پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ۲۰:۳۴
۱۵
۰
نسخه چاپی

مقایسه آموزش شبکه شاد با آموزش حضوری دانش آموزان

مقایسه آموزش شبکه شاد با آموزش حضوری دانش آموزان
دانش آموزان در مدتی که با شاد کار می کنند موفق شده اند آموزش لازم را ببینید؟ برای پاسخ با ما همراه باشید.

به گزارش تیتربرتر؛ خلاء نبود نهاد تخصصی نظام معلمی به عنوان بازوی تخصصی موثر در حوزه آموزش مدرسه‌ای بیش از پیش احساس می‌شود  جمعی برآمده از انتخاب معلمان سراسر کشور  با سازوکاری از پیش تعیین شده مبتنی بر قانون مجلس با شخصیت حقوقی مستقل،  بر هر طرح و لایحه‌ای در این حوزه نظارت و مهر تایید آن شرط لازم اجرای هر برنامه‌ای باشد و به وقت مقتضی هر گونه انحراف از اهداف و برنامه‌ها را گوشزد کند.

بررسی مهارت خواندن،‌ نوشتن و درک مفاهیم علمی دانش آموزان

بررسی مهارت خواندن،‌ نوشتن و درک مفاهیم علمی دانش آموزان
بررسی مهارت خواندن،‌ نوشتن و درک مفاهیم علمی دانش آموزان

 

بازنگری در تولید محتوا و نزدیکتر کردن آن به استانداردهای روز دنیا  از حیث ساعت تخصیص یافته در برنامه درسی، میزان افزایش مهارت خواندن،  نوشتن و محاسبات ریاضی و درک مفاهیم علمی  که یکی از آیتم‌های مهم در اصلاح فرآیند آموزشی دوره ابتدایی و روزآمدی آن است و ارزیابی از عملکردها و بازخوردها.

آسیب‌های نقل و انتقال بی ضابطه معلمان

ارزشیابی توصیفی ملزومات و شرایط خود را می‌طلبد و مهمترین آن عدم  جذب معلمان غیر تخصصی از دوره متوسطه در دوره ابتدایی به ویژه در کلان شهر تهران که متاسفانه با وجود تلاش معاونت ابتدایی از سطح ستادی تا شهر تهران، چاره ای جز استمرار این فرآیند وجود نداشته و  به واسطه بازنشستگی‌های هر ساله معلمان ابتدایی و عدم تناسب نیروهای ورودی دانشگاه فرهنگیان بخشی از نیروی لازم دوره ابتدایی از دبیران خانم متوسطه متقاضی انتقال به تهران تامین می‌شود که با وجود موفقیت برخی و تلاش فراوان به واسطه عدم تخصص کافی در حوزه آموزش ابتدایی،  استمرار این شیوه یکی از دلایل کاهش کیفی فرآیند یاددهی و یادگیری در دوره ابتدایی بوده است.

رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟

 معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این رتبه بندی امیدوارم از بهار ١۴٠٠ اجرایی شود و بابد توجه داشته باشیم این قانون برای معلمان است و مشمول کارکنان و نیرو‌های خدماتی نیست.

او ادامه داد: امیدوارم دولت به وضعیت نیرو‌های خدماتی توجه داشته باشد و کمبود آن همچنین افزایش حقوق را در دستور کار قرار دهد ضمن آنکه اعلام نیاز برای جذب ٢۵ هزار نیروی خدماتی کردیم.

مطالب مرتبط:

جزئیات رتبه بندی فرهنگیان در سال 1400

جزئیات رتبه بندی فرهنگیان در سال 1400
جزئیات رتبه بندی فرهنگیان در سال 1400

 

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتبارات رتبه‌بندی معلمان باید در بودجه لحاظ شود، گفت: امیدواریم در بهار ۱۴۰۰ رتبه بندی معلمان را به معلمان هدیه دهیم.

قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه قانون تأسیس مسکن فرهنگیان سال 68 تدوین شده است ولی چرا اجرا نشده تا تعداد زیادی از معلمان باید بدون مسکن باشند، اظهار کرد: البته از آقای حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش تشکر می‌کنم که ساخت مسکن برای فرهنگیان را آغاز کرده است  و 43 هزار واحد در حال ساخت است.

وی افزود: در قانون مسکن فرهنگیان آمده است: دولت موظف است در شهرها، بخش‌ها و روستاها که امکان واگذاری زمین دارد، 40 درصد اراضی و مجتمع‌های مسکونی را با اولویت به آموزش و پرورش دهد و 90 درصد اعتبارات لازم در قالب وام 25ساله با سود 4 درصد براساس سوابق در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: قوانین خوب باید باقی بماند و دسته‌بندی شود تا مجریان از آن استفاده کنند و قوانین زائد به‌دور ریخته شود.

وی با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی برای مناطق محروم و افراد غیربرخوردار عالی است، مطرح کرد: این روش آموزشی دوسویه نیست یعنی متوجه نمی‌شویم دانش‌آموز دروس را یاد گرفته است یا خیر.

مشکلات شاد حل شده ؟

احمدی لاشکی ادامه داد: پهنای باند مصرفی شاد دو برابر واتس‌آپ است، بیش از 12.7 میلیون نفر  دانش‌آموز و 728 هزار معلم در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند، در دوران پس از کرونا نیز شاد تعطیل نمی‌شود و در  سال‌های آینده مکمل آموزش است.

همه دانش آموزان موبایل دارند؟

وی اضافه کرد: برای تأمین تبلت دانش‌آموزان، طرح هدایت با شعار هر دانش‌آموز یک تبلت را داریم، 15 میلیون دانش‌آموز داریم و 12 درصد موبایل برای خودشان است، 52 درصد از موبایل مادر، 12 تا 17 درصد از موبایل پدر و مابقی از سایر روش‌ها مثلاً موبایل خواهر یا برادر و بستگان استفاده می‌کنند.

طرح فروش موبایل ارزان برای دانش آموزان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بیش از 3 میلیون دانش‌آموز، ابزار آموزش مجازی را در اختیار ندارند و باید فکری برای آنها شود، این‌که بگوییم دولت پول دارد که موبایل بخرد تا این لحظه نتوانستیم کاری کنیم، منتظریم ببینیم مجلس در بودجه چه‌کاری را انجام می‌دهد و آیا عددی را به خرید تبلت اختصاص می‌دهد.

احمدی لاشکی متذکر شد: وزارت آموزش و پرورش برای تأمین تبلت دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف و خصوصی کمک گرفته است و بیش از 205 هزار ابزار را خیّران خریدند که در اختیار قرار گرفت، با 28 استاندار تفاهم‌نامه امضا کردیم تا بخشی از هزینه تأمین تبلت را تهیه کنند اما این تعداد مشکل را حل نمی‌کند ما باید برای 15 میلیون دانش‌آموز برنامه‌ریزی کنیم که کار سخت و مسیر طولانی است.

زمان نهایی رتبه بندی فرهنگیان در سال 1400

وی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: طی سال‌های گذشته افزایش حقوق را به اسم رتبه‌بندی داشتیم؛ وزارت آموزش و پرورش طرح رتبه‌بندی را تهیه و به دولت ارائه کرده است، وزیر نیز نشستی را با عناصر تأثیرگذار دولت از جمله آقای جهانگیری، نوبخت و انصاری داشتند که این جلسات باعث هماهنگی بیشتر شد و طی این هفته یا هفته‌های آینده طرح رتبه‌بندی راهی مجلس می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اعتبار رتبه‌بندی باید در بودجه لحاظ شود، بودجه‌ای که در ابتدا برای آن اختصاص دادند 5 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بود که اعتباری قابل توجه نیست، مجلس برای اعتبار آن در حال پیگیری است تا برای بهار 1400 این هدیه را به معلمان بدهیم و آنها در 5 رتبه تقسیم شوند.

جزئیات افزایش حقوق نیروهای خدمات فرهنگیان

وی درباره نیروهای خدماتی مدارس گفت: برای نیروهای خدماتی باید اقدامات اساسی کرد، پیشنهاد  جذب 25 هزار نیروی خدماتی را دادیم و امیدواریم در مجلس مصوب شود، حقوق آنها نیاز به پیگیری جدی دارد و آموزش و پرورش در حال پیگیری است و امیدواریم مسئولان مربوط به حقوق و دستمزد نیز توجه لازم را داشته باشند.

احمدی لاشکی درباره استخدام معلمان غیررسمی تصریح کرد: 88 هزار نفر معلم حق‌التدریس باید استخدام شوند و تاکنون مجوز استخدام 57 هزار و 497 نفر را از سازمان استخدامی دریافت کرده‌ایم و به‌زودی برای طی دوره یک‌ساله آموزشی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، این افراد نگران آزمون اصلح نباشند چون موضوع خاصی نیست.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده:علی اکبر رضایی



+ 15
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری