پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵:۵۲
۱۱
۰
نسخه چاپی

ماجرای استیضاح جو بایدن

ماجرای استیضاح جو بایدن
یکی از اعضای جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان طرح استیضاح جو بایدن را مطرح کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ یک عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش‌تر اعلام کرد طرح استیضاح «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا را ارائه کرده است.

جزئیات استیضاح جو بایدن

جزئیات استیضاح جو بایدن
جزئیات استیضاح جو بایدن

 

پایگاه خبری «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) گزارش داده متن طرحی که «مارجری تیلور گرین»، قانونگذار جمهوری‌خواه ایالت «جورجیا» برای استیضاح بایدن ارائه کرده مشخص نیست، اما اظهارات او نشان می‌دهد وی بایدن را به سوءاستفاده از قدرت در دورانی که معاون رئیس‌جمهور آمریکا بوده متهم کرده است. 

گرین گفته جو بایدن با سوءاستفاده از قدرت به پسرش «هانتر» اجازه داده عضو هیئت مدیره یک شرکت انرژی در اوکراین شود. 

او در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور جو بایدن، صلاحیت ریاست‌جمهوری را ندارد. او سابقه‌ای طولانی و نگران‌کننده بابت سوءاستفاده از قدرت در دورانی که معاون رئیس‌جمهور اوباما بوده داشته است. رئیس‌جمهور بایدن نشان داده هر اقدامی برای نجات پسرش هانتر و پر کردن جیب خانواده‌اش از پول به دست آمده از شرکت‌های فاسد خارجی انجام خواهد داد.»

گرین که از جمله حامیان سرسخت «دونالد ترامپ» است چهارشنبه هفته گذشته برای نخستین بار اعلام کرد قصد دارد بندهای استیضاح جو بایدن را بلافاصله بعد از برگزاری مراسم تحلیف او ارائه کند. 

این نماینده کنگره چهارشنبه هفته پیش در مصاحبه‌ای با «نیوزمکس» گفت: از طرف مردم آمریکا باید اطمینان یابیم رهبران ما در جایگاه پاسخگویی قرار داده می‌شوند. نمی‌توانیم رئیس‌جمهوری در آمریکا داشته باشم که مایل به سوءاستفاده از قدرت ریاست‌جمهوری است و به راحتی از سوی دولت‌های خارجی، شرکت‌های انرژی چینی و شرکت‌های انرژی اوکراینی خریده می‌شود.»

او در ادامه گفت: «نمی‌توانم تصور کنم که مردم این کشور چنان از آیندۀ تحت ریاست‌جمهوری بایدن بترسند که به خشونت روی بیاورند، مانند آن چیزی که در ساختمان کنگره در واشنگتن انجام دادند. باید بدانند که جمهوری‌خواهانی در کنگره هستند که مایلند ایستادگی کنند و برای آن‌ها بدون در نظر گرفتن در اقلیت بودن و همه مشکلات علیه ما، بجنگند.»

گرین در جلسه دو هفته پیش مجلس نمایندگان از ترامپ حمایت کرده و گفته بود او تلاش کرده خشونت‌ها هنگام حمله به ساختمان کنگره توسط حامیانش را کاهش دهد. 

مطالب مرتبط:

تیلور گرین کیست؟

تیلور گرین کیست؟
تیلور گرین کیست؟

 

مارجوری تیلور گرین (متولد ۲۷ مه ۱۹۷۴) نماینده منتخب کنگره آمریکا، و بیزنسوومن اهل ایالت جورجیا است. او نامزد جمهوریخواه حوزه انتخابیه چهاردهم جورجیا در انتخابات ۲۰۲۰ بود که در این انتخابات پیروز شد.رسانه‌های آمریکا او را مدافع و حامی گروه کیوانان معرفی می‌کنند. او دیروز طرح استیضاح بایدن را ارائه کرد.

ماجرای اتهام تیلور گرین به سانسورگری توییتر

ماجرای اتهام تیلور گرین به سانسورگری توییتر
ماجرای اتهام تیلور گرین به سانسورگری توییتر

 

تیلور گرین که  در ایالت جورجیا به نمایندگی برگزیده شده گفت:‌ «حق آمریکایی‌ها را می‌گیرند و صدایشان به‌گوش کسانی که به آنها رأی‌داده‌اند نمی‌رسد. شرکت‌های بزرگ فناوری صدایشان را خفه می‌کنند. این سانسور باید قطع شود.»

توییر حساب کاربری خانم تیلور گرین را به‌دلیل «چندین تخلّف» به‌مدّت ۱۲ ساعت مسدود کرده بود. مسئولان توییتر پیش از این نیز دست‌کم به دو توییت وی برچسب «بحث‌انگیز» زده و از بازنشر آنها جلوگیری کرده بودند. توییتر می‌گوید این مطالب دربردارندهٔ «خطر خشونت» بوده است.

مارجوری تیلور گرین که طرفدار پروپاقرص دونالد ترامپ و مدافع تئوری توطئهٔ موسوم به «کیواِنان» است در انتخابات ماه نوامبر به‌نمایندگی برگزیده شد و سوم ژانویه به‌طور رسمی وارد کنگرهٔ آمریکا شد. پیروان تئوری توطئهٔ «کیواِنان» معتقدند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با یک فرقهٔ شیطان‌پرست جهانی مبارزه می‌کند.

ماجرای استیضاح جو بایدن
ماجرای استیضاح جو بایدن

 

این نمایندهٔ جمهوریخواه بارها، بدون ارائهٔ سند و مدرک، مدعی روی دادن تخلّف در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا شده و دونالد ترامپ نیز او را «ستارهٔ جمهوریخواه آینده» نامیده است.

اقدام اخیر، تازه‌ترین محدودیتی است که توییتر، پس از یورش هواداران تندروی دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در ششم ژانویه، بر حساب کاربری سیاستمداران برجسته اعمال می‌کند. این شبکهٔ اجتماعی هفتهٔ گذشته در اقدامی بی‌سابقه، حساب کاربری دونالد ترامپ را برای همیشه بست.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی



+ 11
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری