پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹ ۱۴:۱۲
۸
۰
نسخه چاپی

نحوه دریافت واکسن ایرانی کرونا از طریق 4030

نحوه دریافت واکسن ایرانی کرونا از طریق 4030
اگر می خواهید راهی برای دریافت واکسن کرونای پیداکنید گزارش زیرا را بخوانید.

به گزارش تیتربرتر؛ از اسفند سال گذشته با شیوع گسترده کرونا در کشورمان پزشکان و متخصصات کشورمان به فکر ساخت واکسن کرونا افتادند و کشورهای دیگر نیز واکسن های متعددی ساختند که همگی در مرحله تست انسانی قرار گرفته اند اما واکسن ایرانی کرونا با تست سه نفر آغاز و مرحله دوم آزمایش آن نیز صورت گرفت که تاکنون عوارض بدی نداشته و خیلی ها به فکر تزریق آن هستند.

 مراحل پایانی تزریق واکسن کرونای ایرانی

مراحل پایانی تزریق واکسن کرونای ایرانی
مراحل پایانی تزریق واکسن کرونای ایرانی

 

دکتر حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص آخرین وضعیت داوطلبان واکسن کرونای ایرانی اظهار کرد: حال عمومی ۱۴ نفر گروههای اول، دوم و سوم داوطلب تزریق واکسن ایرانی کرونا خوب است

وی با بیان اینکه تزریق دوم ۳ داوطلب دیگر نیز دیروز انجام گرفت، گفت: مجدداً این داوطلبان در هتل تحت نظر هستند.

مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا با بیان اینکه ما نیز گزارش کل نتایج را شنبه ۲۷ دی ماه تقدیم کمیته ایمنی می‌کنیم، گفت: اگر کمیته، مجوز بدهند به ۷ داوطلب دیگر واکسن کرونای ایرانی را تزریق می‌کنیم.

آیا واکسن کرونای ایرانی قابل اعتماد است؟

آیا واکسن کرونای ایرانی قابل اعتماد است؟
آیا واکسن کرونای ایرانی قابل اعتماد است؟

 

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، در پاسخ به این سئوال که مردم چرا باید به واکسن ایرانی اعتماد کنند، توضیحاتی را ارائه داد.

سید علی فاطمی، به سابقه خیلی طولانی ایران در ساخت واکسن اشاره کرد و گفت: ایران از جایگاه ویژه ای در منطقه برخودار است و سال‌های زیادی است که سابقه ساخت واکسن و مایه کوبی را داریم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به معیارهای مورد نیاز برای داشتن یک واکسن استاندارد، تصریح کرد: پارامترهای مختلفی برای دسترسی به یک واکسن استاندارد وجود دارد.

فاطمی به شرایط نگهداری واکسن به عنوان اولین پارامتر یک واکسن استاندارد اشاره کرد و گفت: هر کشوری باید شرایط نگهداری واکسن‌ها را بر اساس تأیید آزمایشگاه‌های خودش مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، به پارامتر ایمنی و اثربخشی واکسن‌ها اشاره کرد و افزود: ایمنی واکسن یعنی اینکه عاری از انواع باکتری‌ها و عفونت‌ها و همچنین مواد تب زا باشد.

وی ادامه داد: وجود مواد تب زا در واکسن می‌تواند با عارضه برای افراد همراه باشد.

مطالب مرتبط:

فاطمی با اشاره به برخی افزودنی‌ها در ساخت واکسن‌ها، گفت: ممکن است در مواردی شاهد اضافه کردن مواد افزودنی به واکسن‌ها باشیم که می‌تواند منشأ بروز عوارض برای عده‌ای شود. بنابراین، ایمنی محصول از درجه اهمیت بالایی برخودار است.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، به فاکتور اثربخشی واکسن اشاره کرد و افزود: نقش واکسن این است که سیستم ایمنی فرد را در مقابل عامل بیماری زا، بیدار می‌کند و به مقابله با عامل خارجی می‌پردازد.

فاطمی در پاسخ به این سوال که مردم چگونه باید به واکسن ساخت داخل اعتماد کنند. گفت: برای ساخت و تولید واکسن در هر کشوری، نهاد نظارتی وجود دارد که این مسئولیت در کشور ما بر عهده سازمان غذا و دارو است.

وی ادامه داد: تأیید یک محصول در سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان تحت تأثیر نام و برند قرار نمی‌گیرد و اصولاً با کد مجهول به دست پژوهشگر می‌رسد تا مورد بررسی قرار گیرد.

فاطمی گفت: آنچه مسلم است، اولین کسانی که واکسن را آزمایش و استفاده می‌کنند، کادر درمان هستند و بعد در اختیار مردم قرار می‌گیرد. بنابراین، وقتی واکسن به بازار می‌آید نباید هیچ گونه نگرانی بابت استفاده آن وجود داشته باشد

چگونگی ثبت نام داوطلبان تزریق واکسن کرونای ایرانی 

چگونگی ثبت نام داوطلبان تزریق واکسن کرونای ایرانی 
چگونگی ثبت نام داوطلبان تزریق واکسن کرونای ایرانی 

 

رئیس ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) درباره چگونگی ثبت نام داوطلبان برای شرکت در آزمایش انسانی واکسن کرونا، افزود: داوطلبان می توانند در سامانه ۴۰۳۰ ثبت نام کنند و پس از این مرحله با آن ها تماس گرفته خواهد شد. من خودم از افرادی بودم که دوست داشتم واکسن روی من آزمایش شود اما چون مبتلا شده بودم نمی توانستم زیرا حضور در آزمایش انسانی شرایط خاصی نیاز دارد که باید بررسی شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه تصمیم داریم بخشی از واکسن های تولید شده را به شکل رایگان در اختیار افراد بگذاریم، افزود: اصل بحث جان آدم ها است امیدوارم هم دولت هم مجلس و هر کجا که می توانند این واکسن را وارد کنند، این کار را انجام دهند.

قیمت واکسن کرونای ایرانی

وی درباره قیمت این واکسن ها هم گفت: ما در تمام بخش دارویی خصوصا تولیدات بخش کرونا نه در قیمت و نه در توزیع دخالتی نمی کنیم و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مسئولیت توزیع و... را برعهده دارد.

مخبر با تاکید بر اینکه در بخش دارویی دنبال شناسایی سود نیستیم، گفت: رویکردمان در این باره اجتماعی است و اقتصادی نیست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: الان ۱۰۰ میلیون ماسک در انبار هایمان هست اما چون احتمال می دهیم ممکن است روزی نیاز داشته باشیم به رقم اینکه کشورهای مختلف خواستار آن بوده اند جلوی صادرات آن را گرفته ایم ، ما نه در قیمت و نه در توزیع نقشی نداریم.

مخبر گفت: تصمیم داریم حتما بخشی را به شکل رایگان در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهیم تا مردم نیازمندی که نمی توانند تهیه کنند از آن محروم نباشند، همان طور که برای ماسک و داروی رمدسیور نیز این کار را انجام دادیم.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی



+ 8
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری