پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۲۲
۵
۰
نسخه چاپی

سفر به کدام شهرها ممنوع است+اسامی

سفر به کدام شهرها ممنوع است+اسامی
با توجه به تغییر رنگ کرونایی برخی شهرها به وضعیت هشدار ممنوعیت های تردد اعمال شد.

به گزارش تیتربرتر؛ در حالی که نگرانی ها از طغیان تازه کرونا مطرح است اما در دولت طرح تازه ای برای سفرهای نوروزی در دست بررسی است و حتی بر اساس برخی ادعاها قطعی شده است.

براساس این طرح قرار است سفرهای نوروزی، با قطار، اتوبوس و هواپیما انجام شود و فقط رفتن به مسافرت با خودروی شخصی به خاطر خطر انتقال کرونا، ممنوع است.

در همین راستا فروش اینترنتی بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ از پنجم اسفند ۹۹ آغاز شده است.

مقامات وزارت بهداشت در این باره اعتراض کرده اند اما به نظر نمی‌رسد صدایشان به جایی برسد.

پیام طبرسی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، عنوان داشته و جای نگرانی است، اینکه کشور در حال حاضر در شرایط خطرناکی به لحاظ شیوع کرونا قرار دارد و اگر چنانچه هرچه سریع‌تر از شیوع گسترده بیماری جلوگیری نشود ممکن است تا اواخر اسفند درگیر پیک‌های شدیدتر بیماری شویم.

در همین حال، دو روز قبل سعید نمکی وزیر بهداشت، به شدت از وضعیت ترددها گلایه داشت و گفت که از انجام سفرها بی خبر است.

وزیر بهداشت گفت که قرار است ما موج شکن باشیم و عده‌ای موج آفرینی کنند.

اسامی شهرها با ممنوعیت تردد در کشور

اسامی شهرها با ممنوعیت تردد در کشور
اسامی شهرها با ممنوعیت تردد در کشور

 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا درباره وضعیت ممنوعیت و محدودیت های تردد به شهرهای کشور گفت: : ورود خودرو‌های شخصی به استان‌های شمالی با وضعیت زرد و 9 شهر‌ دیگر با محدودیت و ممنوعیت همراه است.

 سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: وضعیت ترافیک جاده‌ها روان و بدون مشکل است.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی بصورت برف و باران و وزش باد و افت شدید دما که از امروز تا جمعه اکثر استان‌های کشور را در بر می‌گیرد، لازم است رانندگان قبل از سفر از آخرین وضعیت جوی راه‌ها اطلاع حاصل کنند و از سفر‌های غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

سرهنگ شیرانی تاکید کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ در این فصل در هنگام سفر لازم است همچنین تیم‌های پلیس راه با آمادگی کامل در سطح جاده‌ها حضور دارند و تمامی پیش بینی‌های لازم برای تردد ایمن و بدون مشکل خودرو‌ها در جاده‌های کشور صورت گرفته است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به قرار گرفتن شهر‌های استان خوزستان در وضعیت قرمز، ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از شهر‌های استان خوزستان ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: ورود خودرو‌های شخصی به استان‌های شمالی با وضعیت زرد و شهر‌های مشهد و قم و اصفهان و شیراز و بوشهر و بندرعباس و جزایرقشم و کیش با محدودیت و ممنوعیت همراه است.

سرهنگ شیرانی گفت: محدودیت تردد شبانه خودرو‌ها از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد کماکان در شهر‌های گروه قرمز و نارنجی و زرد و آبی ادامه دارد.

مطالب مرتبط:

اعلام هشدار درباره طغیان دوباره کرونا

اعلام هشدار درباره طغیان دوباره کرونا
اعلام هشدار درباره طغیان دوباره کرونا

 

همزمان با بالا رفتن آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در کشور فرمانده ستاد مقابله با کرونا در  تهران هشدار داد که در آستانه شکل گیری شبه طغیان ملی کرونا هستیم،

دکتر زالی در این باره گفت: «امروز در استانه شکل گیری شبه طغیان ملی کرونا هستیم و ان هم بروز بخش‌های جهش یافته ویروس است.»

او خواستار اجرای برنامه‌های راهبردی تر برای کنترل موج جدید شد.

براساس آماری که روز گذشته توسط وزارت بهداشت منتشر شد نود نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در یک روز جان خود را از دست دادند. که این امار در چند هفته اخیر بی سابقه بوده است. روند بیماری از چهار بهمن تا چهار اسفند هم سیر افزایشی دارد.

در همین حال استان خوزستان در بدترین شرایط قرار دارد. محدودیت‌هایی در این استان اعمال شده است اما تاثیر چندانی نداشته است.

پس از حدود یک هفته از اعلام خیز کرونا در خوزستان، مسئولان بهداشتی و درمانی همچنان از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و موج مراجعه بیماران به مراکز درمانی خبر می‌دهند.

با این وجود، تقاضای قرنطینه خوزستان همچنان از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا پذیرفته نشده است.

در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه آمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی کاهشی نشده است، گفت: ستاد استانی مدیریت کرونا دلایل خود را به ستاد ملی به منظور اعمال قرنطینه در استان خوزستان ارسال کرده است.

گزارش شده که در استان خوزستان کمبود پرستار وجود دارد.

استان های غربی کشور به خاطر نزدیکی به عراق بیش از دیگر مناطق در معرض آلودگی به ویروس کرونای انگلیسی قرار دارند. دیروز تردید مسافران در مرز باشماق در استان کردستان ممنوع شد. پیش تز نیز مرزهای خوزستان به عراق بسته شده بود.

در استان های دیگر هم زنگ خطر به صدا در آمده است. در جلسه ستاد مدیریت بحران که روز چهارشنبه با حضور استاندار قم ترتیب یافت نسبت به خیز مجدد کرونا و دو برابر شدن تست های مثبت کووید۱۹ در این استان هشدار داده شد.

روند آمار کرونا در بهمن 99

روند آمار کرونا در بهمن 99
روند آمار کرونا در بهمن 99

 

روند آماری کرونا از چهار بهمن تا چهار اسفند در جدول آمده است.

بر این اساس روند بیماری از چهار بهمن تا چهار اسفند هم سیر افزایشی دارد.

آغاز ممنوعیت تردد در خوزستان

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: از سه‌شنبه در ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان ممنوعیت تردد ایجاد خواهد شد و هیچ مجوزی نیز جز در موارد خاص برای تردد صادر نمی‌شود.

سرهنگ رضا دولتشاهی با اشاره به آخرین وضعیت ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان اظهار کرد: از ۲۵ بهمن‌ماه طرح محدودیت‌های کرونایی در خوزستان آغاز شده است؛ به شکلی که پلاک‌های غیر بومی حق ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی را ندارند و پلاک‌های بومی خوزستان نیز اجازه خروج از استان را ندارند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: متخلفان در شهر‌های با وضعیت نارنجی، ۵۰۰ هزار تومان و در شهر‌های با وضعیت قرمز نیز خودرو‌هایی که این قانون را رعایت نکنند، یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: تاکنون بیشتر سعی شده با تذکر، خودرو‌ها را به مبدا بازگردانیم، اما اکنون با توجه به حساسیت‌های به وجود آمده و شرایط وخیم، اعمال قانون با شدت بیشتری انجام خواهد شد.

دولتشاهی افزود: از سه‌شنبه ۵ اسفندماه در ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان ممنوعیت تردد ایجاد خواهد شد و هیچ مجوزی نیز جز در موارد خاص برای تردد صادر نمی‌شود. این محدودیت‌ها به شدت اجرایی خواهد شد.

وی که در یک گفتگوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: بر اساس آنچه ابلاغ شده، این محدودیت‌ها تا ۱۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت و برای ادامه آن نیز ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 5
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری