پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵
۱۵
۰
نسخه چاپی

مشکل آپدیت نشدن اندروید+آموزش مرحله به مرحله

مشکل آپدیت نشدن اندروید+آموزش مرحله به مرحله
اگر گوشی اندروید شما آپدیت نشد می توان آن رابرطرف کرد.

تیتربرتر؛گوشی های اندروید با آپدیت شدن می توان نسخه جدید آن را دریافت کرد که بتوان از امکانات جدید آن استفاده کرد.

چرا اندروید آپدیت نمی شود؟

چرا اندروید آپدیت نمی شود؟
چرا اندروید آپدیت نمی شود؟

 

سیستم عامل اندروید همواره در حال توسعه و بروزرسانی است. در این بین علی‌رغم اینکه گوگل بروزرسانی اندروید اورجینال یا استاک (Stock Android) را بدون هیچ وقفه‌ای برای سری محصولات نکسوس خود ارائه می‌کند، سایر برندهای تولید کننده محصولات اندرویدی این بروزرسانی‌ها را برای دستگاه‌های خود دیرتر ارائه خواهند کرد. دلیل این موضوع هم بهینه‌سازی‌هایی است که باید این شرکت‌ها در عملکرد سیستم عامل استاک اندروید اعمال کنند تا در کنار محصولاتشان بهره‌وری لازم را داشته باشند.

چرا باید سیستم عامل اندروید خود را آپدیت کنیم؟ آپدیت اندروید می تواند مزایای زیادی داشته باشد. از نمونه های این مزایا می توان به بهبود عمر باتری، افزایش عملکرد وای فای و 3G اشاره کرد. همچنین اپلیکیشن هایی که اخیرا توسعه یافته اند ممکن است نیاز به سیستم عامل جدید داشته باشد. همیشه آپدیت سیستم عامل ساده نیست. به طور مثال کارخانه های سازنده گوشی آپدیت اندروید مدل های قدیمی را در اختیار شما قرار نمی دهند تا به سمت مدل های جدیدتر گوشی ها ترغیب شوید و دستگاه قدیمی خود را به یک مدل جدیدتر ارتقاء دهید. مثال دیگری که می توان در اینجا بدان اشاره کرد کافی نبودن RAM یا سایر منابع برای پشتیبانی از آپدیت جدید اندروید است.

دلایل اصلی آپدیت نشدن اندروید

یکی از دلایل بروز نشدن اندروید اینست که ممکن است آپدیت بصورت محله ای باشد. مثلا یک بروز رسانی برای کشور لهستان آمده باشد ولی برای ایران نیامده باشد. بنابراین می بایست منتظر باشیم تا آپدیت متناسب با کشور برای ما آماده شود تا بتوانیم گوشی خود را آپدیت و بروز رسانی کنیم.

از دیگر دلایل آپدیت نشدن اینست که اصلا آپدیتی نیامده باشد. بنابراین می بایست منتظر آپدیت جدید باشید.

یکی دیگر از دلایلی که گوشی شما آپدیت نمی شود علت سخت افزاری می باشد. یعنی آپدیت جدید آمده ولی با توجه به اینکه سخت افزار گوشی قدیمی می باشد گوشی توانایی پذیرفتن آپدیت جدید را ندارد.

یکی دیگر از دلایلی که گوشی آپدیت و بروز رسانی نمی شود عدم دریافت درایور مربوط به یک قطعه سخت افزاری می باشد. بعنوان مثال آپدیت یک گوشی بصورتی است که درایور گرافیک گوشی در آن تعبیه نشده است. بنابراین می بایست منتظر دریافت آپدیتهای جدیدتری از شرکت مربوطه باشید.

مطالب مرتبط:

 آپدیت‌ اندروید چه مراحلی دارد؟ 

 آپدیت‌ اندروید چه مراحلی دارد؟ 
 آپدیت‌ اندروید چه مراحلی دارد؟ 

 

گوگل نمی‌تواند یک نسخه جدید از اندروید را منتشر کند که روی تمامی دستگاه‌ها کار کند، بنابراین نسخه جدید اندروید را منتشر کرده و پس از آن سازندگان تلفن‌های همراه روی آن کار می‌کنند تا در تمام دستگاه‌های تولید شده‌شان قابل استفاده باشد.

اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های اندروید مانند سامسونگ و ال‌جی، برای مثال پوسته گوشی‌های خود را تغییر می‌دهند که شامل اضافه کردن، حذف و تغییر رابط کاربری و برنامه‌های مربوط به خودشان است و انجام آن نیازمند صرف وقت و انرژی زیادی است، بنابراین هر زمانی که آپدیت اندروید عرضه شود، تولید‌کنندگان باید زمان زیادی را برای اضافه کردن آن به تمامی دستگاه‌های خود صرف کنند و این مورد یکی از دلایل تاخیر زیاد در ارائه آپدیت‌ها است.

چرا بعضی سامسونگ ها به راحتی آپدیت نمی شوند؟

در گوشی های هوشمند سری J سامسونگ ، مدل J5 در آپدیت اندروید با مشکلاتی همراه است ، این مشکل زمانی اتفاق می افتد که سیستم عامل اندروید از نسخه پیش فرض آن به نسخه جدیدتر 5.1.1 ارتقا یابد . این مشکل بگونه است که وقتی گوشی زنگ می خورد در برخی از مواقع از گوشی هیچ صدایی در نمی آید و کاربر گوشی هیچ اطلاعی از تماس های گرفته شده گوشی نخواهد داشت از دیگر مشکلاتی که کاربران با آن روبرو شدند هنگ کردن گوشی در زمان تماس بود که به هیچ وجه امکان وصل تماس وجود نداشت، این مشکلات زمانی حل می شود که شما سیستم عامل گوشی را به سیستم عامل پیش فرضش بازگردانید . همچنین در برخی از مواقع مشکل تنها با زدن فلش حل می شود.

مراحل رفع خطای آپدیت نشدن اندروید گوشی

وقتی گوشی خود را روت می کنید سیستم عامل دستگاه شما ویرایش می شود و سازنده به روز رسانی گوشی را به شما عرضه نمی کند و وقتی می خواهید گوشی خود را به روز کنید مینویسه (سیستم عامل دستگاه شما به صورت غیر مجاز ویرایش شده است)

 قبل از انجام عملیات گوشی خود را آنروت کنید .سپس گوشی خود را به اندروید 5 یا 6 ارتقا بدهید حتی اگر اندروید 7 بود رام اندروید 5 یا 6 را دانلود کنیدو از طریق نرم افزار odin اندروید 5 یا 6 را نصب کنید در نتیجه به روز رسانی گوشی شما درست می شود

مراحل آپدیت یا ارتقا سیستم عامل اندروید

1.به منوی اصلی اندروید رفته و روی System Setting را لمس کنید .

به یاد داشته باشید که آپدیت دستگا ههای اندروید اصولا از طریق خود آن دستگاه انجام می بشود . البته راه های دیگری هم هست مثل Samsung Kies که برای آپدیت اندروید دستگاههای سامسونگ استفاده میشود.

2.تا پایین صفحه اسکرول کره تا به About Phone برسید و آنرا لمس کنید . این گزینه می تواند About phone یا About Tablet باشد.

3.گزینه Software Update را لمس کنید.

4. گزینه Update را لمس کنید . اندرویید به شما اعلام میکند که آپدیتی برای دستگاه شما موجود است یا خیر و در صورت موجود بودودن دستگاه شما را آپدیت خواهد کرد.

بسیاری از کاربران پس از دریافت آپدیت مذکور در گوشی گلکسی S8 خود از ریستارت شدن ناگهانی گجت خبر داده بودند و حالا سامسونگ نیز با این پیام خود مشکل مذکور را تایید کرده است؛ بنابراین دلیل توقف آپدیت اندروید 8 برای گلکسی اس 8 سامسونگ همین موضوع بود. طبق گزارشات منتشر شده و این اطلاعیه سامسونگ، نسخه جدید و بهبود یافته از این آپدیت به زودی برای کاربران ارسال می‌شود.

همچنین کسانی که در طی هفته گذشته آپدیت جدید اندروید را برای گلکسی اس 8 خود دریافت کرده‌اند، نگران نباشند. این افراد می‌توانند طبق معمول و به صورت عادی از گوشی خود استفاده کنند. اما آنهایی که فایل‌های نصب دستی این آپدیت را از سرور سامسونگ دانلود کرده‌اند اما هنوز آن را بر روی گوشی نصب نکرده‌اند، بهتر است تا انتشار نسخه جدید و رفع مشکل مذکور کمی صبر کنند.

در نهایت اگر آپدیت را دریافت کرده‌اید و فایل‌های آن در بخش به‌روزرسانی گوشی دانلود شده‌اند، بهتر است از نصب آپدیت خودداری کنید.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی



+ 15
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری