پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۱۲
۱۶
۰
نسخه چاپی

فیلم|آموزش ساده کورن داگ

فیلم|آموزش ساده کورن داگ
در ادامه به معرفی یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار می پردازیم.

تیتربرتر؛ کورن داگ یکی از غذاهای خوشمزه ای در کشورهای خارجی است مخصوصاً بیشتر در آمریکا سرو می شود که ما ایرانی ها این فرم غذاها را نیز دوست داریم و طرفداران زیادی هم دارد.

طرز تهیه کورن داگ

طرز تهیه کورن داگ
طرز تهیه کورن داگ

 

مواد لازم برای تهیه کورن داگ

  • آرد ذرت زرد :یک فنجان
  • آرد:یک فنجان
  • نمک:1/4 قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر :4 قاشق چایخوری
  • شیر یا آب :یک فنجان
  • تخم مرغ:2 عدد
  • هات داگ:4 عدد
  • پنیر چدار:به مقدار لازم
  • روغن کانولا یا روغن گیاهی :برای سرخ کردن
  • سس قرمز و خردل :برای چاشنی
  • سیخ چوبی :4 عدد

فیلم طرز تهیه کورن داگ

 

دستور پخت کورن داگ 

ابتدا کاسه ای بردارید و آرد ذرت ، آرد، نمک ، بکینگ پودر و شیر را با هم مخلوط کرده و تخم مرغ ها را در ظرف هم بزنید و به مواد اضافه کنید تا سس غلیظی حاصل شود.

هات داگ ها و پنیرها را به طور جداگانه سیخ بزنید ، تابه ای را روی حرارت قرار داده و روغن را بریزید تا داغ شود.

سپس هات داگ و پنیر را در موادی که آماده کرده اید فرو کرده و در روغن سرخ کنید.

کورن داگ ها را در ظرف مورد نظر بچینید و با سس قرمز و سس خردل سرو نمایید.

مطالب مرتبط:

نکات تکمیلی در مورد کورن داگ

نکات تکمیلی در مورد کورن داگ
نکات تکمیلی در مورد کورن داگ

 

  • کورن داگ جزو غذای ملل - سایر میباشد
  • زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
  • و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20دقیقه میباشد .
  • کورن داگ را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
  • توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

 

مزایا و فواید ذرت برای سلامتی بدن

مزایا و فواید ذرت برای سلامتی بدن
مزایا و فواید ذرت برای سلامتی بدن

 

جلوگیری از بواسیر و یبوست با مصرف ذرت

فیبر موجود در ذرت، به افزایش سلامتی بدن کمک می کند و از سرطان نیز جلوگیری می کند و همچنین خطر ابتلا به یبوست و بواسیر را کاهش می دهد علاوه بر این، به تولید باکتری مفید برای مبارزه بااین وضعیت نیز کمک می کند.

 رشد بیشتر بدن با مصرف ذرت

ذرت سرشار از ویتامین B می باشد که برای رشد بسیار مفیداست. تیامین موجود در آن نیز به بهبود اعصاب و سلامت بدن و بهتر شدن عملکرد آن کمک می کند . همچنین به دلیل فولیک اسید موجود در آن،برای بدن بسیار مفید است که بنابراین برای خانم های باردار نیز بسیار خوب است.

 افزایش وزن برای افراد لاغر با مصرف ذرت

ذرت برای افرادی که وزن کمی دارند و به سختی وزن اضافه می کنند ،انتخاب عالی است. این افراد برای افزایش وزن باید کالری مصرفی خود را افزایش دهند و بعلاوه حاوی کربوهیدرات و کالری بالایی است، بنابراین با مصرف درست این ماده غذایی می توانید به آسانی و سریع به هدف افزایش وزن خود دست یابید یک فنجان دانه ذرت می تواند 130 کالری به شما بدهد.

 ذرات منبع خوبی از مواد معدنی برای بدن است

مواد معدنی برای سلامتی بدن بسیار ضروری هستند بنابراین غذا خوردن یکی از راههای دریافت ویتامین است. خوردن ذرت فواید زیادی دارد زیرا دارای مس، آهن ،منگنز،منیزیوم ،سلنیوم و فسفر است. عملکرد کلیه را تحریک می کند و باعث رشد استخوان و بدن می شود به تعادل مایعات، اسیدهای معده ،انقباض ماهیچه کمک می کند و فشار خون را تنظیم می کند و سیستم ایمنی را تقویت میکند.

جلوگیری از سرطان ها با مصرف ذرت

ذرت به دلیل داشتن ترکیبات فنولیک و اسید فرولیک می تواند با تومورهای سینه و کبد مبارزه کند همچنین فیبر موجود در ذرت به کاهش برخی از مشکلات گوارشی مانند هموروئید و یبوست نیز کمک می کند و در مبارزه با سرطان روده بزرگ نیز نقش مهمی ایفا می کند.

قلب سالم با مصرف ذرت

روغن ذرت دارای اثر ضد آتروژنیک بر سطح کلسترول است بنابراین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد ،به ویژه روغن ذرت یکی از بهترین راه ها برای افزایش سلامت قلب محسوب می شود. زیرا اسیدهای چرب زیادی، از قبیل اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6 دارند. اسیدهای چرب امگا 3 می تواند به مهار کلسترول بد کمک کند و سپس به بخش های اتصال باز گردد در نتیجه انسداد عروق را کاهش داده و فشار خون را پایین می آورد و احتمال سکته و حمله قلبی را کاهش میدهد.

سلامت چشم ها با مصرف ذرت

زئازانتین لوتئین موجود در ذرت از اکسید شدن پروتئین چشم جلوگیری می کند ،اکسید شدن چشم باعث تاری دید می شود همچنین به کاهش لکه زرد چشم کمک می کند ؛ علاوه بر این،ویتامین آ تولید شده از بتاکاروتن موجود در ذرت، بینایی را بهبود می بخشد.

کنترل دیابت با مصرف ذرت

ذرت می تواند به کنترل دیابت غیر انسولین کمک کند خوردن ذرت برای مقابله با پرفشاری خون نیز مفید است ،زیرا مواد شیمیایی گیاهی متعددی دارد. یعنی هنگامی که جذب و آزادسازی انسولین هماهنگ شود ،احتمال کاهش یا افزایش شدید انسولین در بیماران دیابتی کاهش یافته و این افراد می توانند سبک زندگی عادی خود را حفظ کنند.

پوست سالم با مصرف ذرت

پوست سالم با مصرف ذرت
پوست سالم با مصرف ذرت

 

به غیر از مزایای دارویی، در طیف وسیعی از لوازم آرایشی نیز کاربرد دارد و می تواند به صورت موضعی برای تسکین تحریکات پوست، خارش و یا بیماری های پوستی اعمال شود ؛ بهتر است آنها را به طور معمول از بازار تهیه کنید، زیرا حاوی وازلین است.

ذرت را چگونه مصرف کنیم؟

ذرت معمولا در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد، که می توان آن را به صورت بخار پز، کبابی، پخته شده یا در یک خورشت یا سوپ اضافه کرد و خورد. برخی از لوازم آرایشی گیاهی، حاوی ذرت است که برای پوست مفید می باشد ؛ ذرت بخش مهمی از رژیم غذایی بسیاری از کشورها است همچنین آن را در تولید شربت ذرت مورد استفاده قرار میدهند که در بسیاری از کشورهای غربی مورداستفاده میباشد.

آنچه دیگران می خوانند: 

گردآورنده : مریم بالوی فیلی



+ 16
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری