پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۵۵
۶
۰
نسخه چاپی

آلوئه ورا واقعا برای زییایی پوست مفید است؟

آلوئه ورا واقعا برای زییایی پوست مفید است؟
پوست ما در همه حال نیاز به مراقبت دارد یکی از بهترین محافظان پوست که آثر شگفت انگیزی بر پوست می گذارد گیاه آلوئه ورا است.

تیتربرتر؛ با مصرف روزانه از آلوئه ورا پوستی شفاف، تازه،خواهید داشت و می توانید رفته رفته تغییرات و لکه ها و کک مک ها را دیگر نبینید این معجون معجزه می کند آلوئه ورا به تنهایی کافی است پوستتان را به نهایت زیبایی می رساند و با خیال راحت می توانید در محافل و مجالس با زیبایی وارد شوید.

خواص فوق العاده آلوئه ورا برای زیبای پوست

خواص فوق العاده آلوئه ورا برای زیبای پوست
خواص فوق العاده آلوئه ورا برای زیبای پوست

 

آلوئه ورا منبع خوبی برای درمان طبیعی انواع آسیب‌های پوستی است، اما هنوز مدارک قطعی و صریحی وجود ندارد که همه‌ی مزایای آلوئه ورا را تأیید کند. اگرچه مصرف آلوئه ورا روی پوست معمولاً بی خطر است. یادتان باشد کاربرد ژل موضعی آلوئه ورا مشابه استفاده‌ی مستقیم گیاه روی پوست نیست.

اگر چند روزی از آلوئه ورا استفاده کردید و نتیجه‌ی مطلوبی به دست نیاوردید، بهتر است با متخصص پوست خود مشورت کنید. آنها با شناختی که از پوست شما دارند، به درمان بهتر آن کمک می‌کنند.

«آلوئه‌ورا» از جمله گیاهان جادویی و اتفاقا در دسترس برای شفاف‌سازی پوست و زیبایی و درخشندگی موهاست در حقیقت آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست بسیار موثر است. به جز استفاده از آلوئه‌وار برای درست کردن مربای آلوئه‌ورا و کمپوت آلوئه‌وار که بسیار هم پر خاصیت هستند بد نیست بدانید اغلب برندهای معتبر و مشهور آرایشی و بهداشتی در ترکیب محصولات ممتاز خود از گیاه آلوئه‌ورا استفاده می‌کنند.

6 خاصیت عجیب آلوئه ورا برای پوست

6 خاصیت عجیب آلوئه ورا برای پوست
6 خاصیت عجیب آلوئه ورا برای پوست

 

۱- کرم آلوئه‌ورا مای؛ درمانی موثر برای ترمیم پوست‌های خشک و آسیب‌دیده

«آلوئه‌وار» گیاهی سرشار از ویتامین E، C و بتاکارون است که سبب خواص بی‌نظیر غذایی و ضدپیری و نیز تاثیر آن در زیبایی پوست می‌شود. اگر پوست صورت‌تان خشک است مقداری ژل آلوئه‌ورا، نوک قاشق چایخوری زردچوبه، یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری شیر و چند قطره گلاب را با هم مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت‌تان بگذارید.

اگر حوصله درست کردن ماسک ندارید یک پیشنهاد دیگر برای شما داریم. کرم دست و صورت آلوئه‌ورا مای  غنی شده با ویتامین E و عصاره آلوئه ورا برای پوست‌های خشک و آسیب دیده یک گزینه بسیار مناسب است. این فرمول برای دست و صورت مناسب بوده و موجب حفظ رطوبت پوست و ارتقاء خاصیت کشسانی پوست می‌شود. آلوئه ورای به کار رفته در این محصول دارای خاصیت ضدالتهابی و ترمیمی نیز هست.

علاوه بر این در صورت ابتلا به اگزما، خارش و التهاب پوست دست و صورت و خشکی و کم‌آبی شدید پوست، کرم دست و صورت آلوئه‌ورا یک گزینه بسیار مناسب برای شماست.

۲- خواص اسکراب آلوئه‌ورا برای درمان لک صورت و زیبایی پوست

یکی دیگر از خواص آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست دست و صورت استفاده از آن به صورت اسکراب است. یک فنجان ژل آلوئه‌ورا تازه، یک فنجان شکر و دو قاشق غذاخوری آب لیموترش را با هم مخلوط کنید و در حمام به صورت اسکراب روی پوست صورت و بدن بمالید. اسکراب آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست دست و صورت شما معجزه می‌کند و سلول‌های مرده را از بین می‌برد.

۳- آلوئه‌وار برای درمان جوش

اگر پوستی مستعد جوش و آکنه دارید مقداری ژل آلوئه‌ورا، با مقداری گردوی آسیاب شده و عسل مخلوط کنید (گردو باید مثل آرد شده باشد). خواص آنتی‌اکسیدانی آلوئه‌وار و عسل پوست شما را صاف و شفاف و چربی پوست شما را تنظیم می‌کند.

۴- آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست حساس

برای درست کردن ماسک آلوئه‌ورا برای پوست و درمان لک صورت مقداری ژل آلوئه‌ورا، آب خیار، ماست و گلاب را با هم مخلوط کنید تا یک ماسک یکدست به دست بیاید. ماسک را روی پوست صورت و دست بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشورید.

مطالب مرتبط:

۵- آلوئه‌ورا برای کاهش وزن و لاغری

titrebartar.com

 

علاوه بر کاربردهای فراوان و خواص آلوئه‌ورا برای درمان لک صورت و زیبایی پوست در صنعت زیبایی، این گیاه شگفت‌انگیز در حوزه تغذیه و سلامت هم کاربردهای فراوانی دارد. یکی از کاربردهای بالقوه آلوئه‌ورا تاثیر آن بر کاهش وزن و لاغری است. آلوئه‌ورا سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسید، انواع آنزیم و استرول است که در کاهش وزن و لاغری موثرند.

برای درست کردن یک نوشیدنی خوشمزه آلوئه‌وار به منظور کاهش وزن و البته تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین انرژی لازم در طول روز مقداری ژل آلوئه‌ورا را در غذاساز میکس کنید. سپس مقداری از سبزیجات یا میوه‌های مورد علاقه‌تان و ترجیحا مقداری شیرین را به این ژل اضافه کرده و میل کنید. اگر طعم نوشیدنی کمی به تلخی می‌زد مقداری عسل و لیموترش هم اضافه کنید.

۶- آلوئه‌ورا برای درمان ریزش مو

اگر دچار ریزش مو هستید و از انواع مکمل‌ها و ماسک‌های پیشنهادی نتیجه نگرفته‌اید این بار ماسک آلوئه‌ورا را برای مو امتحان کنید. آلوئه‌ورا حاوی آنزیم‌هایی است که سلول‌های مرده پوست را ترمیم می‌کنند و به همین دلیل آلوئه‌ورا یکی از اجزای اصلی شامپوهای ضد ریزش مو است.

در حقیقت آلوئه‌وار ساختاری شبیه کراتین دارد که سبب بازسازی و جوانی و رشد دوباره موها و نیز جلوگیری از شکستگی و خرد شدن موهای خشک و آسیب دیده می‌شود. برای تهیه یک ماسک مو مقوی با آلوئه‌ورا مقداری ژل آلوئه‌ورا با چند قطره روغن نارگیل خالص ترکیب کنید و روی موها بمالید و چند ساعت روی مو نگه دارید و سپس آبکشی کنید.

گیاه آلوئه ورا چه ضرری برای بدن دارد؟

گیاه آلوئه ورا چه ضرری برای بدن دارد؟
گیاه آلوئه ورا چه ضرری برای بدن دارد؟

 

سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف موضعی این ژل را ایمن می‌داند، ولی محصولات حاوی آن را بررسی نمی‌کند. به همین دلیل، اگر پس از استفاده از محصولات حاوی آلوئه ورا برای پوست صورت خود، به عارضه‌ی پوستی خاصی دچار شدید، مشکل خود را با داروساز یا پزشک در میان بگذارید.

برای سوختگی‌های شدید یا زخم های بزرگ از آلوئه ورا استفاده نکنید. مدارکی وجود دارد که نشان می دهد آلوئه ورا توان طبیعی بدن شما را در ترمیم زخم های عمیقی که بر اثر جراحی ایجاد شده اند، کاهش می‌دهد.

پوست برخی افراد پس از استفاده از آلوئه ورا دچار خارش و سوزش خفیف می‌شود. به هرحال، اگر تا به حال به واسطه‌ی استفاده از ژل آلوئه ورا دچار کهیر یا جوش شده‌اید، به آن حساسیت دارید. بهتر است هرچه سریع‌تر مصرف آن را متوقف کنید.

ژل آلوئه ورا خاصیت میکروب زدایی دارد، اما هیچ گاه آن را روی پوست عفونی استفاده نکنید. لایه‌ی محافظی که آلوئه ورا روی پوست ایجاد می‌کند، روند ترمیم را مختل و عفونت را بدتر می‌کند.

بهتر است ژل آلوئه ورا را نخورید. این کار برای پوست شما هیچ فایده‌ای ندارد، افزون بر این، آلوئه ورا خاصیت ملین دارد و دستگاه گوارش شما را دچار مشکل و ناراحتی می‌کند. بنابراین هیچ گاه آلوئه ورای خوراکی را به کودکان تجویز نکنید.

در پایان می توان گفت آلوئه‌ورا یک گیاه با خواص بی نظیر است که علاوه بر تاثیر شگفت انگیز آن بر زیبایی پوست و مو برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز به کار می‌رود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: الناز ناصری



+ 6
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری