پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۵۳
۱۲
۰
نسخه چاپی

اعلام شرایط اسکان نوروزی فرهنگیان در 1400

اعلام شرایط اسکان نوروزی فرهنگیان در 1400
فرهنگیان این روزها در بلاتکلیفی رزرو اینترنتی اسکان نوروزی برای تعطیلات پیش رو سال 1400 به سر می برند.

به گزارش تیتربرتر؛ طبق روال سال‌های گذشته، پذیرش حضوری فرهنگیان در ستادهای اسکان نوروزی از جمله مدارس، از ۲۸ اسفند آغاز می‌شد اما امسال همچون سال گذشته به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا اجرای این طرح با اما و اگرهایی روبرو است.

نحوه اسکان نوروزی فرهنگیان در 1400

نحوه اسکان نوروزی فرهنگیان در 1400
نحوه اسکان نوروزی فرهنگیان در 1400

 

طبق رسم همه ساله وزارت آموزش و پرورش برنامه ویژه ای در تعطیلات تابستان و ایام نوروز دارد و در این راستا خانه های معلم و تعدادی از مدارس با کیفیت و دارای تجهیزات را برای برای اسکان موقت فرهنگیان فراهم می کند تا این قشر فرهنگی همراه خانواده خود در استان های مقصد سفر و گردشگری خود شرایط اقامت آسانی را تجربه کنند.

بهره مندی از ظرفیت اسکان موقت فرهنگیان به دو شیوه انجام می پذیرد رزرو اینترنتی قبل از آغاز تعطیلات و پذیرش حضوری در ایام تعطیلات. در این راستا سایت http://eskan.medu.ir/ برای رزرو اینترنتی فرهنگیان پیش بینی شده است.

بر این اساس هر سال پذیرش حضوری فرهنگیان در مراکز اسکان نوروزی از 28 اسفند آغاز می شد اما سال گذشته برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این کار متوقف شد و امسال نیز هنوز ستاد مقابله با کرونا وضعیت سفرهای نوروزی را تعیین تکلیف نکرده است و منتظر روند شیوع کرونا و بررسی آمار مبتلایان در هفته پایانی اسفند ماه هستند تا مجوز تردد و سفر به استان های گردشگری براساس رنگ بندی را اعلام کنند.

ممنوعیت اسکان نوروزی ۱۴۰۰ در مدارس

ممنوعیت اسکان نوروزی ۱۴۰۰ در مدارس
ممنوعیت اسکان نوروزی ۱۴۰۰ در مدارس

 

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال 1400 اسکان نوروزی در مدارس را نداریم، گفت: در صورت اجازه ستاد کرونا، همه مراکز آموزشی ـ رفاهی و خانه‌های معلم در سراسر کشور آماده میزبانی از فرهنگیان و مهمانان هستند.

گودرز کریمی‌فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا اسکان نوروزی فرهنگیان با توجه به شرایط کرونا برقرار است؟»، اظهار کرد: امسال آموزش و پرورش با 401 مرکز آموزشی ـ رفاهی یا خانه معلم و دارا بودن 16 هزار و 700 تختخواب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله کاورهای یکبار مصرف، ایزوله، ضدعفونی و گندزدایی تمام اماکن، اتاق‌ها و راهروها، آمادگی دارد به مسافران نوروزی با اولویت فرهنگیان را ارائه خدمات دارد؛ البته ارائه این خدمات به شرط مجوز ستاد مدیریت بیماری کروناست.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ اسکان نوروزی در مدارس را نداریم، ادامه داد: در مدارس به لحاظ شرایط کرونا به ویژه کرونای انگلیسی و تأکید بر شعار «در خانه ماندن»، سعی ما بر این است که در هیچ مدرسه‌ای اسکان نوروزی نداشته باشیم.

کریمی‌فر با تأکید بر اینکه «توصیه آموزش و پرورش پرهیز از سفر و در خانه ماندن است»، گفت: اما در صورت اجازه ستاد کرونا، همه مراکز آموزشی ـ رفاهی و خانه‌های معلم در سراسر کشور، آماده میزبانی از فرهنگیان و مهمانان هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا ثبت‌نام اینترنتی اسکان فرهنگیان برقرار است؟»، تصریح کرد: بله هست؛ در سال‌های گذشته هم بخشی ثبت‌نام اینترنتی و بخشی حضوری بود اما امسال ثبت‌نام فقط اینترنتی است؛ افراد در سایت جستجو کنند اگر ستاد کرونا اجازه دهد، می‌توانند در سایت «http://eskan.medu.ir» ثبت‌نام کنند.

مطالب مرتبط:

اعلام شرایط سفر در نوروز 1400

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید براینکه ارتباط بسیار خوبی بین استان‌های مختلف، آژانس‌ها و مجموعه‌های گردشگری ایجاد شده است، گفت: امیدوارم در همان چارچوبی که با ستاد ملی مقابله با کرونا توافق کردیم، بتوانیم نوروز را برگزار کنیم و شاهد رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشیم

علی‌اصغر مونسان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی، ادامه داد: «تقاضای ما این است تا زمان موعد، مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به امید خدا بتوانیم نوروز خوبی داشته باشیم.»

وی درخصوص شرایط سفرهای نوروزی، اعلام کرد: «با ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین کمیته امنیتی‌اجتماعی وزارت کشور با حضور دستگاه‌های مختلف، توافقاتی کردیم، در ستاد با حضور رئیس‌جمهوری توضیحات ارائه شده تصویب شد. بنابراین امیدوارم در همان چارچوبی که توافق کردیم، بتوانیم نوروز را برگزار کنیم، شاهد رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشیم و بتوانیم سفر هوشمندانه و سالم را تحقق ببخشیم.»

جزییات ممنوعیت کرونایی سفر به ۴ استان و ۷ شهر

جزییات ممنوعیت کرونایی سفر به ۴ استان و ۷ شهر
جزییات ممنوعیت کرونایی سفر به ۴ استان و ۷ شهر

 

جانشین پلیس راهور ناجا از ممنوعیت سفر به چهار استان و هفت شهر مقصد گردشگردی خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی درباره اعمال محدودیت تردد در جاده‌های کشور گفت: سفر به استان خوزستان و خروج از آن دارای محدودیت کامل بوده و امکان مسافرت به سمت خوزستان یا خروج از آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سفر به سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان نیز ممنوع است، اظهارکرد: امکان سفر به این سه استان نیز با توجه به وضعیت کرونا و تصمیمات اتخاذ شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس وجود ندارد.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا همچنین از محدودیت سفر به هفت شهر مقصد گردشگری نیز خبر داد و اظهارکرد: سفر به شهر‌های مشهد، شیراز، اصفهان، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم نیز ممنوع است.

حسینی درباره زمان اجرای این محدودیت‌ها نیز اظهارکرد: این محدودیت‌ها تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و تاکنون زمانی برای پایان آن اعلام نشده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه محدودیت تردد در شهر‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی همچنان به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد نیز همچنان در تمام شهر‌های کشور وجود داشته و خودرو‌های غیرمجاز جریمه خواهند شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 12
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری