پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۳۷
۹
۰
نسخه چاپی

آشنایی با سریال های تلویزیون برای عید 1400

آشنایی با سریال های تلویزیون برای عید 1400
شبکه های مختلف سیما در روزهای پایانی سال در حال تدارک ساخت و آمادهسازی پخش سریال در ایام نوروز 1400 هستند.

به گزارش تیتربرتر؛ سریال‌های نورزوی تلویزیون تقریبا مشخص شدند و اگرچه مراحل تولیدشان به پایان نرسیده، اما به نظر می‌رسد پخش آنها قطعی است.

معرفی سریال‌های نورزوی تلویزیون در عید 1400

معرفی سریال‌های نورزوی تلویزیون در عید 1400
معرفی سریال‌های نورزوی تلویزیون در عید 1400

 

 این روزها عوامل تولید در چهار سوی کشور درحال تولید مجموعه‌های ویژه عید هستند و شاید یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این یکی دو سال اتفاق افتاده گسترش سریال‌ها از لحاظ موقعیت جغرافیایی است و همین باعث می‌شود تا فرهنگ و آداب و رسوب مناطق مختلف به تصویر کشیده شود.

بهار امسال هم کشور درگیر ویروس کرونا است و همین نکته باعث می‌شود تا وظیفه مدیران رسانه ملی سنگین‌تر شود. با اینکه مخاطبان تلویزیون در این سال‌ها به‌شدت افت کرده و طیف وسیعی از مردم از برنامه هایش ناراضی هستند، اما هنوز این رسانه مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رسانه کشور است.

در این میان شبکه های مختلف سیما در تدارک ساخت سریال برای پخش در ایام نوروز 1400 هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

مطالب مرتبط:

آشنایی با سریال نوروزی نون.خ شبکه یک

آشنایی با سریال نوروزی نون.خ شبکه یک
آشنایی با سریال نوروزی نون.خ شبکه یک

 

فصل سوم از سریال کمدی «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی برای پخش از شبکه یک سیما در نوروز ۱۴۰۰ درحال ساخت است.

چند روز پیش نمایندگان مجلس هم از مراحل ساخت این مجموعه بازدید کردند. این سریال ادامه‌دار درحالی تولید می‌شود که معمولا سریال‌هایی که در چند فصل تولید می‌شوند، نگرانی‌های در باره عدم موفقیت‌شان وجود دارد؛ اما آقاخانی اطمینان داده است که در فصل جدید جذاب تر و مخاطب پسندتر باشد و بتواند مردم را در ایام عید نوروز بیشتر شاد و خوشحال کند.

به گفته  سعید آقاجانی ، داستان فصل سوم سریال «نون. خ»، ادامه فصل دوم است و در این فصل علاوه بر نمایش زیبایی‌های استان کرمانشاه و استان کردستان، جلوه‌هایی از مهاباد کردنشین استان آذربایجان هم به تصویر کشیده خواهد شد.

بازیگران این فصل همان بازیگران دو فصل گذشته هستند؛ با این تفاوت که چند بازیگر به این مجموعه اضافه شده‌اند و در فصل سوم تمرکز روی تولید محصولات دارویی است و این شغل را معرفی و برجسته کرده‌اند. در فصل جدید سریال «نون‌خ» بازیگران با ماسک مقابل دوربین می‌روند؛ سعید آقاخانی در توضیح این شرایط هم عنوان کرده است: از آنجا که یکی از شخصیت‌های این سریال براساس قصه به کرونا مبتلا شده است. بنابراین ما علاوه بر اینکه به موضوع کرونا پرداختیم، تمام صحنه‌ها را با ماسک مقابل دوربین رفته‌ایم.

«نون خ» این روزها در اطراف تهران درحال تصویربرداری است و تاکنون حدود ۹۷ درصد از تصویربرداری فصل سوم انجام شده است.

سعید آقاخانی، علی صادقی، سیروس میمنت، شقایق دهقان، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، یدالله شادمانی، ندا قاسمی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، شیدا یوسفی، صهبا شرافتی، هدی استواری، آتنا مهیاری، کاظم نوربخش، ماشاءالله وروایی، سیروس سپهری، یوسف کرمی، رضا رشیدی، سیدحسین موسوی، سیروس حسینی‌فر، علی اخوان، افشین ملکی، نارین ایوبی و شقایق فتاحی بازیگران سریال «نون خ» هستند.

آشنایی با سریال نوروزی پایتخت شبکه یک

آشنایی با سریال نوروزی پایتخت شبکه یک
آشنایی با سریال نوروزی پایتخت شبکه یک

 

 تصویربرداری دو قسمت پایانی فصل ششم از مجموعه تلویزیونی «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری در مازندران آغاز شده است.

به گفته تهیه‌کننده قرار است این قسمت‌ها عید نوروز روی آنتن تلویزیون برود؛ البته زمان قطعی پخش آن هنوز اعلام نشده؛ ولی به احتمال زیاد در نوروز روی آنتن خواهد رفت.

الهام غفوری، تهیه‌کننده‌ این سریال درباره ساخت دو قسمت پایانی این سریال عنوان کرده سال گذشته به‌دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا، تولید و پخش فصل شش «پایتخت» ناتمام ماند و ما بر خود وظیفه دانستیم که حتما دو قسمت پایانی «پایتخت۶» را تولید و پخش کنیم تا پرونده‌ این فصل بسته شود.

این خبر درحالی اعلام می‌شود که زمزمه‌هایی مبنی بر ساخت «پایتخت ۷» هم مطرح شده بود؛ اما طرح مطالبی درباره دستمزد میلیاردی برخی عوامل از سوی رسانه‌ها و همچنین ممنوع التصویری برخی بازیگران این سریال، باعث شد که در نهایت محسن تنابنده با انتشار مطلبی ساخت سری جدید این مجموعه را فعلا منتفی اعلام کند.

آشنایی با سریال نوروزی همبازی شبکه دو

آشنایی با سریال نوروزی همبازی شبکه دو
آشنایی با سریال نوروزی همبازی شبکه دو

 

 تصویربرداری سریال نوروزی «هم بازی» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه کنندگی نوید محمودی در تهران درحال انجام است و قرار است از شبکه دو روی آنتن برود.

سریال همبازی ملودرامی عاشقانه دارد با فیلم‌نامه‌ای از وحید حسن‌زاده و مریم اسمی‌خانی که سعی دارد در فضایی جدید به روابط اشتغال جوانان و هویت بپردازد. دو گروه تصویربرداری در تهران و اطراف گرمسار مشغول ضبط تصاویر هستند.

آتیلا پسیانی، دیبا زاهدی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مومن، علیرضا استادی و... بازیگران این سریال هستند.

آشنایی با سریال نوروزی بوتیمار شبکه سه

آشنایی با سریال نوروزی بوتیمار شبکه سه
آشنایی با سریال نوروزی بوتیمار شبکه سه

 

 «بوتیمار» با نام قبلی «ویلا» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده، تهیه‌کنندگی مهران مهام و نویسندگی سعید جلالی، دیگر سریال جدیدی است که از گزینه‌های پخش در ایام نوروز از شبکه سه محسوب می‌شود.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده بوتیمار همیشه در تشنگی به سر می‌برد؛ اما آن هنگام که به رودخانه یا دریا می‌رسد، نگران می‌شود که مبادا آب دریا تمام شود و او از تشنگی بمیرد، پس آب نمی‌خورد و تشنه می‌ماند... بوتیمار همیشه نگران فرداست.

به تازگی رامین ناصرنصیر و شهاب عباسی در این مجموعه مقابل دوربین رفته‌اند. حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، ساناز سماواتی، علی صبوری و... بازیگران این سریال هستند.

ساخت این سریال بعد از سه ماه تصویربرداری در ساحل دریای خزر و لوکیشن‌های مختلف استان مازندران، مجددا در تهران پیگیری می‌شود و گروه دوباره برای ضبط چند سکانس باقیمانده راهی شمال و شهر نوشهر خواهند شد. نجف‌زاده پیشتر سریال «زوج یا فرد» را در شبکه سه سیما روی آنتن برده بود.

آشنایی با سریال نوروزی هشت آباد شبکه پنج

آشنایی با سریال نوروزی هشت آباد شبکه پنج
آشنایی با سریال نوروزی هشت آباد شبکه پنج

 

سریال نوروزی «هشت‌آباد» به کارگردانی علی مسعودی هم یکی دیگر از گزینه‌های پخش در نوروز از شبکه پنج است. این مجموعه پیش از این قرار بود با نام «نوروز رنگی» پخش شود؛ اما نامش تغییر پیدا کرد.

هشت آباد نام یک محله در این سریال است که اتفاقا نام فامیلی یکی از شخصیت‌های اصلی داستان هم هست.

تصویربرداری این سریال در مشهد انجام می‌شود و داستانش از اسفند ۶۶ تا ۱۴ فروردین ۶۷  را در برمی‌گیرد و حال و هوای جوان‌ها و نوجوان‌ها در آن سال‌ها را به تصویر می‌کشد.

یوسف تیموری، داریوش سلیمی و سیاوش مفیدی از بازیگرانی هستند که اخیرا جلوی دوربین فیلمبرداری این سریال رفته‌اند. علی‌اکبر تحویلیان تهیه‌کننده این سریال است که پیش از این تهیه‌کنندگی سریال‌های از سرنوشت در سه فصل، شاید برای شما اتفاق بیفتد، دیوار شیشه‌ای و... را برای تلویزیون به عهده داشته است.

همچنین علی مسعودی نیز که با اجرای استندآپ کمدی در برنامه «خندوانه» شناخته شد سریال «آخر خط» را نیز برای شبکه سه سیما کارگردانی کرده است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: الهام خلیلی خو



+ 9
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری