پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۵۸
۱۵
۱
نسخه چاپی

زعفران چه موقع موجب سقط جنین می شود؟

زعفران چه موقع موجب سقط جنین می شود؟
خیلی از بانوان باردار این سوال برایشان پیش می آید که با مصرف چقدر زعفران دچار سقط جنین می شوند؟ برای پاسخ در ادامه ما به این موضوع مهم پرداخته ایم.

تیتربرتر؛همه ما این را می دانیم که سقط جنین در اسلام حرام است، و حکم قتل یک انسان را دارد و به شدت انجام این عمل هم از نظر شرعی و هم از نظر اخلاقی و اجتماعی ممنوع است و باعث اثرات روحی و روانی برای مادر خواهد بود.

چقدر زعفران مصرف کنیم باعث سقط جنین می شود؟

چقدر زعفران مصرف کنیم باعث سقط جنین می شود؟
چقدر زعفران مصرف کنیم باعث سقط جنین می شود؟

 

مصرف غلیظ زعفران در سه ماهه اول بارداری به منظور سقط جنین باعث افزایش پروستاگلاندین در رحم می‌شود و درنتیجه احتمال سقط را در سه ماهه اول بارداری افزایش می‌دهد.

اما دراینجا باید این نکته نیز خاطر نشان کنیم که منظور از تاثیر زعفران بر سقط جنین، مصرف غلیظ زعفران است و مصرف غذایی که اندکی زعفران در پخت آن استفاده شده است هیچ اشکالی ندارد.

همچنین مصرف متعادل زعفران پس از سه ماهه اول بارداری مفید است وحتی باعث زایمان راحت‌تر و آسان‌تر می‌شود.

برای سقط جنین با استفاده از زعفران، ۵ گرم زعفران را در دویست میلی گرم آب حل کنید و ۶-۸ بار در روز به میزان ۳ تا ۶ قاشق چایخوری از این عصاره را بنوشید.

توجه داشته باشید که عصاره زعفران تهیه شده با این روش (اگر از زعفران درجه یک و اصل درست شده باشد) محلول غلیظ و سرخ رنگ می‌شود و بنابراین مصرف آن به سقط جنین منجر خواهد شد.

مصرف زعفران بیش از ۲ گرم در روز مضر است و معمولا مصرف زعفران تا ۱۰ گرم در ماه نه تنها مجاز است و بلکه مفید نیز است.

نکات مهم در مصرف زعفران هنگام بارداری

نکات مهم در مصرف زعفران هنگام بارداری
نکات مهم در مصرف زعفران هنگام بارداری

 

زعفران یکی دیگر از ادویه‌هایی است که قیمت بالایی دارد که به علت فعالیت زیاد برای تولیدش، در بازار بسیار گران عرضه می‌شود. در قدیم توصیه می‌کردند که زنان باردار زعفران مصرف کنند تا جنین زیباتر و پوست لطیف تری داشته باشد.

واقعیت این است که زنان در دوران بارداری باید همه چیز را به صورت متعادل مصرف کنند؛ بنابراین زنان باردار می‌توانند فقط مقدار بسیار اندکی زعفران را با شیر مخلوط و مصرف کنند.

نحوه مصرف زعفران برای زن باردار

نحوه مصرف زعفران برای زن باردار
نحوه مصرف زعفران برای زن باردار

 

در مراحل اولیه بارداری، خوردن زعفران باعث سقط جنین می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود مصرف زعفران از سه ماهه دوم بارداری در حدود هفته پانزدهم بارداری آغاز شود. در سه ماهه دوم بارداری شما مجاز هستید روزانه تا ۱۰ گرم زعفران مصرف کنید. اگر بیشتر از این مقدار مصرف کنید برای جنین شما خطرناک است و روی رشد و تکامل آن اثر می‌گذارد.

در طول بارداری باید همه چیز را در حد متعادل مصرف کنید، زیرا فقط شما مورد توجه نیستید، جنین از طریق شما تغذیه می‌کند. بنابراین، فقط مقدار بسیار اندکی زعفران را به شیر اضافه کنید و یا می‌توانید آن را به برنج اضافه کنید تا عطر و طعم به غذا بدهید.

خواص زعفران در تقویت سیستم ایمنی بدن

زعفران نه تنها باعث خوش عطر و طعم‌دار شدن غذا، بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. این گیاه مملو از ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ و B۶ به علاوه ویتامین C است که همگی برای داشتن یک سیستم ایمنی سالم و با عملکردی بالا بسیار مفید هستند. علاوه بر این، زعفران دارای کاروتنوئیدهایی است که بر پاسخ ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد. حتی تحقیقات براین باور است که روغن‌های اساسی این گیاه، سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند.

محققان دریافته‌اند که زعفران با تحریک پاسخ سریع سلولی به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی بالقوه، به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. جالب توجه است، همان مطالعه یکی از جدایی ناپذیرترین مزایای زعفران که خاصیت ضد سرطانی بودن آنست را نشان می‌دهد. با توجه به مزایای زعفران در تقویت سیستم ایمنی بدن، این گیاه اثرات زیادی در درمان یا پیشگیری از بیماری‌ها و ویروس‌های آینده می‌تواند داشته باشد.

مطالب مرتبط:

خواص دارویی زعفران

خواص دارویی زعفران
خواص دارویی زعفران

 

تحقیقات بسیاری در زمینه جنبه‌های داروئی گیاه زعفران انجام شده است. اگرچه مردم به زعفران به عنوان یک طعم دهنده‌ی غذایی نگاه می‌کنند، اما بهتر است از خواص داروئی آن نیز مطلع باشند. برخی از مهم‌ترین خواص دارویی این ادویه بهبود تنفس، تقویت سلامت قلب، پیشگیری از دیابت، کاهش خونریزی ، تقویت استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌باشد.

زعفران حاوی ترکیباتی مختلف از مواد بیوشیمیایی از جمله کروسین، آنتی اکسیدان‌ها، سافرانال، کاروتنوئیدها، مواد معدنی و بسیاری از ویتامین‌ها می‌باشد. از عوامل مهم در زعفران آنتوسیانین‌ها است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و سرطان می‌باشند. بنابراین جنبه داروئی گیاه زعفران بسیار مهم و اثبات شده است.

البته مصرف بیش از اندازه این ادویه بسیار خطرناک است و باعث افزایش فشار خون و بیماری قلبی می‌شود. همچنین مصرف بیش از بیست گرم آن نیز سبب مرگ آنی می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن با زعفران دم کرده

زعفران باعث سقط جنین می شود
زعفران باعث سقط جنین می شود

 

در روزهای سرد پائیز و زمستان برای جلوگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف چای و دارچین بسیار توصیه می‌شود، اما افراد دیابتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود بجای چای می‌توانند از زعفران دم کرده استفاده نمایند.

زعفران به دو صورت کلاله و پودری در بازار موجود است که در صورت تهیه آن به صورت کلاله باید آن را حتماً دم کنید. برای تهیه آن کافیست کلاله‌ها را در هاون گذاشته و کاملاً خرد نمائید و سپس داخل آن آب جوش بریزید و به مدت سی دقیقه بگذارید که بماند. پس از سی دقیقه کاملاً دم کشیده است و می‌توانید با میل کردن آن خود را از بسیاری از بیماری‌های ویروسی محافظت کنید.

تأثیر زعفران بر سیستم ایمنی بدن و استفاده از آن در مقابله با کرونا و آنفولانزا

ویروس کرونا که معمولاً کووید نوزده نامیده می‌شود، به سرعت به یک بیماری همه گیر در سرتاسر جهان تبدیل شده است که مقامات بهداشتی را برای یافتن درمان و دریافت واکسن کرونا درگیر کرده است. متأسفانه، برخلاف بسیاری از ویروس‌های رایج، سیستم ایمنی بدن انسان قبلاً در معرض این ویروس جدید و منحصر به فرد قرار نگرفته است، بنابراین مبارزه بدن با این ویروس و بسیار مسری دشوارتر می‌باشد. بسیاری از افراد، به ویژه افراد مسن، به دنبال راه‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود در برابر این ویروس اغلب کشنده می‌باشند.

 با توجه به مزایای سلامتی زعفران این گیاه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و ممکن است برای بهبودی پس از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا بسیار مهم باشد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که مصرف صد میلی گرم زعفران در روز پاسخ موقت تعدیل سیستم ایمنی را می‌دهد که ممکن است در برابر ویروس کرونا بسیار مفید باشد. بعلاوه، این مقدار زعفران هیچ گونه اثر سوئی بر مصرف کننده ندارد.

مصرف چقدر زعفران باعث سقط جنین می شود
مصرف چقدر زعفران باعث سقط جنین می شود

 

زعفران ماده‌ای طعم دهنده و همچنین دارویی سنتی برای درمان چندین نوع بیماری می‌باشد. این ماده سرشار از کاروتنوئیدها می‌باشد که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد.اثرات تنظیم کنندگی سیستم ایمنی زعفران و مشتقات فعال آن از جمله کروسین، کروستین و سافرانال در مطالعات مدرن انجام شده است.

همچنین ترکیبات فعال آن از جمله اثرات محافظتی، فعالیت‌های ضد التهابی و مکانیسم‌های مولکولی زعفران بر سیستم ایمنی بدن اثبات شده است.

نقش محافظتی این ادویه و ترکیبات آن در برابر بیماری‌های دستگاه ایمنی و درک بهتر مدیریت آن بسیار مؤثر می‌باشد. روی هم رفته ترکیبات اصلی زعفران می‌تواند باعث سلامتی فرد شود و مزایای مهم در اختلالات مرتبط با ایمنی بدن داشته باشد از جمله در درمان بیماری ام اس، سرما خوردگی و آنفولانزا بسیار مفید می‌باشد.

بنابراین مهمترین مزیت سلامتی زعفران تقویت سیستم ایمنی بدن است تا بتواند در برابر هجوم ویروس‌هایی مانند بیماری همه گیر COVID-۱۹ و آنفولانزا مقاومت کند. COVID-۱۹ یک بیماری ویروسی است و تنها راه واقعی برای درمان آن ، مقابله سیستم ایمنی بدن خود با ویروس است. اگرچه متخصصان پزشکی می‌توانند مراقبت‌های حمایتی را ارائه دهند، اما شما می‌توانید برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود گام بردارید تا امیدوار باشید که به سرعت بهبود می‌یابید.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی



+ 15
مخالفم - 11
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
us
+0
unlike
-0
فاطمه درویشی ۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۸:۳۰
پاسخ
comments به طور کلی ، زعفران بر سقط جنین موثر هست. ولی بسته به سن مادر، هفته چندم بارداری هست؟ سابقه سقط جنین قبلا مادر داشته یا نه؟ سابقه بیماری در مادر بوده یا نه؟ مشکل رحم مادر داشته یا نه؟ میزان مصرف زعفران چقدر بوده؟ وآیا زعفران اش تازه بوده یا مصرف گذشته بوده؟ اصلا زعفران اش اصل بوده یا از زعفران های به درد نخور که ارزون هست توی بازار بوده؟ همگی این عوامل دخیل هستند، حتی عوارض خوردن زعفران از شخصی به شخص دیگراثرگذاری متفاوتی خواهد داشت و لزوما برای همه افراد منجر به سقط نخواهد شد./2
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری