پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۶:۱۲
۱۱
۰
نسخه چاپی

بهترین راه برای برطرف کردن جوش صورت

بهترین راه برای برطرف کردن جوش صورت
جوش و آکنه شایع ترین مشکل پوستی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند در ادامه راه هایی مفید برای کنترل و بهبود جوش و آکنه صورت در اختیارتان گذاشته ایم.

تیتربرترجوش صورت یا آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی در بین جوانان و نوجوانان است. این مشکل شایع، علاوه بر اینکه از زیبایی پوست می کاهد، از عذاب آور ترین نوع مشکلات پوستی است. التهاب پوست، ماندن جای جوش بر روی پوست، زخم شدن و درمان طولانی مدت آکنه از عواملی است که آن را عذاب آور کرده است.

آکنه چیست؟

آکنه چیست؟
آکنه چیست؟

بیماری آکنه یا همان جوش صورت، از دوران بلوغ شروع می شود و اگر برای آن به دنبال درمان مناسبی نباشید، تا جوانی ادامه دارد. آکنه جزو بیماری های زائده پوست به حساب می آید. به این صورت که غدد چربی به عنوان یک از زوائد پوستی با خالی کردن ترشحات خود داخل فولیکول مو، باعث برآمدگی روی سطح پوست می شود. پس آکنه ها در سه قسمت مشاهده می شوند. صورت، پشت، و سینه.

انواع جوش های صورت

انواع جوش های صورت
انواع جوش های صورت

جوش سر سیاه

برجستگی های سیاه رنگی که برخلاف تصور همگان که فکر میکنند به علت آلودگی های خرجی و محیطی به وجود آمده است، علت اصلی آن ها به پوشش های داخل فولیکول مو مربوط است که رنگدانه تولید می کند.

جوش سر سفید

شبیه به جوش سرسیاه است که مثل جوش سرسیاه به راحتی تخلیه نمی شوند.

پاپول

جوش قرمز رنگی که دردناک است.

چرکدانه

شبیه پاپول ها قرمز رنگ اند با این تفاوت که مرکز آن ها سفید است و حاوی مایع چرکی سفید رنگ اند. سلول های مردهو تجمعی از نوتروفیل ها در آن وجود دارد. ممکن است شخص در این ناحیه احساس درد کند.

گرهک

جوش های زیر پوستی هستند که به صورت توده بزرگ در زیر سطح پوست ایجاد شده اند و دردناک اند.

کیست

جوش ناشی از آکنه است. بیشترین زخم ها به وسیله این نوع جوش ها ایجاد می شوند.

عوامل ایجاد جوش

عوامل ایجاد جوش
عوامل ایجاد جوش

از عوامل ایجاد جوش می توان به وراثت اشاره کرد. وراثت در همه زمینه ها نقش پررنگی دارد. اگر والدین به جوش های شدید مبتلا بوده اند، فرزندشان نیز احتمالا دچار خواهد شد. وارد کردن فشار سنگین بر پوست باعث تشدید جوش ها می شود. برخی از داروها نیز ممکن است باعث ایجاد جوش صورت شوند. مثلا داروهای حاوی یدیدها، برمیدها، استروئید های خوراکی و داروهای ضد تشنج و لیتیم از عوامل ایجاد جوش هستند. یا می توانند جوش ها را تشدید کنند. مواد آرایشی نامرغوب و محصولات آرایشی فیک از عوامل ایجاد جوش هستند.علاوه بر این عوامل، رسیدگی نکردن به پوست صورت باعث ایجاد جوش می شود که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

مطالب مرتبط:

رفع جوش ها و آکنه

رفع جوش ها و آکنه
رفع جوش ها و آکنه

برای جلوگیری از تشدید شدن جوش صورت تان، ابتدا دست از فشردن آن ها یا بازی با جوش صورت بردارید. کندن جوش یا خالی کردن آن ها باید با رعایت شرایطی انجام گیرد. پس خودتان بدون اطلاع از آن شرایط به جوش صورت تان دست نزنید.اگر تا به الان با آرایش می خوابیدید و نسبت به شستشوی صورتتان بی اهمیت بوده اید، بدانید که خودتان جوش ها را به پوستتان دعوت کرده اید. ماندن مواد آرایشی برای طولانی مدت بر روی پوست باعث بسته شدن منافذ و بسته شدن راه تنفسی پوست می گردد که این باعث به وجود آمدن آکنه ها می شود. هرشب قبل از خواب پوست تان را با شوینده مناسب بشویید.

استفاده از تونر برای تنظیم مقدار چربی روی پوست در پیشگیری از ایجاد جوش بسیار موثر است. بسیاری از جوش ها به علت خشکی بیش از حد پوست یا چربی بیش از حد آن، ایجاد می شود.رو بالشتی خود را مرتبا بشویید. برخورد پوست صورت با رو بالشتی کثیف آن هم به مدت چند ساعت باعث به وجود آمدن جوش می شود.
از لایه بردارهای پوست و اسکراب ها غافل نشوید. گاهی اوقات آلودگی های محیط و باقی مانده محصولات آرایشی استفاده شده در طی زمان طولانی بر روی پوست باقی می ماند. لایه بردار این آلودگی ها را به همراه سلول های مرده پوست از روی سطح پوست پاک می کند و باعث می شود پوست تان نفس بکشد.

از محصولات ضدباکتریایی می توان برای کاهش باکتری ها استفاده کرد. ماده بنزوئید پراکسید در پاک کننده ها به همین منظور است. محلول های ضدباکتری به اشکال مختلف برای مصرف موضعی پیشنهاد می شود.برای تغذیه بهتر و تقویت پوست از سرم ها و کرم های شب متناسب با نوع پوست تان می توانید استفاده کنید. همچنین کرم های روز برای محافظت بیشتر در برابر آلودگی های محیطی بسیار موثر است.

راهکارهای سریع تر برای درمان جوش صورت

راهکارهای سریع تر برای درمان جوش
راهکارهای سریع تر برای درمان جوش

نور درمانی

استفاده از نور آبی و قرمز در از بین بردن آکنه و درمان جوش صورت موثر واقع شده است. نور قرمز و آبی باعث از بین بردن باکتری پوست می شود. از بین رفتن باکتری ایجاد کننده آکنه، باعث درمان جوش صورت و از بین رفتن آکنه می شود.

IPL

منبع نوری آی پی ال با استفاده از نور و گرما باعث از بین رفتن آکنه می شود. علاوه بر آن التهاب و قرمزی جوش را نیز برطرف می کند.

لیزر PDL

این روش با ایجاد تغییر در مکانیسم عروق غدد چربی و آسیب حرارتی غدد سباسه(چربی) بر جوش های صورت موثر است.

لیزر ND-YAG

این روش که درمان بسیار سریع برای آکنه به حساب می آید با پالس بلند طی یکی دو هفته با زبین بردن آکنه پوست شفاف و سالم را به  شخص هدیه می کند.

آراف فرکشنال

این روش هم برای جوانسازی پوست و هم برای کوچک کردن غدد چربی و کاهش چربی پوست استفاده می شود. خانم هایی در رنج سنی سی تا چهل سال وقتی از این روش برای جوانسازی استفاده می کنند شاهد تاثیر آن در ازبین بردن جوش ها و ایجاد پوست شفاف هستند.

همانطور که گفته شد روش های بسیاری برای ازبین بردن جوش صورت و ایجاد پوست شفاف در عصر تکنولوژی به وجود آمده است و به همین دلیل جوش صورت دیگر دغدغه بزرگی برای جوانان و نوجوانان نیست. اما بدانید که هر کردام از روش های گفته شده یا پیشنهادات محصولی باید با مشاوره متخصصان این حوزه مورد استفاده قرار بگیرد. درمان های سرخود و بدون مشورت ممکن است مشکل شما را تشدید کند و مشکلی بر مشکلات قبلی اضافه کند.

آنچه دیگران می خوانند:

گرداورنده : نسا مرادی



+ 11
مخالفم - 15
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری