پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۶:۱۹
۱۴
۰
نسخه چاپی

نحوه دریافت سود سهام عدالت بدون ثبت نام در سایت سجام

نحوه دریافت سود سهام عدالت بدون ثبت نام در سایت سجام
شرایط دریافت سود سهام عدالت بدون ثبت نام در سامانه سجام اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ رئیس جدید سازمان بورس گفت: با تصویب شورای عالی بورس، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی، به منظور بازارگردانی سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی تاسیس می شود.

اظهارنظر رئیس جدید سازمان بورس درباره سهام عدالت

اظهارنظر رئیس جدید سازمان بورس درباره سهام عدالت
اظهارنظر رئیس جدید سازمان بورس درباره سهام عدالت

 

محمدعلی دهقان دهنوی با بیان این مطلب گفت: در دویست و چهارمین جلسه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، وضعیت بازار سرمایه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و این تصمیم در راستای اجرای ماده 9 آیین نامه اجرایی ساماندهی سهام عدالت اتخاذ شد.

رئیس جدید سازمانبورس و اوراق بهادار افزود: هدف از تشکیل صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی، تامین مالی لازم جهت انجام عملیات بازارگردانی سهام شرکت‌های استانی و همچنین اجرای بند 2 صورتجلسه مورخ 4 مرداد 99 شورای عالی بورس خواهد بود.  

بررسی طرح آزادسازی سهام عدالت از طریق صندوق‌ سرمایه‌گذاری

سخنگوی شورای عالی بورس تصریح کرد: صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه مجاز است به منظور بازارگردانی سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی، صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی تاسیس کند و دارایی‌های تخصیص یافته موضوع بند  2 صورتجلسه مورخ 4 مرداد 99 این شورا را به آن صندوق منتقل کند.

شایان ذکر است در ازای انتقال دارایی های تخصیص یافته، واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی مذکور به نام شرکت های سرمایه گذاری استانی صادر خواهد شد.

نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت
نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به تشریح مصوبات هیأت مدیره سازمان پرداخت و گفت: در گام نخست و به منظور حمایت از بازار سرمایه و تقویت طرف تقاضا، به صندوق توسعه بازار سرمایه اجازه داده شد تا سقف سه هزار میلیارد تومان نسبت به تأمین مالی از طریق انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام اقدام کند.

دهقان دهنوی، به مصوبه دوم اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین مقرر شد تا ضریب تعدیل سهام و حق تقدم آن در معاملات اعتباری از ۴۵ درصد به ۶۰ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه مطابق بند سوم، مقرر شد دستورالعمل اجرایی خرید، نگهداری و عرضه سهام خزانه با دید تسهیل برای خرید و نگهداری توسط ناشران مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: در خصوص امکان خرید واحدهای صندوق‌های اختصاصی بازارگردانی برای عموم مردم مدل سازی و طراحی فرایند و ابزار لازم صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با بانک‌ها و تمهید مقدمات لازم در شرکت سپرده گذاری مرکزی، تصریح کرد: با تصویب هیأت مدیره سازمان بورس، مقرر شد؛ اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت توسط بانک‌ها طی هفته پیش رو عملیاتی شود. همچنین مذاکره لازم برای تعمیم این خدمات به سایر سهامداران به ویژه سهامداران خرد نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی به مصوبه ششم اشاره کرد و گفت: مقرر شد بازنگری دستورالعمل سهام ترجیحی به نحوی انجام شود که امکان اعطای سهام ترجیحی علاوه بر کارکنان مستقیم شرکت‌ها به کارکنان شرکت‌های زیرمجموعه یا مادر یا هم‌گروه مالی نیز میسر باشد.

مطالب مرتبط:

شرایط جدید دریافت سود سهام عدالت بدون ثبت نام در سایت سجام

شرایط جدید دریافت سود سهام عدالت بدون ثبت نام در سایت سجام
شرایط جدید دریافت سود سهام عدالت بدون ثبت نام در سایت سجام

 

مشاور اجرایی سهام عدالت کشورگفت: واریز و دریافت سود سالانه سهام عدالت منوط به ثبت‌نام در سامانه سجام نیست.

پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت کشور در ارتباط تصویری با بخش خبر شبانگاهی صدا و سیمای مرکز قم اظهار کرد: تشکیل مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مشروط به نام نویسی دو سوم از دارندگان سهام عدالت در سامانه سجام است.

او با اشاره به مراحل پنج گانه شکل گیری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استان‌ها افزود: گام اول ثبت شرکت به عنوان شرکت سهامی عام است،گام دوم پذیرش در بورس و گام سوم این که نماد این شرکت‌ها در تابلوی بورس بازگشایی شود.

رضایی ادامه داد:دو گام بعدی که مستلزم مجامع است اصلاح اساسنامه به اضافه انتخاب اعضای هیئت مدیره است.

او در خصوص سهام داران عدالت قم گفت:از مجموع ۴۰۱ هزار سهام دار استان قم تا کنون حدود سه هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند که حدود ۵ /۵۳ درصد سجامی‌های استان قم افزایش پیدا کرده است.

رضایی عنوان کرد:برای اوایل دی ماه برنامه برگزاری مجامع استان‌ها را داشتیم تا با مشارکت سهامداران مجامع استانی را برگزار کنیم.

او ادامه داد:حدود ۳۰ میلیون نفر سهام دار غیر مستقیم در کشور داریم و می‌توانیم بگوییم آن چه پیش رو است برگزاری بزرگترین انتخابات اقتصادی در سطح کشور است.

مشاور اجرایی سهام عدالت کشور در پاسخ به این سوال که دارندگان سهام عدالت به روش غیر مستقیم اگر در سامانه سجام ثبت نام نکنند آیا برای دریافت سود حاصل از سهام خود با مانع و مشکلی مواجه می‌شوند؟و این که سجامی شدن این سهام داران چه مزایایی برای آن‌ها دارد؟گفت:

کسانی که سجامی می‌شوند از یک سری خدماتی که پیش بینی شده از جمله انجام معاملات خرید و فروش و شرکت در مجامع استانی بهر مند می شوند.

او ادامه داد:اگر سهام داران در سامانه سجام ثبت نام نکنند سود حق افراد محفوظ است، اما در شرکت در مجامع به مشکل برمی‌خورند و نمی‌توانند  به سامانه وارد بشوند و طبیعتا از حق رای خود را محروم می‌کنند.

رضایی اضافه کرد:اما آن چه که به عنوان حق طبیعی افراد برای دریافت سود براساس برنامه‌ای که پیش بینی شده سود در مقاطع مربوطه براساس فرآیند پیش بینی شده برای سهامداران لحاظ خواهد شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی



+ 14
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری