پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ۲۳:۰۴
۱۰
۰
نسخه چاپی
استاندار یزد در اختتامیه رویداد سکوی پرتاب یزد خبر داد:

یزد باید پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور باشد

استاندار یزد در اختتامیه رویداد سکوی پرتاب یزد خبر داد:
اختتامیه رویداد سکوی پرتاب یزد با حضورمحمد سپهر رییس صندوق پژوهش و نوآوری استان یزد، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات، علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، محمد علی طالبی استاندار یزد، محمد مهدی لطفی رییس پارک علم و فناوری یزد، قاسم برید لقمانی رییس دانشگاه یزد، شرکت های فناور و دانش بنیان و استات آپ های موفق در رویداد و ...در محل دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش تیتربرتر؛ به نقل از روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری یزد، استاندار یزد در این مراسم گفت: در استان یزد به اتکای شاخص های علمی و فناوری و منابع انسانی توانستیم کمبود آب و افزایش آسیب های اجتماعی ناشی از نگاه تک بعدی در استان را طالبی با بیان اینکه توسعه نوآوری را به عنوان رویکرد اصلی توسعه استان برگزیدیم، افزود: بر این اساس توانستیم گفتمان مشترکی را ایجاد کنیم و در این زمینه نیازمند حمایت نهاد های ملی هستیم.

وی با اشاره به سفر سال گذشته رییس جمهور به یزد، گفت: این سفر باعث شد تا گفتمان و رویکرد رییس جمهور به اقتصاد دانش بنیان پررنگ تر شود و در دستوری راه اندازی کارخانه های نوآوری را در کشور ابلاغ کردند که در برخی استانها هم راه اندازی شد.

وی در ادامه گفت: برنامه عملیاتی توسعه نظام نوآوری استان که اقدام مشترک دولت و بخش خصوصی است را تدوین، این همکاری را به دستگاه ها ابلاغ کردیم و تاکنون نتایج خوبی داشته است. 

وی ایجاد مراکز نوآوری صنعتی در حوزه مواد غذایی، نساجی و کاشی و سرامیک را نقطه قوت برای استان دانست و گفت:مجوز اولین پهنه علم و فناوری کشور را برای استان یزد گرفتیم که به استقرار شرکت های پارک علم و فناوری یزد کمک خواهد کرد.

طالبی افزود: خودمان را به حمایت از استارت آپ ها و زیست بوم فناوری موظف می دانیم و بناداریم یزد را به عنوان پایلوت اقتصاد دانش بنیان در کشور مطرح کنیم.

استاندار گفت: همراهی نمایندگان مجلس بسیار خوب است و در جلسه اخیر با فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

طالبی از برنامه ریزی برای تعریف جایزه اقتصاد دانش بنیان در یزد خبر داد و گفت: معتقد هستیم این جایزه می تواند در سطح ملی کاربرد داشته باشد.

لزوم همکاری صنایع و معادن بزرگ استان در توسعه اکوسیستم نوآوری یزد 

صالح جوکار نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در رویداد سکوی پرتاب یزد گفت: استان یزد سرزمینی است که محدودیت ها را با نوآوری به نفع خودش تغییر داد و صحنه را خالی نکرد و ساخت بادگیرها و قنات ها از این دست نوآوری ها هستند.

وی با بیان اینکه سیاست های بالا دستی نظام حمایت از جوانان است، افزود: تا کنون با فکر جوانان پیشرفت های زیادی در کشور داشتیم.

جوکار به نوآوری جوانان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: عملیات بدر، عبور از الوند و ایجاد پل های خیبری حرکت های خلاقانه دوران دفاع مقدس بود حتی سامانه های موشکی از دوران دفاع مقدس پایه ریزی شد.



+ 10
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری