پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۵۹
۱۴
۰
نسخه چاپی

جزئیات تحویل مسکن فرهنگیان در سال ۱۴۰۰

جزئیات تحویل مسکن فرهنگیان در سال ۱۴۰۰
مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش زمان تحویل مسکن فرهنگیان در سال 1400 مشخص کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از تحویل نخستین طرح مسکن فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

زمان تحویل نخستین طرح مسکن فرهنگیان در سال 1400

زمان تحویل نخستین طرح مسکن فرهنگیان در سال 1400
زمان تحویل نخستین طرح مسکن فرهنگیان در سال 1400

 

تحویل نخستین طرح مسکن فرهنگیان در سال ۱۴۰۰،آقای گودرز کریمی‌فر درباره جزئیات طرح مسکن فرهنگیان و تحویل آن در سال ۱۴۰۰ گفت: فرهنگیان متقاضی مسکن باید وجه واریزی خود را به مبلغ ۴۰ میلیون تومان برسانند تا به طرح متصل شوند.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: «ما توانستیم پس از یک سال و نیم از انعقاد تفاهم‌نامه مسکن فرهنگیان، در یک اقدام کم‌نظیر در ۱۸ استان و ۶۵ شهر کشور، ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد را برای فرهنگیان از طریق وزارت راه و شهرسازی عملیاتی کنیم.»

وی با بیان اینکه از این ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد اکنون حدود ۱۰ هزار واحد به طرح متصل شده‌اند افزود: «استان‌های مختلف هم در این زمینه فعال هستند، ضمن اینکه در بخش دوم این طرح نیز تعداد دیگری از واحد‌های فرهنگیان را عملیاتی خواهیم کرد، اما در وهله اول تلاش ما این است که آن تعداد طرح را که در دست داریم سازماندهی کنیم.»

آقای کریمی‌فر با اعلام اینکه ما تاکنون حدود ۱۰ هزار فقره وام از بانک مسکن برای فرهنگیان گرفتیم و هزار میلیارد تومان نیز خودمان به عنوان وام ثانویه حمایتی در نظر گرفته‌ایم بیان کرد: «این حمایت‌ها به عنوان آورده اولیه فرهنگیان که حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بوده، ابلاغ شده است. فرهنگیان متقاضی مسکن باید وجه واریزی را به مبلغ ۴۰ میلیون تومان برسانند تا به طرح متصل شوند.»

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه طرح مسکن فرهنگیان چه زمانی به اتمام می‌رسد گفت: «شرکت سازنده این واحد‌ها ستاد اجرایی فرمان امام است که امیدواریم با همکاری آن‌ها، در نخستین اقدام عملیاتی در سال ۱۴۰۰ نخستین طرح‌ها را به فرهنگیان ارائه دهیم. این طرح‌ها را ما نمی‌سازیم و ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت راه و شهرسازی متولی ساخت آن‌ها هستند و ما فقط بهره برداری می‌کنیم.

 وی با بیان اینکه برخی از طرح‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند افزود: «بلوک‌ها مشخص شده‌اند، هر بلوک ۱۶ واحد و هر ۱۶ واحد چهار طبقه با پارکینگ و انباری است. بیشترین متقاضیان از شهر‌های تهران، خراسان رضوی، استان البرز و آذربایجان شرقی هستند.» 

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار کرد: «وام ثانویه و حمایتی که ما به فرهنگیان می‌دهیم از جمله وام‌های کم بهره است تا کمک کند ساخت این طرح‌ها با سرعت بیشتری انجام شود. از طرفی نیازی نیست که فرهنگیان برای تأمین هزینه اولیه به زحمت بیفتند، از این رو ما مبلغ ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان را در ابتدای کار به عنوان وام به آن‌ها ارائه خواهیم کرد.»

مطالب مرتبط:

چه تعداد مسکن به فرهنگیان تحویل داده می شوند؟

چه تعداد مسکن به فرهنگیان تحویل داده می شوند؟
چه تعداد مسکن به فرهنگیان تحویل داده می شوند؟

 

 گودرز کریمی‌فر، با بیان اینکه مطابق آمارهایی که در دست داریم ۱۷۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند اظهار کرد: در قالب عقد تفاهمی با وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته، نسبت به خانه دار شدن ۱۷۰ هزار همکار فرهنگی در یک بازه زمانی سه ساله تا مرداد ۱۴۰۱، اقدام کردیم.

وی افزود: در فاز اول اجرای این طرح، عملیات احداث ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد مسکن در ۱۸ استان و ۶۵ شهرستان شروع شده و قرار است اولین واحدهای مسکونی در سال آینده تحویل شود که فعلا شمار آن به ۱۰ هزار واحد می رسد زیرا ۱۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان تاکنون اقدام به واریز وجه اولیه کرده و وارد طرح شده اند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط ثبت نام متقاضیان گفت: از جمله شرایط مورد تایید برای ثبت نام می توان به فاقد مسکن بودن و عدم استفاده از تسهیلات مسکن اشاره کرد. همچنین در این طرح اولویت هایی قائل شدیم؛ زنان سرپرست خانوار در اولویت اول قرار دارند و پس از آنها زوجین فرهنگی، کارکنان بالای ۲۰ سال سابقه و بازنشستگان هستند.

کریمی‌فر به تسهیلات مسکن درنظر گرفته شده نیز اشاره کرد و گفت: متقاضیان برای دریافت وام مسکن ۴۰ میلیون تومانی به بانک مسکن معرفی می شوند. تا کنون ۱۰ هزار وام از این طریق ارائه شده است. علاوه بر این با همکاری بانک ملی یک اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی نیز درنظر گرفته شده است تا بتوانیم تسهیلاتی با سود ۱۲ درصد تحت عنوان وام ثانویه در اختیار فرهنگیان بگذاریم. البته تاکنون وام ثانویه حمایتی به عنوان آورده اولیه فرهنگیان به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بین فرهنگیان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع  ۳۲۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده بودند که۱۵۰ هزار نفر فاقد شرایط بودند اظهار کرد: ۴۳ هزار و ۷۷۵ نفر که حائز شرایط بودند معرفی شده اند و ۱۰۱ هزار پرونده در حال رفع نقص است.

سال گذشته و در راستای طرح اقدام ملی مسکن، تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت راه‌وشهرسازی با آموزش‌وپرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد طی زمان دو ساله به امضا رسیده است که با تجمیع امکانات و همکاری این دو وزارتخانه، افراد واجد شرایط راحت‌تر صاحب مسکن شوند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 14
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری