پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۹:۲۰
۱۸
۰
نسخه چاپی

مشخصات فنی مرسدس بنز EQA+عکس

مشخصات فنی مرسدس بنز EQA+عکس
مرسدس بنز EQA معرفی شد.

به گزارش تیتربرتر؛ پس از انتشار تصاویر جاسوسی بسیار از مرسدس بنز EQA، سرانجام کمپانی از کراس اوور تمام برقی خود پرده برداشت.

بررسی مرسدس بنز EQA از ابتدا تاکنون

بررسی مرسدس بنز EQA از ابتدا تاکنون
بررسی مرسدس بنز EQA از ابتدا تاکنون

 

اواخر سال ۲۰۱۹ بود که برای اولین بار تصاویر مرسدس بنز EQA منتشر شد. در آن تصاویر یک کراس اوور کامپکت را می دیدیم که با برچسب استتاری به خوبی پوشیده شده بود. تنها چند روز پس از منتشر شدن تصاویر جاسوسی، کمپانی مرسدس بنز اطمینان داد که نسخه نهایی از EQA را تا ۱۲ ماه آینده به بازار معرفی کند و حالا این کمپانی آلمانی به قول خود عمل کرده و نسخه نهایی از EQA را معرفی کرده است.

مرسدس بنز EQA یکی از محصولات برقی بنز در قالب سری EQ است. این نخستین خودرو کامپکت با آلایندگی صفر است که این کمپانی عرضه می کند. بنز قصد دارد فروش EQA را بهار امسال در اروپا آغاز کند. طبق اطلاعات موجود قرار است این خودرو در آلمان و چین تولید شود و همین نشان می دهد بازار هدف برای این خودرو چین و اروپا در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی بنز EQA

مشخصات فنی بنز EQA
مشخصات فنی بنز EQA

 

اولین نسخه یعنی همان نسخه پایه با نام EQA 250، مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۸۸ اسب بخار قدرت است. پک باتری لیتیوم یونی و ۶۶٫۵ کیلووات ساعتی این امکان را می دهد تا با یک بار شارژ کامل این خودرو بتوانید مسافت ۴۸۶ کیلومتر را بپیمایید. مرسدس تأیید کرده است به زودی نسخه ای قوی تر از EQA را معرفی می کند که مجهز به دو موتور الکتریکی خواهد بود و خروجی ۲۶۸ اسب بخار قدرت را خواهد داشت. پک باتری قوی تر در آن نسخه این امکان را فراهم می کند تا با هر بار شارژ بتوانید مسافت ۵۰۰ کیلومتر را بپیمایید.

مصرف سوخت بنز EQA

مصرف سوخت بنز EQA
مصرف سوخت بنز EQA

 

مصرف انرژی موتور برقی EQA عدد ۱۵٫۷ را نشان می دهد و این یعنی این کراس اوور تمام برقی و کامپکت در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۱۵٫۷ کیلووات ساعت انرژی مصرف می کند. همچنین کمپانی ادعا می کند که به دلیل طراحی بهینه آیرودینامیک، ضریب درگ به ۰٫۲۸ می رسد که عدد بسیار خوبی برای این خودرو به حساب می آید. کلیه محاسبات مربوط به آیرودینامیک این خودرو در تونل های باد مخصوص مرسدس بنز با فرآیندهای خودکار و به صورت کاملاً دیجیتالی صورت گرفته است.

نکته جالب دیگر در مورد این خودرو وجود پمپ حرارتی در سیستم انتقال قدرت است. این پمپ، حرارتی که برای انتقال قدرت ایجاد می شود، و معمولاً هدر می رود، را به کابین منتقل و محیط اتاق را گرم می کند. همچنین این سیستم می تواند با سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته مرسدس منطبق شود و پیش از حرکت و از راه دور دمای اتاق را با آن تنظیم کند.

طراحی مرسدس بنز EQA

طراحی مرسدس بنز EQA
طراحی مرسدس بنز EQA

 

طراحی این خودرو از روی مرسدس بنز GLA انجام گرفته و کمپانی هم این موضوع را تأیید کرده اما در عین حال، تغییرات زیادی را نیز در آن به وجود آورده است. در این خودرو جلوپنجره بسته را داریم و چراغ ها نسبت به GLA بازطراحی شده اند. همچنین چراغ های عقب با یک نوار ال ای دی به هم متصل شده اند و شکل مدرنی به خود گرفته اند. با در نظر گرفتن این نکات می توان گفت با نسخه برقی GLA طرف هستیم که چهره مدرن تری به خود گرفته است.

مطالب مرتبط:

کابین مرسدس بنز EQA

کابین مرسدس بنز EQA
کابین مرسدس بنز EQA

 

درون کابین هم شباهت بسیار زیاد EQA را نسبت به برادر بنزینی اش، GLA، می بینیم. البته تفاوت های زیادی هم لحاظ شده است تا حس کابین یک خودروی تمام الکتریکی به خوبی القا شود. بسته به تریم مورد سفارش طراحی داخلی (اعم از روکش چرم صندلی ها) هم متغیر است. البته بزرگ ترین تغییر را در قسمت تنظیمات سیستم اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر می بینیم که تنظیمات خودروی الکتریکی به آن اضافه شده است.

طراحی مرسدس بنز EQA
طراحی مرسدس بنز EQA

 

در مرسدس بنز EQA امکاناتی مثل چراغ های جلو تمام ال ای دی (مجهز به نور بالای خودکار)، رینگ های ۱۸ اینچی، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ مختلف، دوربین پارک و روکش چرم فرمان به صورت استاندارد ارائه می شود. از نظر ظاهری امکان سفارش دو پکیج (کیت) الکتریک آرت و AMG وجود دارد و پکیج نایت هم بعداً به آن ها اضافه خواهد شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 18
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری