پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۰۶
۹
۰
نسخه چاپی
جزییات رتبه بندی معلمان در 1400

عیدی وزارت آموزش و پرورش به معلمان در آغاز بهار 1400

جزییات رتبه بندی معلمان در 1400
وزارت آموزش و پرورش قصد دارد بهار 1400 رتبه بندی معلمان را به فرهنگیان هدیه بدهد.

به گزارش تیتربرتر؛ رتبه بندی معلمان در مهر ماه سال گذشته با پیگیریهای انجام شده در دولت و مجلس مصوب شد. بر این اساس احکام حقوقی معلمان  در  پنج رتبه مختلف بر حسب سوابق کاری، تحصیلی و غیره با هدف رعایت عدالت در پرداختها طبقه بندی شد.

حالا یکی از نگرانی های فرهنگیان این است که آیا در لایجه بودجه 1400 موضوع رتبه بندی معلمان نیز دیده شده است یا نه؟

در این راستا اوایل بهمن ماه «محمدباقر نوبخت» در نهمین گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی خود به مسائل و مشکلات ذینفعان مختلف لایحه بودجه ۱۴۰۰ پرداخت و در پاسخ به مطالبات فرهنگیان در زمینه رتبه‎‌بندی آنان نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش پیش نویس لایحه این موضوع را به دولت داده و در دستور کار دولت است. منابع آن را نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی کرده‌ایم. هرآنچه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مصوب شود برای رتبه‌بندی فرهنگیان اجرایی خواهیم کرد؛ چون حق قانونی این عزیزان است. تاکید می‌کنم که هیچ یک از این افزایش‌ها، بدون پشتوانه قانونی نیست. هم شما استحقاق آن را داشتید و هم ما موارد قانونی را لحاظ کردیم.

وی در واکنش به کامنت‌های فرهنگیان کشور که نگران مبالغ محدود برای اجرای طرح رتبه‌بندی این قشر بودند نیز عنوان کرد: نگران مبالغ رتبه‌بندی فرهنگیان نباشید. چون علاوه بر ردیف آن، یک ردیف تکمیلی هم برای آن در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه از رقم افزایش قانونی ردیف‌ها نیز می‌توانند برخوردار شوند. مشکلی‌ برای رتبه بندی فرهنگیان نخواهیم داشت.

مطالب مرتبط:

جزییات رتبه بندی معلمان در بهار 1400

جزییات رتبه بندی معلمان در بهار 1400
جزییات رتبه بندی معلمان در بهار 1400

 

 معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتبارات رتبه‌بندی معلمان باید در بودجه لحاظ شود، گفت: امیدواریم در بهار ۱۴۰۰ رتبه‌بندی را به معلمان هدیه دهیم.

 قاسم احمدی لاشکی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: طی سال‌های گذشته افزایش حقوق را به اسم رتبه‌بندی داشتیم؛ وزارت آموزش و پرورش طرح رتبه‌بندی را تهیه و به دولت ارائه کرده است، وزیر نیز نشستی را با عناصر تأثیرگذار دولت از جمله آقای جهانگیری، نوبخت و انصاری داشتند که این جلسات باعث هماهنگی بیشتر شد و طی این هفته یا هفته‌های آینده طرح رتبه‌بندی راهی مجلس می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اعتبار رتبه‌بندی باید در بودجه لحاظ شود، بودجه‌ای که در ابتدا برای آن اختصاص دادند 5 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بود که اعتباری قابل توجه نیست، مجلس برای اعتبار آن در حال پیگیری است تا برای بهار 1400 این هدیه را به معلمان بدهیم و آنها در 5 رتبه تقسیم شوند.

برنامه استخدام معلمان غیررسمی در سال آینده

وی درباره نیروهای خدماتی مدارس گفت: برای نیروهای خدماتی باید اقدامات اساسی کرد، پیشنهاد  جذب 25 هزار نیروی خدماتی را دادیم و امیدواریم در مجلس مصوب شود، حقوق آنها نیاز به پیگیری جدی دارد و آموزش و پرورش در حال پیگیری است و امیدواریم مسئولان مربوط به حقوق و دستمزد نیز توجه لازم را داشته باشند.

احمدی لاشکی درباره استخدام معلمان غیررسمی تصریح کرد: 88 هزار نفر معلم حق‌التدریس باید استخدام شوند و تاکنون مجوز استخدام 57 هزار و 497 نفر را از سازمان استخدامی دریافت کرده‌ایم و به‌زودی برای طی دوره یک‌ساله آموزشی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، این افراد نگران آزمون اصلح نباشند چون موضوع خاصی نیست.

انتقاد حاجی بابایی از نحوه اجرای رتبه بندی معلمان

انتقاد حاجی بابایی از نحوه اجرای رتبه بندی معلمان
انتقاد حاجی بابایی از نحوه اجرای رتبه بندی معلمان

 

حمیدرضا حاجی بابایی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان در واقع مهارتی کردن آنهاست، تا معلم مهارتی نباشد نمی‌توانیم به دنبال دانش‌آموز مهارتی برویم، ما یک برنامه مهارتی در نظام تعلیم و تربیت داریم که مانند یک سکه دو رو دارد یک روی آن نظام رتبه‌بندی معلمان و روی دیگر مهندسی نیروی انسانی است.

وی افزود: با اجرای امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، تا امروز یک سر سوزن نظام رتبه‌بندی معلمان اجرا نشده است و هر آنچه انجام شده در 50 درصد فوق العاده شغل قانون مدیریت خدمات کشوری است.

حاجی بابایی گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان یعنی اینکه باید آنها مانند اساتید دانشگاه نظام پرداخت مجزایی داشته باشند، دربرنامه ششم توسعه آمده است، لایحه رتبه‌بندی معلمان باید از دولت به مجلس بیاید و ما نمی‌توانیم در مجلس آن را بنویسیم چون شورای نگهبان رد می‌کند و باید به شکلی حرکت کنیم 10 سال بعد در دوره ابتدایی یک معلم نداشته باشیم که لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری دوره ابتدایی نداشته باشد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 9
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری