پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱
۱۲
۰
نسخه چاپی

فیلم| معرفی کاپادوکایا معروف ترین شهر بالن سواری دنیا در ترکیه

فیلم| معرفی کاپادوکایا معروف ترین شهر بالن سواری دنیا در ترکیه
یکی از جاذبه های گردشگری در ترکیه؛ کاپادوکیا، شهر بالن ترکیه است.

به گزارش تیتربرتر؛ کاپادوکیا ترکیه تنوعی از مناطق زمین شناسی به همراه تپه ها و خانه های لانه زنبوری و تخته سنگ های بلند است که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری همواره مورد توجه گردشگران و مسافران ترکیه ای است.

آشنایی با شهر شگفت انگیز کاپادوکیا

بالن سواری بر فراز کاپادوکیا در ترکیه
بالن سواری بر فراز کاپادوکیا در ترکیه

 

کاپادوکیا یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه است که هر ساله به خاطر امکانات تفریحی موجود در این شهر گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این منطقه می روند. کاپادوکیا در منطقه ی مرکزی آناتولی قرار گرفته و کل این شهر در اثر فوران آتشفشان ها در میلیون ها سال پیش به وجود آمده و بر اثر گذر زمان و بارش باران و عوامل طبیعی دیگر منطقه ای زیبا با چشم اندازی هیجان انگیز را به وجود آورده است.

نام کاپادوکیا به معنی سرزمین اسب های زیبا است.کاپادوکیا یکی از 3 شهر صخره ای دنیاست که در سال 1985 در یونسکو جزو میراث جهانی ثبت شده.همچنین کاپادوکیا، شهر بالن ترکیه نیز شناخته شده است. جالب است بدانید بخشی از فیلم جنگ ستارگان در منطقه ی کاپادوکیا فیلم برداری شده است.

 کاپادوکیا منطقه باعث تلفیق تاریخی غنی و عجیب با اشکال طبیعی شده است.

کلیساهای مدفن شده در سنگ ها که به رنگ بنفش تزئین شده اند تا موزه های روباز گورمه و مناطق حفاظت شده زیرزمینی Derinkuyu و  Kaymaklı معروف ترین جاذبه های این منطقه هستند.

مطالب مرتبط :

معرفی جاذبه های دیدی شهر بالن ترکیه

معرفی جاذبه های دیدی شهر بالن ترکیه
معرفی جاذبه های دیدی شهر بالن ترکیه

 

در این مطلب میخواهیم برخی از مهم ترین مکان هایی که میتوانید در سفر به کاپادوکیا شهر بالن ترکیه از آن ها دیدن کنید رو برایتان بگوییم تا از سفر لذت بیشتری ببرید.

شهر زیر زمینی کاپادوکیا

شهر زیر زمینی کاپادوکیا
شهر زیر زمینی کاپادوکیا

 

اولین جایی که به شما پیشنهاد می کنیم در سفر به کاپادوکیا از اونجا دیدن کنید شهر زیرزمینی خارق العاده کاپادوکیاست. در زیر صخره های کاپادوکیا چندین شهر زیر زمینی وجود دارد که کایما کلی بزرگترین شهر زیر زمینی در بین آنهاست.در گذشته بیش از 10 میلیون نفر برای در امان ماندن از سرما و حیوانات وحشی به زیر صخره ها پناه میبردن و با گذشت زمان آن را تبدیل به یک شهر زیر زمینی بزرگ کردنند. بیشتر مسیحیانی که از دست شکنجه ی سربازان رومی فرار کرده بودند در زیر صخره های کاپادوکیا پناه میگرفتند.

کایما کلی که یکی از وسیع ترین شهرهای زیر زمینی کاپودوکیا است 8 طبقه زیر زمین قرار دارد که فقط بازدید از 4 طبقه ی آن برای عموم ازاد است. بدون شک این شهر زیر زمینی یک شاهکار معماری و مهندسی عالی است.

در این شهر زیر زمینی شما شاهد انبارهای ذخیره سازی، بادگیر، اصطبل، اتاق های استراحت و حتی کلیسا هستید.ح تی تصور اینکه چطوری در اون زمان این ها با دست ساخته شدن خیلی تعجب برانگیز است!

بالن سواری در شهر توریستی کاپادوکیا

بالن سواری در شهر توریستی کاپادوکیا
بالن سواری در شهر توریستی کاپادوکیا

 

در کاپادوکیا شما می توانید حس متفاوت پرواز را تجربه کنید. بالن سواری بر فراز تپه های تاریخی و دید فوق العاده هیجان انگیز بر فراز شهر باستانی! شما در بالن ها شاهد شهری کاملا متفاوت از آنچه روی زمین مشاهده کردید خواهید بود.

همچنین شناور بودن در میان 100ها بالن رنگی رنگی واقعا تماشایی است.در هر بالن حدود 14-24 نفر میتوانند سوار شوند و هر گردش حدود 1 ساعت طول میکشد و در طول مسیر از مسافران پذیرایی میشود. این شهر معروف به شهر بالن ها در ترکیه می باشد.

نام این مکان به صورت پاه شاه باه بیان میشود.پاه شاه باه منطقه ایست که به خاطر دودکش های جن و پری مانندش معروف شده.این سازه های طبیعی خیره کننده در نتیجه ی فرسایشی که میلیون ها سال پیش اتفاق افتاده ایجاد شدن و مردم محلی اغلب از آن به عنوان قارچ جن و پری یاد میکنند.بر طبق افسانه های محلی ساکنان این منطقه جن و پری بوده اند که در زیر زمین زندگی میکردنند، از این رو نام این منطقه را به این نام نهادند.

سفر هیجان انگیز به دره جن و پری در ترکیه

نام این مکان به صورت پاه شاه باه بیان میشود.پاه شاه باه منطقه ایست که به خاطر دودکش های جن و پری مانندش معروف شده است.این سازه های طبیعی خیره کننده در نتیجه ی فرسایشی که میلیون ها سال پیش اتفاق افتاده ایجاد شدن و مردم محلی اغلب از آن به عنوان قارچ جن و پری یاد میکنند.

بر طبق افسانه های محلی ساکنان این منطقه جن و پری بوده اند که در زیر زمین زندگی میکردنند، از این رو نام این منطقه را به این نام نهادند.

بازدید از موزه فضای باز گورمه

این موزه یادگار از دوران بیزانس هستش و محل سکونت راهبان مسیحی بوده و از قرن 17 به عنوان یک مکان مقدس از آن یاد شده.در داخل این کلیسا شما شاهد نقاشی های دیواری از سال های 900-1200میلادی هستید.

بازدید از دره Dervent

این تپه به بقیه دره ها و تپه های کاپادوکیا شبیه نیست. این تپه کلیسا غار یا قلعه ی رومی و مقبره نیست و در واقع هیچ وقت ساکنی نداشته این صخره سنگی شبیه یک شتر، حلزون، پنگوئن و یا دلفین است.

تجربه زندگی غارنشینی با اقامت در هتل غارها

هتل غارها در ترکیه
هتل غارها در ترکیه

 

اقامت در هتل غارها و تجربه ی زندگی شبه غار نشینی با همه ی امکانات مدرن! یکی از شگفتی های کاپادوکیا این است که انسان های اولیه چگونه در غارها زندگی می کردند.هتل غارها به شما این فرصت را میدهد که تجربه ی زندگی غار نشینی و داشته باشید.

همه فکر م یکنند اسکان در این هتل باید خیلی سخت باشد ولی اصلا اینطور نیست و این هتل دارای تمامی امکانات رفاهی از قبیل حمام ترکی،اینترنت پر سرعت و حمام مدرن هست.ازدیگر زیبایی های این هتل میتوان به آرک های سنگی و دیوار هایی با رنگ آتشفشان و همچنین تراس هایی با دید به شهر کاپادوکیا اشاره کرد.

اسب سواری در کاپادوکیا

همانطور که در ابتدا گفتیم کاپادوکیا به به معنی سرزمین اسب های زیباست.اسب سواری در کاپادوکیا از جمله سرگرمی های پرطرفدار کاپادوکیاست که معمولا حدود 2 ساعت طول میکشد.

بازدید و خرید از مغازه های کوزه گری و سرامیک در آوانوس

شهر آوانوس یک شهر شلوغی است که در کناره رودخانه سرخ بلندترین رودخانه ترکیه قرار گرفته و این قسمت در ترکیه مرکز سرامیک و کوزه گری و ساخت صنایع دستی از قدیم الایام است. خاک رس قرمز مایل به قهوه ای برداشته شده از این رودخانه در کارگاه ها برای ساخت صنایع دستی سرامیکی نفیس استفاده می شود.

شما در آنجا شاهد مغازه های سفالگری و اتاق کارهای سفالگری هستید.تهیه برخی از این ظروف ماه ها طول میکشه و این یکی از دلایل نفیس بودنشونه.بازدید از این مغازه ها برای خیلی از گردشگران جذابه.

لذت جیب سافاری (موتور چهار چرخ)

این موتور ها یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات در کاپادوکیا هستند و علاقه مندان میتوانند با سوار شدن بر این موتورها هیجان سواری بر روی صخره ها را تجربه کنند.

اجرای رقص دراویش در کاپادوکیا

 رقص دراویش در کاپادوکیا
رقص دراویش در کاپادوکیا

 

رقص سما یا رقص دراویش رقصی مخصوص است که در کاروانسرای کهن کاپادوکیا اجرا می شود.

این رقص از دوران شاعر بزرگ مولانا به جا مانده.عمل مکرر چرخیدن در این رقص به آن ها اجازه می دهد که بدن زمینی خود را فراموش کنند و به خدا نزدیکتر شوند.

آنچه دیگران می خوانند:

ویدویی از بالن سواری بر فراز کاپادوکایا ترکیه




+ 12
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری