پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ۰۰:۱۹
۱۰
۰
نسخه چاپی

بهترین برنامه ی مراقبت پوستی روزانه

بهترین برنامه ی مراقبت پوستی روزانه
تمامی افراد بخصوص خانوم ها نیاز به مراقبت های پوستی دارند که در ادامه برنامه ای جامع در همین زمینه در اختیار شما قرار داده ایم.

تیتربرتر: در جامعه امروزی که همه باید باهم رو در رو شویم و ارتباطات نقش بسیار مهمی در زندگی دارند، ظاهر هر شخص نیز بسیار اهمیت دارد. صورت و پوست نیز بسیار مهم است و در ارتباطات رو در رو تاثیر به سزایی دارد. جوانی و شادابی پوست، فرد را شاداب تر، سرحال تر و در نظر دیگران بهتر نشان می دهد. پس رسیدگی به پوست صورت و مراقبت پوست اهمیت دارد.

روتین پوستی روزانه از آن نظر مهم است که ما در طی روز با آلودگی های بسیار زیادی مواجه هستیم. به غیر از آلودگی های روزانه، بسیاری از افراد از محصولات آرایشی استفاده می کنند. محصولات آرایشی اگر اورجینال و اصل نباشند، یا مناسب پوست نباشند می توانند باعث آسیب پوست شوند.

نحوه ی شناخت جنس پوست

نحوه ی شناخت جنس پوست
نحوه ی شناخت جنس پوست

قبل از آشنایی با مراحل روتین پوستی روزانه بهتر است انواع مختلف پوست را بشناسیم. شما قبل از استفاده از هرگونه محصولات آرایشی یا محصولات مراقبتی باید نوع پوست تان را بشناسید و بر طبق آن، محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید. زیرا ناآشنا بودن با تایپ پوست تان و استفاده از محصولاتی که مناسب شخص شما نیست باعث انواع آسیب پوست مثل لک یا جوش، چربی یا خشکی بیش از حد پوست می شود.

پوست معمولی

بهترین نوع پوست است که دارای رنگی یکنواخت و یک دست می باشد و طراوتی طبیعی دارد. این جنس پوست، کمترین میزان تغییرات شدید خشکی یا چربی را داراست و چربی پوست بسیار متعادل می باشد. منافذ پوست معمولی به سختی دیده می شود و منافذ باز ندارد.

پوست خشک

این افراد حس کشیدگی در پوست خود دارند، این جنس پوست دارای کمترین رطوبت در سطح پوست می باشد. اکثر اوقات پوست خشک، قرمز، دارای خارش و بعض اوقات حالت ترک خوردگی می باشد. این دسته از افراد باید بیشتر از سایرین مراقب باشند زیرا پوست خشک بیشتر مستعد چین و چروک می باشد.

پوست چرب

 احساس چربی بیش از حد بر روی پوست، مخصوص جنس پوست چرب است. افراد دارای پوست چرب از برق افتادن مداوم پوست خود شاکی هستند. همچنین این افراد با انواع مختلف جوش ها، سر سسفید یا سرسیاه و جوش های درشت چرکین قرمز رنگ، دست به گریبان اند. منافذ پوست چرب قابل مشاهده است و منافذ باز از معایب پوست چرب می باشد.

پوست مختلط

این جنس پوست ترکیبی از پوست چرب و خشک می باشد. معمولا به صورت T  شکل یا V شکل احساس چربی در پوست خود می کنند به این صورت که در قسمت پیشانی و بینی ممکن است چرب باشد و سایر نواحی خشک است و یا برعکس. و نیز ممکن است افراد دارای پوست مختلط در نواحی چانه و گونه احساس چربی زیاد و غیرطبیعی داشته باشند و در سایر نواحی احساس خشکی کنند یا برعکس. پوست مختلط ممکن است هم دارای مشکلات پوست چرب باشد و هم از مشکلات پوست خشک داشته باشد.

مطالب مرتبط:

برنامه ی مراقبت پوستی روزانه

برنامه ی مراقبت پوستی روزانه
برنامه ی مراقبت پوستی روزانه

حال بعد از شناخت جنس پوست تان، می توانید از روش های مراقبت پوست در طول روز آگاه شوید. انجام این مراحل و روش ها، برای داشتن پوست شفاف و جوان به شما کمک می کند. پس دست از تنبلی بردارید و از این به بعد هر صبح قبل از پرداختن به امور روزانه حتما مراقبت های روتین پوستی روزانه را انجام دهید.

در ابتدا باید پوست را از هرگونه آلودگی احتمالی پاک کنید. پاک کردن اصولی پوست، با فوم های شستشو، میسلار ها، دستمال مرطوب یا ژل های شستشویی است که مناسب پوست شخص شماست. اینجاست که آشنایی با نوع و جنس وست به کار می آید. حتما از صل بودن محصولات مراقبتی اطمینان حاصل کنید و هر محصولی را به پوست خود نزنید. این نکته را نیز بدانید که نیازی به خشونت زیاد در شستشوی پوست نیست. فشار بیش از حد می تواند پوست مستعد جوش را مستعد تر یا خشکی پوست را بیشتر کند.

بعد از شستن پوست، استفاده از تونر پیشنهاد می شود. تونر ph پوست را متعادل می کند و خشکی یا چربی متعادل پوست را به شما هدیه می دهد. تونر متناسب با جنس پوست، می تواند در متعادل کردن پوست تان کمک کند.

بعد از شستشو می توانید از سرم یا کرم روز استفاده کنید. این قسمت به انتخاب شماست. اگر پوست تان به مراقبت بیشتر نیاز داشت می توانید سرم متناسب را انتخاب کنید. سرم در تغذیه پوست نقش دارد.

کرم روز نیز اختیاری است. کرم های روز پوست تان را در برابر آلودگی های محیطی که روزانه با آنها مواجه هستید، حفظ می کنند. کرم های روز اکثرا ضدآفتاب نیز هستند و در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم اند. معمولا بافت سبکی دارند و بسیار مناسب برای قرار گیری در سبد محصولات بهداشتی شما برای روتین پوستی روزانه تان هستند.

پس از آن از مرطوب کننده ها و کرم های آبرسان استفاده نمایید. برای دور چشم تان نیز کرم دور چشم متناسب نیازتان، توصیه می شود. حتی اگر قصد استفاده از محصولات آرایشی را دارید و می خواهید میکاپ روزانه انجام دهید از آبرسان غافل نشوید. آبرسان به داشتن میکاپ زیباتر کمک می کند.

ضدآفتاب را حتما در روتین روزانه خود قرار دهید. حتی اگر قصد خارج شدن از خانه را ندارید و یا هوا ابری است و خورشید مستقیما نمی تابد، از ضدآفتاب غافل نشوید. کرم ضدآفتاب نیز حتما متناسب با پوست تان باید تهیه شود. کرم های ضدآفتاب هر دو الی سه ساعت باید تمدید شوند. در استفاده از آن ها خساست به خرج ندهید و استفاده زیاد از کرم ضد آفتاب نیز اصلا توصیه نمی شود.

پس از زدن ضدآفتاب چند دقیقه ای تامل کنید و بعد از آن اقدام به استفاده از محصولات آرایشی کنید. کرم های ضدآفتاب اکثرا جذب پوست می شوند و بهتر است فورا روی آن از کرم آرایشی استفاده نشود.

جمع بندی از برنامه ی مراقبتهای پوستی روزانه

جمع بندی از برنامه ی مراقبتهای پوستی روزانه
جمع بندی از برنامه ی مراقبتهای پوستی روزانه

در اینجا با مراحل کلی استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبتی آشنا شدید. انجام این امور هر روز صبح قبل از شروع برنامه روزانه، زمان زیادی نمی گیرد. در عوض شما، پوستی شفاف و سالم، جوان و بانشاط خواهید داشت و از آسیب پوست به شدت جلوگیری می شود. ضمنا مراقبت های روتین پوستی روزانه، چین و چروک را به تعویق می اندازد و در جوانسازی پوست تان نقش به سزایی دارد.

آنچه دیگران می خوانند:

نویسنده: نسا مرادی



+ 10
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری