پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۲۷
۱۰
۰
نسخه چاپی

جزییاتی از افزایش سرمایه 5 شرکت بورسی

جزییاتی از افزایش سرمایه 5 شرکت بورسی
پنج شرکت بورسی اطلاعیه افزایش سرمایه خود را منتشر کردند.

به گزارش تیتربرتر؛ شاخص بورس امروز مثل روز‌های گذشته کار خود را با روند صعودی آغاز کرد اما به یکباره با تغییر روند بازار در نیمه معاملات، شاهد جمع‌آوری صف‌های خرید و تبدیل آن‌ها به صف فروش بودیم و با افزایش عرضه مواجه شدند باری دیگر شاهد عقب نشینی بازار سرمایه بودیم و امیدها را برای رونق و رشد بورس از بین برد.

جزییاتی از وضعیت معاملات بورس در 5 بهمن

جزییاتی از وضعیت معاملات بورس در 5 بهمن
جزییاتی از وضعیت معاملات بورس در 5 بهمن

 

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز به رشد ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحدی اکتفا کرد و با عقب‌نشینی ۱۵ هزار واحدی نسبت به ابتدای معاملات روی رقم یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۶۶۶ واحد ایستاد و به کار خود پایان داد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز به رشد ۱۲ هزار و ۵۹۵ واحدی اکتفا کرد و با عقب‌نشینی ۱۵ هزار واحدی در این روز شاخص کل نهایتا ۱.۰۳ درصد رشد کرد، اما شاهد کاهش ۶۴ صدم درصدی شاخص هم‌وزن بودیم که نشان می‌دهد نماد‌های کوچک نتوانستند در مدار صعودی باقی بمانند. امروز فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل و شپنا بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل گذاشتند و پارسان تنها نماد شاخص‌ساز با تاثیر منفی بر شاخص کل بود.

نقشه بازار تا پایان معاملات کامل به رنگ قرمز درآمد و تنها چند نماد و چند گروه توانستند در برابر فشار سنگین عرضه مقاومت کنند. بیشترین آمار معاملات مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF است که اغلب آن‌ها امروز بیش از پنج درصد ارزش سهام خود را از دست دادند. تنها نماد‌های این گروه که سبز باقی ماندند، دارا یکم و پالایش بودند که صف خرید سنگینی با افزایش قیمت ۱۰ درصدی تجربه می‌کنند.

خودرو و ساخت قطعات تا پایان معاملات کامل به رنگ قرمز درآمد. خساپا نزدیک به قیمت روز گذشته و خودرو دو درصد کمتر از روز گذشته به کار خود پایان دادند.

در گروه فلزات اساسی فملی تا پایان ساعت معاملات به صف خرید برگشت و فولاد به رشد دو درصدی بسنده کرد. اغلب نماد‌های کوچک فلزی امروز قرمزرنگ بودند.

محصولات شیمیایی به جز شکبیر، شفن، فارس و شغدیر همگی لباس قرمز به تن کردند و تا پایان معاملات به کلی روند دیگری در پیش گرفتند. فرآورده‌های نفتی از معدود گروه‌های سبز بازار امروز بودند. شپنا، شتران، شبندر و شبریز تا آخر معاملات در صف خرید باقی ماندند تا صندوق پالایش سبزرنگ بماند.

بانکی‌ها هم شرایط مشابهی داشتند. وتجارت، وبصادر، وبملت، وپارس و ونوین سبزرنگ و دیگران قرمزرنگ بودند. هولدینگ‌ها نزدیک به قیمت روز گذشته به کار خود پایان دادند و سرمایه‌گذاری‌ها عموما پنج درصد ارزش سهام خود را از دست دادند. دیگر گروه‌های بازار هم عموما در نمای پایانی نقشه بازار رنگ قرمز به خود گرفتند.

مطالب مرتبط:

جزییاتی از افزایش سرمایه 5 شرکت بورسی

جزییاتی از افزایش سرمایه 5 شرکت بورسی
جزییاتی از افزایش سرمایه 5 شرکت بورسی

 

در روز‌های اخیر ۵ شرکت اطلاعیه‌هایی درخصوص افزایش سرمایه منتشر کرده‌اند. هر کدام از این شرکت‌ها در مراحل متفاوتی از افزایش سرمایه هستند.

غدشت

پیشنهاد هیات‌مدیره شرکت دشت مرغاب به مجمع عمومی فوق‌العاده درخصوص افزایش سرمایه از مبلغ ۵۳،۴۵۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال به مبلغ ۵۸۴،۹۳۶،۱۸۲،۷۳۸ ریال (معادل ۹۹۴ درصد) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها است. براساس اطلاعات مندرج شده در سامانه کدال هدف از این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی در صورت وضعیت مالی شرکت و بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی اعلام شده است. سرمایه فعلی شرکت ۵۳.۴۵۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال است.

گفتنی است این شرکت برای چندمین بار درصد افزایش سرمایه خود را تغییر داده است.

کاما

درحالی که اخیرا شرکت «باما» افزایش سرمایه‌ای ٩٠٠ درصدی از محل سود انباشته داده، قصد دارد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های خود هم افزایش سرمایه‌ای داشته باشد. شرکت کاما درصد افزایش سرمایه خود را در حالی از ۲۷۹ درصد به ۸۵ درصد تغییر داد که دلیل آن را این گونه اعلام کرد با توجه به الزام ارزیابی کامل سرمایه‌گذاری بلندمدت و عدم امکان ارزیابی شرکت‌هایی فاقد کنترل لذا پس از استعلام و پذیرش شرکت کانی کربن در بازار سرمایه ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها انجام می‌شود.

توشه

شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه با سرمایه فعلی ۱۵۰۰ میلیارد ریال در نظر دارد سرمایه خود را ۲۲۰ درصد معادل ۳۳۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش دهد. هدف از این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی عنوان شده است.

کیسون

شرکت کیسون با انتشار اطلاعیه‌ای به منظور شفاف‌سازی اعلام کرد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت- طبقه زمین و ساختمان مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

چدن

در همین راستا هیات‌مدیره شرکت تولیدی چدن‌سازان پیشنهاد افزایش سرمایه به میزان۸۰۰ درصد را به مجمع فوق‌العاده اعلام کرد که از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین می‌شود. سرمایه فعلی شرکت ۱۷۰۰ میلیارد ریال است. هدف از انجام این افزایش سرمایه استفاده از معافیت‌های مالیاتی درج شده در ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی است.

احتمال بازگشت روند صعودی به معاملات بورس

احتمال بازگشت روند صعودی به معاملات بورس
احتمال بازگشت روند صعودی به معاملات بورس

 

یک کارشناس بازار سرمایه با تشریح علت روند منفی بازار سرمایه در دی‌ماه، از احتمال بازگشت روند صعودی معاملات بورس در ماه‌ بهمن خبر داد.

پیمان حدادی با اشاره به روند معاملات بورس در ماه دی افزود: شاخص بورس در دی ماه حدود ٢٠ درصد افت را تجربه کرد و معاملات این بازار در دی‌ماه به عنوان منفی ترین ماه در سال ٩٩ تلقی می شود.

وی به عوامل تاثیرگذار ریزش شاخص بورس در ماه دی اشاره کرد و گفت: نخستین عامل، ترس بازار سهام از قیمت گذاری برخی از کالاها بود که این موضوع از محصولات فلزی و فولادی آغاز شد و باعث شد تا در بازار سهام چنین ابهامی وجود داشته باشد که ممکن است نتیجه قیمت گذاری دستوری در بازار دیگر کالاها مانند پتروشیمی تاثیرگذار باشد.

حدادی به دیگر عامل تاثیرگذار در ایجاد اصلاح سنگین معاملات بورس اشاره کرد و افزود: موضوع دیگر که باعث افت شاخص بورس در دی ماه شد کاهش قیمت دلار بود که در کنار موضوع اول باعث شتاب افت شاخص بورس در بازار ماه گذشته شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: همچنین عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ١٤٠٠ که به عنوان مساله ای مهم برای فعالان بازار تلقی می شود در روند معاملات بازار سهام تاثیرگذار بود، به این دلیل که در بودجه مشخص می شود مبلغ و میزان تامین مالی دولت از بازار سرمایه از طریق اوراق بدهی و بازار سهام به چه میزان است.

وی بر وجود نشانه هایی مبنی بر از بین رفتن برخی از عوامل ترس برای سرمایه گذاری در بورس تاکید و خاطرنشان کرد: قیمت دلار که در چند روز گذشته افت شدیدی را تجربه کرد اکنون در حال افزایش است و بازار نسبت به این موضوع آگاهی دارد که نهایت افت قیمت دلار در بازار نرخ ٢٠ هزار تومان خواهد بود.

به اعتقاد حدادی، از طرف دیگر گزارش ٩ ماهه شرکت ها برخلاف انتظارها بسیار مثبت بوده است و با سودآوری قابل قبولی همراه بودند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 10
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری