پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۲۳:۱۷
۱۶
۰
نسخه چاپی

آخرین وضعیت جسمانی بهاالدین خرمشاهی بعد ابتلا به کرونا

آخرین وضعیت جسمانی بهاالدین خرمشاهی بعد ابتلا به کرونا
پسر بهاالدین خرمشاهی از آخرین وضعیت جسمانی پدرش گفت.

به گزارش تیتربرتر؛ بهاالدین خرمشاهی پس از ابتلا به کرونا در بیمارستان چند روزی است بستری است.

آخرین وضعیت جسمانی بهاالدین خرمشاهی از زبان پسرش

آخرین وضعیت جسمانی بهاالدین خرمشاهی از زبان پسرش
آخرین وضعیت جسمانی بهاالدین خرمشاهی از زبان پسرش

 

عارف خرمشاهی فرزند بهاء‌الدین خرمشاهی اعلام کرد: متاسفانه به علت سطح کثیر درگیری ریه ایشان در روزهای ابتدایی،‌ نگرانی فوق العاده‌ای نسبت به سلامتی ایشان وجود داشت که به فضل خدا و با گذر زمان از نگرانی‌ها کاسته می‌شود.

هفته گذشته بود که بهاء‌الدین خرمشاهی به علائمی از بیماری راهی بیمارستان شد و فرزند این شاعر اعلام کرد: درمان در حال انجام است.

حافظ خرمشاهی فرزند این حافظ پژوه در تازه‌ترین خبر پیرامون بهبود پدر اعلام کرد: استاد در مورخ ۱۲ بهمن ماه در ساعات پایانی شب و بدون علائم ظاهری حاد و پیرو سنجش اکسیژن خون که به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته بود به بیمارستان منتقل شد.

در بدو ورود به بیمارستان میزان اکسیژن خون ایشان به ۷۴ درصد افزایش یافت. با توجه به پایین بودن سطح اکسیژن و آزمایشات تکمیلی ابتلا ایشان به کرونا تائید شد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

متاسفانه به علت سطح کثیر درگیری ریه ایشان در روزهای ابتدایی،‌ نگرانی فوق‌العاده‌ای نسبت به سلامتی ایشان وجود داشت که به فضل خدا و با گذر زمان از نگرانی‌ها کاسته می‌شود. در روزهای اخیر با مجاهدت کادر درمان بیمارستان آتیه از ضایعات مذکور کاسته شده و ان‌شالله طی هفته آینده امید به بهبود نسبی ایشان را از خداوند آرزومندیم.

بیوگرافی بهاالدین خرمشاهی

بیوگرافی بهاالدین خرمشاهی
بیوگرافی بهاالدین خرمشاهی

 

بهاءالدین خرمشاهی (زاده فروردین ۱۳۲۴ در قزوین)  نویسنده، مترجم، فیلسوف، روزنامه‌نگار، طنزپرداز، فرهنگ‌نویس، حافظ پژوه، شاعر و استاد دانشگاه ایرانی است. وی تألیفاتی در حافظ‌شناسی و تفسیر اشعار او دارد.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در قزوین گذراند. سپس در رشتهٔ پزشکی پذیرفته شد اما تحصیل در این رشته را در سال سوم نیمه‌کاره رها کرد (۱۳۴۳) و به همراه کامران فانی، سعید حمیدیان و قدمعلی سرامی به تحصیل در رشتهٔ ادبیات فارسی پرداخت. سپس از دانشگاه تهران فوق لیسانس کتابداری گرفت (۱۳۵۰ تا ۱۳۵۲) و در مرکز خدمات کتابداری مشغول به کار شد.

مطالب مرتبط:

از استادان وی در رشتهٔ ادبیات فارسی می‌توان به سیدمنوچهر مرتضوی ،ذبیح‌الله صفا، مهدی محقق، سید جعفر شهیدی، پرویز ناتل خانلری، سید صادق گوهرین، آیت‌الله ابوالحسن شعرانی و عبدالحمید بدیع الزمانی کردستانی اشاره کرد. او توفیق خود را در مسیر پژوهش‌های قرآنی، مدیون کتاب قانون تفسیر و مولفش سیدعلی کمالی دزفولی می‌داند.

وی در ۱۳۵۲ ازدواج کرد که حاصل آن سه فرزند به نام‌های هاتف (متولد ۱۳۵۴)، عارف (متولد ۱۳۵۸) و حافظ (متولد ۱۳۶۳) است. وی از سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰ خدمت سربازی را سپری کرد. او همچنین از اعضای هیئت علمی دانشنامه تشیع است.

قرآن‌شناسی بهاالدین خرمشاهی

قرآن‌شناسی بهاالدین خرمشاهی
قرآن‌شناسی بهاالدین خرمشاهی

 

خرمشاهی یکی از قرآن پژوهان و مترجمان قرآن کریم به زبان فارسی است. فعالیت‌های قرآن پژوهی وی را می‌توان به سه حوزه تقسیم کرد؛ نخست کتاب‌ها و مقاله‌های عمومی، دوم نگارش مقاله‌های انتقادی و نقد ترجمه‌های موجود قرآن و سوم ترجمهٔ قرآن کریم. خرمشاهی قرآن را با نثری روان، امروزی و در عین حال ادبی ترجمه کرده‌است.

علاوه بر ترجمه و تفسیر این اثر دارای پیوست‌هایی شامل گفتار مترجم، مقاله‌هایی با عنوان‌های قرآن و قرآن پژوهی، تحریف ناپذیری قرآن، فهم قرآن با قرآن، کلمه‌های فارسی در قرآن مجید و واژه‌نامه است.

برخی معتقدند ترجمهٔ قرآن خرمشاهی دارای ایرادهایی است که اصلی‌ترین آن‌ها روش و متد وی است. همچنین از طرفی دیگر معتقدند خرمشاهی در توجه و پایبندی به منبع‌ها و مآخذ غیرمعتبر، بدون توجه به جایگاه کتاب‌های تفسیری و مفسران و حتی بدون بررسی مختصر نگرش‌های آن‌ها، در موارد بسیاری به گزینش روایت‌های تفسیری مهم و بزرگی دست زده‌است.

از نظر این عده، این اشکال روشی موجب آشفتگی و بی‌اعتباری محتوای متن‌های تفسیری شده‌است. در طرف مقابل عده ای این نقدها را غیرمنصفانه و ناشی از رویکردهای فرقه ای منتقدان در مخالفت با ذکر بی‌طرفانه منابع تفسیری میان مذاهب اسلامی می‌دانند. 

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی



+ 16
مخالفم - 19
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری