پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹ ۰۸:۱۰
۲۴
۰
نسخه چاپی

بازیگر نقش افرا در سریال ملکه گدایان کیست؟

بازیگر نقش افرا در سریال ملکه گدایان کیست؟
ملکه گدایان جدیدترین سریال نمایش خانگی است که در آن باران کوثری در نقش افراد به عنوان سرکرده گدایان حضور دارد.

به گزارش تیتربرتر؛ سریال ملکه گدایان - Malake gedaian عنوان جدید ترین اثر حسین سهیلی زاده است که نخستین قسمت آن وارد بخش در نمایش خانگی شده است.

این به تهیه کنندگی مشترک رحمان سیفی آزاد و علی طلوعی در دو فصل 36 قسمتی و در ژانر ملودرام معمایی تولید شده است و از همین ابتدا داستان معماگونه آن با پخش قسمت اول سریال ملکه‌ گدایان در روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه ۹۹ با کشتن هویت البرز شمس نمایان شد.

در خلاصه داستان این سریال جذاب شبکه نمایش خانگی می خوانیم که: امروزِ تو، می تونه فردای من باشه … هیچ کس از سرنوشت خبر نداره….حتی شما… قسمت اول ملکه گدایان به زودی و تا چند روز دیگر پخش خواهد شد.

در سریال «ملکه گدایان» بازیگران مطرحی همچون باران کوثری, رویا نونهالی, سولماز غنی, فرزاد فرزین ، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، پانته آ بهرام، الهام کردا، امین بهبودی، یسنا میر تهماسب، بهشاد شریفیان، علی اوجی به ایفای نقش پرداخته اند و تیتراژ ابتدایی و انتهایی آن با ترانه و صدای روزبه بمانی پخش می‌شود.

باران کوثری در نقش افرا در سریال ملکه گدایان

باران کوثری در نقش افرا در سریال ملکه گدایان
باران کوثری در نقش افرا در سریال ملکه گدایان

نکته قابل‌توجه اینجاست که باران کوثری در این سریال، نقش سرکرده گدایان را ایفا می‌کند. این اولین‌باری نیست که کوثری با گریمی متفاوت، نقشی پرچالش را برعهده می‌گیرد. پیش‌تر در فیلم‌های «خون‌بازی»، «روز سوم»، «کوچه بی‌نام» و «لانتوری» هم نقش‌هایی سخت و پرچالش را از او دیده بودیم.

«باران کوثری » بازیگر 35 ساله سینما و تئاتر که این اواخر فیلم سینمایی «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی و با هنرنمایی وی به صورت آنلاین در شبکه های VOD  اکران شد، برای دومین بار با سریال «ملکه گدایان» بازی در شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند.

وی پیش از این در سال 1394 و درسریال «دندون طلا» به کارگردانی داوود میرباقری و با هنرنمایی حامد بهداد، سیروس گرجستانی، مهدی فخیم زاده و ... برای نخستین بار بازی در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرده بود.

باران کوثری در سریال ملکه گدایان در نقش دختری به نام افرا ظاهر شده که سرکرده گدایان است، اما خودش هم زیردست فردی به نام ملکه فعالیت می‌کند.

او گریمی متفاوت دارد و با پوست تیره و ابروی شکسته، لباس‌هایی مشابه گدایان می‌پوشد و با صدای کلفتی مثل مرد‌ها صحبت می‌کند و لحن صحبت کردنش تندوتیز است و مدام دیگران را تهدید می‌کند. این دومین حضور باران کوثری در سریال شبکه نمایش خانگی است و پیش‌بینی می‌کنیم با این نقش متفاوت، بتواند ماندگار شود.

مطالب مرتبط:

بیوگرافی باران کوثری

بیوگرافی باران کوثری
بیوگرافی باران کوثری

باران کوثری متولد 25 مهر 1364 در تهران، بازیگر است.

باران دومین فرزند رخشان بنی اعتماد (کارگردان و فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون) و جهانگیر کوثری (مدیر تولید و مفسر ورزش) است. یک برادر بزرگتر از خود بنام تندیس دارد.

وی دیپلمه نمایش هنرستان سوره و دانشجوی انصرافی رشته جامعه شناسی است.

باران کوثری در بازیگری

باران کوثری در بازیگری
باران کوثری در بازیگری

باران کوثری از 6 سالگی وارد بازیگری شد و منشی صحنه و طراح لباس را هم تجربه کرد.

بعد از انتقادات به اینکه صرفا بخاطر مادرش در عرصه بازیگری حضور دارد با حضور در تئاتر آنسوی آینه سال 76 به کارگردانی آزیتا حاجیان توانایی هایش را اثبات کرد، در سال 1377 با سریال بگذار آقتاب برآید وارد تلویزیون شد و سال 1385 با سریال صاحبدال در نقش دنیا به کارگردانی محمدحسین لطیفی بسیار دیده شد.

او اولین بار در سال 1385 دیپلم افتخار بهترین نقش آفرینی و سیمرغ بلورین نفش اول زن را از جشنواره فیلم فجر برای فیلم های خون بازی و روز سوم گرفت، در سال 1393 بار دیگر برای فیلم کوچه بی نام سیمرغ نقش اول زن را بدست آورد.

ممنوع التصویری باران کوثری

باران کوثری طبق آنچه خود می گوید به دلیل مواضع سیاسی خود در سال 88 (حمایت از موسوی) از طرف تلویزیون ممنوع التصویر شد.

این ممنوعیت در سال 1391 موجب شد هنگام بازی در نمایش روایت ناتمام یک فصل معلق به کارگردانی هومن سیدی او را با تهدید از بازی و رفتن روی صحنه منع کردند، او بعد از این اتفاقات تا دو سال آینده ممنوع الکار بود.

باران کوثری در سینما

باران کوثری در سینما
باران کوثری در سینما

حضور باران کوثری در سریال ملکه گدایان مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است البته این اولین‌باری نیست که کوثری با گریمی متفاوت، نقشی پرچالش را برعهده می‌گیرد. پیش‌تر در فیلم‌های «خون‌بازی»، «روز سوم»، «کوچه بی‌نام» و «لانتوری» هم نقش‌هایی سخت و پرچالش را از او دیده بودیم. مروری داریم بر نقش‌های متفاوت باران کوثری در سینما.

باران کوثری در خون‌بازی

باران کوثری در خون‌بازی
باران کوثری در خون‌بازی

باران کوثری سال ۱۳۸۵ در «خون‌بازی» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد نقش دختری معتاد به نام سارا را ایفا کرد؛ دختری از خانواده‌ای بالاشهری که قرار است نامزدش به زودی از خارج بیاید و مهیای ازدواج شود، اما چیزی از اعتیاد شدید او نمی‌داند و او فرصتی ندارد تا پیش از بازگشت نامزدش درمان شود.

در این فیلم بیشتر از هرچیز تاکید روی رابطه میان مادر و دختر است؛ مادری مستأصل که تمام تلاشش را می‌کند تا دخترش را به شمال برساند و تحت درمان قرار دهد و دختری که برای به دست آوردن مواد دست به هرکاری می‌زند. کوثری در این فیلم یکی از بهترین بازی‌هایش را به نمایش گذاشت. او برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر گرفت.

باران کوثری در فیلم روز سوم

باران کوثری در فیلم روز سوم
باران کوثری در فیلم روز سوم

باران کوثری در جشنواره بیست‌وپنجم فجر به طور مشترک برای دو فیلم «خون‌بازی» و «روز سوم» سیمرغ گرفت. بازی او در «روز سوم» هم قابل تقدیر بود. او در نقش دختری آبادانی به نام سمیره ظاهر شد؛ دختری که به‌خاطر بمب‌گذاری، یکی از پاهایش را از دست می‌دهد و حالا در شرایطی که خانه‌شان توسط نیرو‌های عراقی محاصره شده است باید با کمک برادرش خودش را نجات دهد.

برادرش او را داخل خانه خاک می‌کند و می‌رود تا کمک بیاورد. صحبت کردن او با لهجه جنوبی، آن هم در شرایطی که پایش را از دست داده و درد می‌کشد و از طرفی نگران ورود سربازان دشمن است، موقعیت پیچیده‌ای ایجاد می‌کند، اما کوثری به خوبی از پس این موقعیت برآمده است.

باران کوثری در کوچه بی‌نام

باران کوثری در کوچه بی‌نام
باران کوثری در کوچه بی‌نام

باران کوثری در «کوچه بی‌نام» هم نقشی متفاوت و جذاب را ایفا می‌کند. محدثه، دختر پایین‌شهری یک خانواده متعصب است که برخلاف سایر اعضای خانواده، مقید به اعتقادات نیست و دلش می‌خواهد آزاد زندگی کند.

از یک طرف می‌خواهد مشابه دختران بالاشهری رفتار کند و از طرف دیگر سبک لباس پوشیدن و آرایش کردن و لحن صحبت کردنش، او را لو می‌دهد. این تضاد‌های رفتاری، مجموعه جالبی را پدید آورده و کوثری به خوبی از پس ایفای آن برآمده است.

کوثری برای بازی در نقش محدثه از سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را گرفت.

باران کوثری در لانتوری

باران کوثری در لانتوری
باران کوثری در لانتوری

درست است که بازی باران کوثری در نقش بارون فیلم «لانتوری» آنطور که باید به اندازه سایر نقش‌هایی که ذکر شد دیده نشد، اما او این‌بار هم در نقشی متفاوت ظاهر شد. بارون جزو گروهی شرور و بزهکار به نام لانتوری است؛ جوانانی سرخورده که در عین مجرم بودن، قربانی شرایط زندگی‌شان هستند.

او به همراه پاشا و چند نفر دیگر، زورگیری می‌کند تا آرزوی کودکان پرورشگاهی را برآورده کند. گریم و لحن صحبت کردن و احساساتش زمانی که می‌بیند پاشا به مریم دل بسته است، از جمله نکات جذاب بازی او در این فیلم است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 24
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری