پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۰۵
۶
۰
نسخه چاپی

برآورد هزینه سفر به 6 شهر گردشگری در نوروز ۱۴۰۰

برآورد هزینه سفر به 6 شهر گردشگری در نوروز ۱۴۰۰
بهترین قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ برای سفر به 6 شهر گردشگری برآورد شد.

به گزارش تیتربرتر؛ اگر برنامه سفر دارید، می‌توانید حساب و کتاب‌هایتان را بر اساس قیمت فعلی بلیت‌ها شروع کنید. چرا که قیمت بلیت قطار و هواپیما برای تعطیلات نوروز افزایش پیدا نمی‌کند.

شرایط سفر با اتوبوس، قطار و هواپیما در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

شرایط سفر با اتوبوس، قطار و هواپیما در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰
شرایط سفر با اتوبوس، قطار و هواپیما در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما برای ایام نوروز را به هیچ کدام از ایرلاین‌ها نخواهیم داد.

تورج دهقانی زنگنه می‌گوید سازمان هواپیمایی نظارت شدیدتری بر فروش بلیت هواپیما خواهد داشت. از طرف دیگر پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی چند روزی است که انجام می‌شود و در این بخش هم اعلام شده برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

اتوبوس، قطار و هواپیما هر کدام برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه مخصوص خودشان را انتخاب کرده‌اند. شرکت‌های هواپیمایی تنها اجازه دارند به اندازه ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما بلیت بفروشند و سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید نظارت سختی بر این موضوع خواهد داشت.

در اتوبوس‌ها امکان خرید بلیت دو صندلی در کنار هم وجود ندارد و چه در اتوبوس‌های تک‌صندلی و چه در اتوبوس‌های دو صندلی، در هر ردیف تنها دو بلیت فروخته می‌شود.

همچنان در قطار‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تنها دو صندلی از کوپه‌های چهار نفره و سه صندلی از کوپه‌های شش نفره فروخته می‌شود و تنها خانواده‌ها می‌توانند تعداد بیشتری در یک کوپه بلیت بخرند تا حد نصاب ۵۰ درصد ظرفیت برای پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

مطالب مرتبط:

برآورد هزینه سفر به 6 مسیر پردد در نوروز 1400

برآورد هزینه سفر به 6 مسیر پردد در نوروز 1400
برآورد هزینه سفر به 6 مسیر پردد در نوروز 1400

 

در این گزارش هزینه‌های سفر به شش مسیر پرتردد یعنی تهران به مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز و کیش را بررسی کرده‌ایم تا ببینیم بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما برای این مسیر‌ها با چه قیمتی فروخته می‌شود.

هزینه‌های سفر به مشهد

هزینه‌های سفر به مشهد
هزینه‌های سفر به مشهد

 

قطار‌های تهران- مشهد هزار و یک مدل دارند. قیمت بلیت اقتصادی‌ترین قطار‌ها که همان انواع اتوبوسی هستند، حدود ۱۲۵ هزار تومان است و قیمت بلیت قطار‌های عادی کوپه‌ای بعضا به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد. در مسیر تهران مشهد قطار‌های لوکس و پنج ستاره‌ای هم حرکت می‌کنند که علاوه بر سرعت بیشتر خدمات رفاهی بیشتری دارند و قیمتشان ممکن است بعضا به ۶۰۰ هزار تومان برسد که گران‌ترین بلیت قطار به حساب می‌آیند و تقریبا به اندازه قیمت بلیت هواپیما است.

مدت زمان سفر با قطار از تهران به مشهد و برعکس بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت است. بلیت پرواز تهران مشهد بر اساس نرخ‌نامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی حداکثر ۷۷۰ هزار تومان است و این نرخ‌نامه به طور کامل رعایت می‌شود. بنابر نوشته فرارو؛ اگر برای روز‌های آخر سال بلیت بخواهید، عمدتا با همان قیمت ۷۷۰ هزار تومانی روبرو می‌شوید، اما برای پرواز‌هایی که امروز و فردا مسافران را به مشهد می‌برند، قیمت بلیت ممکن است تا ۵۷۰ هزار تومان کاهش پیدا کند.پرواز تهران مشهد حدود یک ساعت و ربع زمان می‌برد.

اگر بخواهید با اتوبوس به مشهد بروید، هزینه بلیت آن ۱۲۷ هزار تومان است، اما مدت زیادی را در راه خواهید بود و احتمالا این سفر یک روز کامل زمان می‌برد. اتوبوس ارزان‌ترین راه برای سفر به مشهد است.

  • بلیت قطار: ۱۲۵ تا ۶۰۰ هزار تومان
  • بلیت اتوبوس: ۱۲۷ هزار تومان
  • بلیت هواپیما: ۵۷۰ تا ۷۷۰ هزار تومان

هزینه‌های سفر به تبریز

هزینه‌های سفر به تبریز
هزینه‌های سفر به تبریز

 

بلیت هوایپما برای مسیر تهران به تبریز و برعکس حداکثر ۶۱۰ هزار تومان است. این پرواز عموما ۵۰ دقیقه یا یک ساعت طول می‌کشد و اگر نزدیک به زمان پرواز سراغ خرید بلیت بروید، ممکن است با قیمت‌های پایین‌تر مواجه شوید. برای مثال در لحظه نگارش این متن چند شرکت هواپیمایی بلیت پرواز تهران تبریز را تا ۴۳۵ هزار تومان کاهش داده‌اند، اما عموما در روز‌های آخر ماه قیمت بلیت هوپیما در همان حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

سفر به تبریز با قطار بین ۱۲ تا ۱۳ ساعت طول می‌کشد. قیمت بلیت قطار در این مسیر عموما ۱۲۰ هزار تومان است. قیمت برخی قطار‌ها تا ۱۴۲ هزار تومان می‌رسد و برخی از آن‌ها که ارزان‌تر هستند حدود ۹۴ هزار تومان قیمت دارند.

سفر تهران تبریز با اتوبوس حدود هشت ساعت طول می‌کشد و با توجه به آزادراه تهران تبریز سریع‌تر از حالت عادی به مقصد خواهید رسید. قیمت بلیت تهران به تبریز و برعکس در هر حالتی ۱۰۰ هزار تومان است. این اتوبوس‌ها عموما در کرج، قزوین و زنجان توقف دارند.

  • بلیت قطار: ۹۴ تا ۱۴۲ هزار تومان
  • بلیت اتوبوس: ۱۰۰ هزار تومان
  • بلیت هواپیما: ۴۳۵ تا ۶۱۰ هزار تومان

هزینه‌های سفر به اصفهان

هزینه‌های سفر به اصفهان
هزینه‌های سفر به اصفهان

 

بلیت قطار به مقصد اصفهان به سختی پیدا می‌شود. مثلا در هفته پیش رو تنها یک قطار از تهران به مقصد اصفهان حرکت می‌کند که ظرفیت آن از چهار روز قبل تکمیل شده. قیمت بلیت قطار تهران اصفهان و برعکس حدود ۱۰۰ هزار تومان است. این سفر تقریبا هشت ساعت طول می‌کشد. غالبا مسافران اصفهان، اتوبوس را به قطار و هواپیما ترجیح می‌دهند. چراکه با اتوبوس حدود پنج ساعت طول می‌کشد تا به اصفهان برسید.

قیمت بلیت اتوبوس تهران به اصفهان و برعکس ۷۲ هزار تومان است و ارزان‌ترین راه برای چنین سفری به حساب می‌آید. اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید، حدود یک ساعت طول می‌کشد تا از تهران به اصفهان برسید.

قیمت بلیت هواپیما برای این پرواز عموما در حدود ۵۰۰ هزار تومان است. بر اساس نرخ‌نامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی، حداکثر قیمت بلیت پرواز تهران اصفهان ۵۴۷ هزار تومان تعیین شده. برخی روز‌ها می‌توان با ۴۷۰ هزار تومان بلیت پرواز تهران اصفهان خرید.

  • بلیت قطار: ۱۰۰ هزار تومان
  • بلیت اتوبوس: ۷۲ هزار تومان
  • بلیت هواپیما: ۴۷۰ تا ۵۴۷ هزار تومان

هزینه‌های سفر به شیراز

هزینه‌های سفر به شیراز
هزینه‌های سفر به شیراز

 

سفر به شیراز با قطار عموما حدود ۱۵ ساعت طول می‌کشد. قطار‌ها اغلب ساعت پنج بعد از ظهر و هشت شب از تهران به مقصد شیراز حرکت می‌کنند و برای خرید بلیت آن‌ها باید حداقل ۱۸۰ هزار تومان هزینه کنید. قیمت بلیت قطار برای این مسیر برای قطار‌های کوپه‌ای چهار نفره بعضا به ۲۵۰ هزار تومان می‌رسد. قطار‌های تهران شیراز در کاشان و آباده توقف می‌کنند.

سفر به شیراز با اتوبوس حدود ۱۰ ساعت طول می‌کشد. قیمت بلیت اتوبوس از تهران به شیراز و برعکس ۱۴۷ هزار تومان است. اغلب مسافران شیراز ترجیح می‌دهند با هواپیما سفر کنند و اگر لازم بخواهند صرفه‌جویی کنند ترجیح می‌دهند با قطار دیرتر به مقصد برسند، اما سختی سفر با اتوبوس را تحمل نکنند.

پرواز تهران شیراز تقریبا یک ساعت و ۱۰ دقیقه تا یک ساعت و نیم طول می‌کشد و بلیت آن عموما بین ۶۰۰ تا ۶۲۰ هزار تومان خرج دارد. حداکثر قیمتی که شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز تهران شیراز در نظر می‌گیرند نهایتا به ۶۷۰ هزار تومان می‌رسد. اگر خرید بلیت را به روز‌های آخر موکول کنید، شاید بتوانید با هزینه کمتر و حدود ۵۸۰ هزار تومان بلیت پرواز تهران شیراز و برعکس بخرید.

  • بلیت قطار: ۱۸۰ تا ۲۵۰ هزار تومان
  • بلیت اتوبوس: ۱۴۷ هزار تومان
  • بلیت هواپیما: ۵۸۰ تا ۶۷۰ هزار تومان

هزینه‌های سفر به اهواز

هزینه‌های سفر به اهواز
هزینه‌های سفر به اهواز

 

پرترددترین مسیر پروازی در کشور زمانی که هنوز درگیر کرونا نشده بودیم، پرواز تهران اهواز بود. هنوز هم این مسیر یکی از پرترددترین پرواز‌های داخلی است. سفر با هواپیما از تهران به اهواز و برعکس تقریبا حدود یک ساعت تا یک ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. قیمت بلیت آن عموما در حدود ۶۰۰ هزار تومان است، اما در نرخ‌نامه شرکت‌های هواپیمایی آمده قیمت بلیت پرواز تهران اهواز می‌تواند به حدود ۷۶۰ هزار تومان برسد. در روز‌های منتهی به پرواز، شرکت‌ها برای خالی نماندن صندلی‌های هواپیما ممکن است قیمت بلیت پرواز را تا ۴۳۰ هزار تومان کاهش دهند.

اگر بخواهید با قطار به اهواز بروید، باید برای قطار‌های کوپه‌ای شش نفره ۱۸۰ هزار تومان و برای کوپه‌ای چهار نفره ۲۰۵ هزار تومان هزینه پرداخت کنید. قیمت بلیت بعضی قطار‌های اقتصادی در این مسیر ممکن است تا ۱۴۵ هزار تومان ارزان‌تر باشد. تقریبا حدود ۱۵ ساعت طول می‌کشد تا بخواهید با قطار از تهران به اهواز برسید.

قیمت بلیت اتوبوس تهران اهواز هم عموما ۱۴۹ هزار تومان است. اگر از خیر صندلی‌های اتوبوس وی‌ای‌پی بگذرید و بخواهید با اتوبوس‌های معمولی سفر کنید، هزینه بلیت تا ۱۲۳ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند. البته با توجه به مدت ۱۲ ساعته سفر تهران اهواز، کمتر کسی سراغ این گزینه می‌رود.

  • بلیت قطار: ۱۴۵ تا ۲۰۵ هزار تومان
  • بلیت اتوبوس: ۱۲۳ تا ۱۴۹ هزار تومان
  • بلیت هواپیما: ۴۳۰ تا ۷۶۰ هزار تومان

هزینه‌های سفر به کیش

هزینه‌های سفر به کیش
هزینه‌های سفر به کیش

 

جز پرواز، راه دیگری برای رسیدن به کیش نیست. هرچند برخی ترجیح می‌دهند با هواپیما به بندرعباس بروند و از آنجا با کشتی‌ راهی جزیره کیش شوند. قیمت بلیت پرواز تهران به کیش عموما در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است، اما در روز‌های منتهی به پرواز ممکن است قیمت بلیت پرواز کیش تا ۴۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کند.

همچنین بر اساس نرخ‌نامه شرکت‌های هواپیمایی، حداکثر قیمت بلیت هواپیمای کیش می‌تواند یک میلیون تومان باشد. آن‌هایی که می‌خواهند با کشتی از بندرعباس به کیش بروند، باید حدود ۱۹۲ هزار تومان برای بلیت اتوبوس هزینه کنند.

سفر به بندرعباس با اتوبوس ممکن است ۱۷ ساعت طول بکشد. گزینه دیگر سفر با قطار است که قیمت بلیت آن بین ۱۷۰ هزار تومان تا ۲۷۰ هزار تومان متغیر است. اگر بخواهید با قطار به بندرعباس بروید، احتمالا ۲۰ ساعت در راه خواهید بود.

  • بلیت قطار: ۱۷۰ تا ۲۷۰ هزار تومان
  • بلیت اتوبوس: ۱۹۲ هزار تومان
  • بلیت هواپیما: ۴۵۰ هزار تا یک میلیون تومان

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 6
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری