پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ ۲۱:۰۳
۱۶
۰
نسخه چاپی
پیش بینی نتیجه دیدار استقلال- سپاهان

استقلال صدرنشینی را از دست می دهد؟

پیش بینی نتیجه دیدار استقلال- سپاهان
استقلال فردا دیدار حساسی را در مقابل تیم سپاهان خواهد داشت و جایگاهش در صدرنشینی مقداری متزلزل است.

به گزارش تیتربرتر؛ شرایط جدول رده بندی با احتساب یک بازی عقب افتاده پرسپولیس به گونه‌ای است که سه تیم پرسپولیس ، سپاهان و استقلال شانس قهرمانی در نیم فصل را دارند.

در این میان تیم فوتبال استقلال فردا شنبه 25 بهمن در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال در اصفهان به مصاف سپاهان خواهد رفت.

احتمال سقوط استقلال در جدول رده بندی لیگ

احتمال سقوط استقلال در جدول رده بندی لیگ
احتمال سقوط استقلال در جدول رده بندی لیگ

 

جدال تیم‌های استقلال و سپاهان، تیم‌های اول و دوم جدول رده بندی، در اصفهان می‌تواند تا حدود زیادی تکلیف معمای بالای جدول در نیم فصل را مشخص کند. استقلال فعلا با ۲۶ امتیاز در رده نخست و سپاهان با یک امتیاز کمتر در رده دوم قرار گرفته است.

شاگردان محمود فکری که در این فصل و در بیشتر وقت‌ها صدرنشین لیگ برتر بوده اند حالا بسته به نتایجی ممکن است تا رده سوم جدول سقوط کنند. کابوس آن‌ها وقتی کامل‌تر می‌شود که رده سومی شان هم ممکن است به صورت مشترک حاصل شود!

البته که این اتفاق بر پایه گمانه زنی است و استقلالی‌ها اگر در دیدار فردا برنده شوند یا دست کم بازی را نبازند می‌توانند در بدترین حالت ممکن در رده دوم جدول رده بندی قرار بگیرند.

با این حال بدترین حالت وقتی برای محمود فکری و تیمش رقم می‌خورد که بازی فردا برابر سپاهان را واگذار کنند. اگر این اتفاق بیفتد، سپاهان جای استقلال را در صدر جدول می‌گیرد و این تیم به رده دوم سقوط می‌کند. آن وقت اگر پرسپولیس در بازی همین هفته برابر پیکان به برتری برسد، استقلال یک پله دیگر هم سقوط می‌کند و به رده سوم جدول رده بندی می‌رسد. در ادامه، اگر صنعت نفت هم برابر ماشین سازی به برتری برسد این تیم هم ۲۶ امتیازی می‌شود و فقط به دلیل تفاضل گل کمتر در مقایسه با استقلال، ولی هم امتیاز با این تیم در رده چهارم جدول می‌ایستد.

مطالب مرتبط:

پیش بینی دیدار استقلال- سپاهان

پیش بینی دیدار استقلال- سپاهان
پیش بینی دیدار استقلال- سپاهان

 

    استقلال روز شنبه در دیداری مهم میهمان سپاهان خواهد بود. شاگردان فکری برای کسب عنوان قهرمانی نیم فصل، باید سه امتیاز این دیدار را کسب کنند و منتظر بمانند که پرسپولیس حداقل در یکی از دو دیدارش مقابل پیکان و گل گهر، برنده از زمین خارج نشود. البته حالت‌های دیگری برای قهرمانی استقلال در صورت عدم پیروزی مقابل سپاهان وجود دارد که آن، منوط به توقف رقبای این تیم در هفته پایانی لیگ برتر است.

 بازیکن و مربی پیشین استقلال اعتقاد دارد که ۳ امتیاز دیدار استقلال - سپاهان می‌تواند در پایان فصل برای قهرمانی خیلی مهم و تعیین‌کننده باشد.

ستار همدانی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره دیدار فردای تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان در هفته پایانی نیم فصل نخست، اظهار داشت: استقلال شرایط خیلی خوبی در جدول دارد، سپاهان هم تاکنون خوب کار کرده و همین عامل باعث می‌شود در هفته آخر نیم فصل شاهد یک بازی جذاب باشیم. این بازی مصاف تیم‌های اول و دوم جدول است و می‌توان گفت فینال نیم فصل اول به حساب می‌آید. 3 امتیاز دیدار فردا می‌تواند در پایان فصل برای قهرمانی خیلی مهم و تعیین کننده باشد.

وی درباره وضعیت سپاهان عنوان کرد: محرم نویدکیا با اینکه اولین سال تجربه سرمربیگری‌‌اش را تجربه می‌کند اما در سپاهان نتایج خوبی گرفته و می‌تواند حریف قدرتمندی برای استقلال باشد. در آن سو محمود فکری نیز خوب کار کرده و تیمش در صدر جدول قرار دارد. استقلال و سپاهان همیشه رقبای خوبی برای هم بوده‌اند و فکر می‌کنم بازی خوبی را خواهیم دید.

مربی پیشین استقلال درباره انتقاداتی که از محمود فکری می‌شود عنوان کرد: این انتقادات‌ مغرضانه است و سازنده نیست. شما اگر انتقادی دارید باید راهکار هم ارائه دهید. احساس می‌کنم این انتقادات برنامه‌ریزی شده است. با این وضعیت استقلال اگر قهرمان هم شود،‌ می‌گویند تیم خوب بازی نکرده است. استقلال می‌توانست علی کریمی را حفظ و از این بازیکن به عنوان رهبر تیم استفاده کند اما آیا اجازه داده شد که تیم کامل شکل بگیرد که الان این انتقادات وجود دارد؟

همدانی با اشاره به اینکه دو تیم در صورت پیروزی در این بازی فرصت قهرمانی نیم فصل را خواهند داشت، یادآور شد: درست است که قهرمانی نیم فصل خیلی مهم نیست ولی از لحاظ انگیزشی و روحی می‌تواند برای تیم‌ها خیلی تاثیرگذار باشد. قهرمانی نیم فصل می‌تواند تیم را برای قهرمانی پایان فصل کمک کند. در این بازی هر دو تیم جزو مدعیان قهرمانی هستند که امیدوارم استقلال با دست پر از زمین خارج شود.

وی راجع به حواشی اخیر استقلال و وریا غفوری تصریح کرد: ریشه این مشکلات را در مدیریت می‌بینم، وگرنه در هر خانواده‌ای ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. اگر این مشکلات درست مدیریت شود، در درون خانواده قابل حل است.

بازیکنان غایب استقلال در بازی مقابل سپاهان

بازیکنان غایب استقلال در بازی مقابل سپاهان
بازیکنان غایب استقلال در بازی مقابل سپاهان

 

تیم فوتبال استقلال شنبه پیش‌رو در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال در اصفهان به مصاف سپاهان خواهد رفت.

محمد حسین مرادمند، مدافع این تیم که چند دیدار قبلی را به دلیل مصدومیت از دست داده بود از روز گذشته در تمرینات گروهی شرکت کرده و مشکلی برای همراهی آبی‌پوشان در بازی با سپاهان ندارد، اما بازی کردنش بستگی به کادر فنی دارد.

شیخ دیاباته، مهاجم استقلال نیز تمرینات اختصاصی خود را آغاز کرده و بعید است به این دیدار برسد.

در تمرین دیروز، داریوش شجاعیان هافبک آبی پوشان به دلیل آسیب دیدگی، باز هم غایب بود تا نرسیدن او به دیدار حساس مقابل سپاهان قطعی شود.

حنیف عمران‌زاده، مربی استقلال به دلیل کرونا در این دیدار نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند. امیدعلی دفتری، دیگر مربی استقلال نیز به آمریکا سفر کرده است و آبی‌پوشان را در سفر به اصفهان همراهی نخواهد کرد.

محمود فکری قبل از دیدار حساس مقابل سپاهان چه گفت؟

محمود فکری قبل از دیدار حساس مقابل سپاهان چه گفت؟
محمود فکری قبل از دیدار حساس مقابل سپاهان چه گفت؟

 

محمود فکری درباره دیدار فردا (شنبه) تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: ابتدا جا دارد آرزوی سلامتی کنم برای عبدالعلی چنگیز و حنیف عمران‌زاده که متأسفانه دچار ویروس کرونا شده‌اند و امیدوارم زودتر به کانون گرم خانواده‌های خود بازگردند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه فردا آخرین بازی نیم‌فصل اول است، لازم می‌دانم تشکر ویژه از تک تک بازیکنانم داشته باشم که نیم‌فصل سختی را پشت سر گذاشتند. خدا را شکر با تلاش و همدلی تیم را به اینجا رساندند و نتایج نسبتاً خوبی گرفتیم و در جدول سر و شکلی به اوضاع خودمان داده‌ایم. امیدوارم روندمان را ادامه دهیم و فردا نیز با آرامش بیشتر بازی را برگزار کرده و دست پر برگردیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه بلافاصله قرار است بازی‌های نیم‌فصل دوم آغاز شود، گفت: با توجه به اینکه فاصله بازی‌ها کم است، برنامه خاصی نمی‌توانیم داشته باشیم. یکسری از اسامی بازیکنان را به باشگاه داده‌ایم تا بتوانیم برای تقویت تیم به ما اضافه شوند. چون فرصت کمی داریم مثل نیم‌فصل اول کار را ادامه می‌دهیم و از فرصت‌های کوتاه برای آماده‌سازی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم بازیکنان نیم‌فصل دوم هم بتوانند بازی‌های خوبی ارائه کنند و هم اینکه امتیازات لازم را کسب کنیم. برای این کار نیاز است مجموعه باشگاه همکاری و همدلی بیشتری داشته باشند تا مشکلاتی را که در شروع فصل و نیم‌فصل داشتیم، کمتر شود و بتوانیم با آرامش بیشتر به بازی‌ها بپردازیم و در نهایت جایگاهی را که متعلق به استقلال است، به دست بیاوریم و هواداران را خوشحال کنیم.

سپاهان می‌تواند استقلال را شکست دهد؟

سپاهان می‌تواند استقلال را شکست دهد؟
سپاهان می‌تواند استقلال را شکست دهد؟

 

بدون تردید حساس‌ترین بازی هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز شنبه بین ۲ تیم مدعی و پرطرفدار سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان به انجام می‌رسد. جدال بین تیم‌های اول و دوم که می‌تواند تکلیف قهرمان نیم‌فصل را هم مشخص کند.

این سی و نهمین جدال لیگ برتری سپاهان و استقلال است. تا به حال ۱۵ برد برای تیم پایتخت‌نشین، ۱۱ پیروزی برای طلایی‌پوشان زاینده‌رود و ۱۲ تساوی به ثبت رسیده است. ۹۲ گل در این تعداد بازی رد و بدل شده که ماحصل آن ۵۰ گل برای آبی‌پوشان و ۴۲ گل برای تیم اصفهانی بوده است.

اما این نزدیکیِ آمار و ارقام درست نقطه مقابل نتایجی است که در چند سال اخیر در دیدار‌های این ۲ تیم به بار نشسته است. افت طلایی‌پوشان باعث شده تا آن‌ها در ۱۲ دوئل اخیرشان مقابل استقلال تنها یک برد را به دست بیاورند و در هشت مسابقه شکست بخورند. محرم نویدکیا تیمی را به میدان می‌فرستد که در چهار بازی پیشین خود برابر استقلال بردی نداشته و سه بار شکست خورده است. از آخرین برد سپاهان برابر استقلال ۸۴۱ روز می‌گذرد. بردی که در فصل ۹۸-۹۷ و در ورزشگاه آزادی به دست آمد. کی‌روش استنلی زننده تک گل این دیدار بود.

اما آخرین برد سپاهان در خانه مقابل استقلال به چه زمانی مربوط می‌شود؟ باید به حدود ۶ سال و پنج ماه قبل برگردیم. جایی که سپاهان توانست با نتیجه سه بر یک از سد میهمان تهرانی و پرآوازه خود بگذرد. بعد از آن دیدار سه باخت و ۲ تساوی برای تیم طلایی‌پوش اصفهانی در خانه به دست آمد و آن‌ها اگر نتوانند این بار هم استقلال را در اصفهان شکست دهند؛ ۶ تایی می‌شوند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 16
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری