پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ۱۷:۲۹
۹
۰
نسخه چاپی

نگاه کارشناسان به قیمت طلا در روز پایانی بهمن 99

نگاه کارشناسان به قیمت طلا در روز پایانی بهمن 99
قیمت طلا در روزهای پایانی بهمن پیش بینی شد.

به گزارش تیتربرتر؛ نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت طلا و سکه در پی افت نرخ ارز خبر داد و گفت: معاملات بازار طلا به حداقل رسیده و تا زمانی که قیمت‌ها به ثبات نرسد حجم داد‌و‌ستد پایین خواهد بود.

پیش بینی قیمت طلا در روز پایانی بهمن 99

پیش بینی قیمت طلا در روز پایانی بهمن 99
پیش بینی قیمت طلا در روز پایانی بهمن 99

 

محمد کشتی‌آرای از کاهش قیمت طلا و سکه همگام با روند نزولی نرخ ارز خبر داد و اظهار کرد: از ساعات پایانی معاملات روز گذشته بازار ارز تغییر مسیر داده و همزمان با این روند قیمت طلا و سکه هم کاهش یافته است.

به گفته این فعال بازار طلا، طی دو هفته گذشته تقاضا به بازار طلا برگشته بود اما مجددا به دلیل نوسان قیمت‌ها حجم معاملات کاهش یافته و مردم منتظر ثبات بازار هستند.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با نگاه به روندی که دلار پیش گرفته درباره چشم‌انداز قیمت‌ها در بازار طلا بیان کرد: اگر بازار ارز همین روند نزولی را ادامه دهد مسلما شاهد کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم بود چراکه اونس جهانی هم تغییرات چندانی ندارد و نگاه بازار طلا به آینده قیمت دلار است.

کشتی‌آرای در پایان با تشریح قیمت‌ها گفت: در جریان معاملات ساعت (۱۳:۳۰) بازار تهران، قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۷۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان کاهش یافته و حباب سکه هم ۵۵۰هزار تومان است.

او افزود: نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۶۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۴۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز به چهار میلیون و ۹۵۶هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۴۴هزار تومان کاهش یافته است.

قیمت طلا در روز 29 بهمن 99

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با کاهش ۱.۱۱ درصدی، از ۱,۱۴۵,۸۰۰ (یک میلیون و یکصد و چهل و پنج هزار و هشتصد) تومان به ۱,۱۳۳,۳۰۰ (یک میلیون و یکصد و سی و سه هزار و سیصد ) تومان رسید.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

در بازار امروز هر مثقال طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۵۴۰۰۰ تومان کاهش، ۴,۹۱۲,۰۰۰ (چهار میلیون و نهصد و دوازده هزار) تومان نرخ گذاری شد.

مطالب مرتبط:

افزایش قیمت طلا چقدر است؟

افزایش قیمت طلا چقدر است؟
افزایش قیمت طلا چقدر است؟

 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار طلای امروز خبر داد و گفت: قیمت سکه در این ساعت از معاملات با افزایش حدود ۳۰۰هزار تومان در یک قدمی ورود به کانال ۱۲میلیون تومان قرار گرفته است.

ابراهیم محمدولی درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: علاوه بر رشد حدود ۶دلاری اونس جهانی، بازار ارز هم به مسیر افزایشی بازگشته و به همین دلیل قیمت طلا نسبت به روز گذشته حدود ۱۰هزار و سکه ۳۰۰هزار تومان گران شده است.

به گفته محمدولی، امروز با رشد قیمت‌ها تقاضا دوباره به بازار برگشته و به خصوص تعداد خریداران سکه بیشتر از مصنوعات طلا است و همین موضوع باعث شده هم قیمت و هم حباب سکه افزایش یابد و به حدود ۶۰۰هزار تومان برسد.

وی درباره آینده قیمت‌ طلا و سکه بیان کرد: تا یک هفته آینده قیمت‌ها تحت تاثیر جو اخبار سیاسی بالا و پایین می‌شود و در این مدت اگر نرخ ارز افزایش یابد شاهد رشد بیشتر قیمت طلا و سکه خواهیم بود و درصورت انتشار هر خبر مثبت، بازار طلا همپای دلار وارد مسیر نزولی خواهد شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز بازار آزاد، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۹۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید.

محمدولی اضافه کرد: قیمت نیم سکه در بازار امروز شش میلیون و ۶۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۳۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۵۰هزار تومان است؛ همچنین هر مثقال طلا با قیمت چهار میلیون و ۹۹۸هزار و هرگرم طلای ۱۸عیار سک میلیون و ۱۵۳هزار تومان فروخته می‌شود.

بررسی قیمت طلا در روزهای گذشته بهمن 99

رضا مصطفوی، اظهار کرد: به رغم کاهش نامحسوس نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار در روند معاملات بازار آزاد در روز دوشنبه، روز گذشته شاهد افزایش مجدد قیمت این شاخص اقتصادی در بازار آزاد بودیم و بر اساس اطلاعیه اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرات تهران، در مقایسه با روز گذشته بیش از ۶ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

وی افزود: علت اصلی افزایش نامحسوس نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار در روند معاملات بازار سه شنبه، بالا رفتن قیمت دلار و دیگر ارزهای شاخص بازار در این روز بود و متأسفانه برای تأمین نیاز ارز در بازار از سوی بانک مرکزی و دستگاه‌های اقتصادی وابسته به دولت تلاش نمی‌شود.

این فعال بازار طلا، سکه و جواهرات تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به روند کاهشی ارزش اونس جهانی طلا در بازارهای بین‌المللی، ثبات نرخ دلار در روند معاملات بازار روز چهارشنبه، منجر به کاهش قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار شود اما همچون پیش‌بینی‌های دیگر، این مورد نیز قطعی نخواهد بود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 9
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری