پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ۲۰:۲۵
۱۱
۰
نسخه چاپی

ماجرای یارانه 40 دلاری محمود احمدی نژاد!

ماجرای یارانه 40 دلاری محمود احمدی نژاد!
امروز در خبرها آمده بود که رئیس جمهور سابق برای یارانه نقدی ادعایی عجیب کردند.

به گزارش تیتربرتر؛ رئیس جمهور سابق ادعایی عجیب درباره مبلغ یارانه نقدی مطرح کرده است.

جزئیات یارانه 40 دلاری محمود احمدی نژاد

جزئیات یارانه 40 دلاری محمود احمدی نژاد
جزئیات یارانه 40 دلاری محمود احمدی نژاد

 

محمود احمدی نژاد اگرچه در سال های اخیر تبدیل به چهره ای جنجالی شده است اما به نظر می رسد او این روزها خطوط قرمز را با سرعتی چند برابر می شکند، آنقدر که حتی یاران غار او همچون عبدالرضا داوری هم از گردش پراکنده شده و در مقابلش قرار گیرند.

او در ادامه اظهارات عجیبش به بحث هدفمندی یارانه ها اشاره کرده و مبلغی را برای پرداخت یارانه مطرح کرده است.

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری پیشین مدعی شده است که "اگر هدفمندی یارانه‌ها 100 درصد اجرا می‌شد با قیمت‌های امروز 2.5 میلیون تومان در ماه به هر ایرانی می‌رسید."

آنگونه که رسانه های نزدیک به رئیس جمهور سابق گزارش داده اند، او همچنین با اشاره به ارزش یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در زمان ریاست جمهوری خود گفت بر این مبنا باید امروز ۴۰ دلار یارانه پرداخت می‌شد.

او تاکید کرده است: ثروت طبیعی مال همه مردم است و اگر این ثروت به صورت مساوی بین مردم تقسیم شود تمام استعدادها فعال می‌شود. ما می‌خواستیم هدفمندی را کامل اجرا کنیم، اما در آن زمان به ما اجازه ندادند. تازه همین را هم با ضرب و زور اجرا کردیم. فقط ۲۰ درصد اجازه دادند تا این امر اجرایی شود. 

روزنامه اعتماد نوشت: احمدی‌نژاد اخیرا مدعی شده «اگر هدفمندی یارانه‌ها صددرصد اجرا می‌شد با قیمت‌های امروز ۲.۵ میلیون تومان در ماه به هر ایرانی می‌رسید»

آنچه شاید به ‌قول معروف و آن‌طور که در ادبیات سیاسی ما مصطلح شده، «احمدی‌نژادی»تر است، اظهارات شخص محمود احمدی‌نژاد است. مردی که زمانی با شعار یارانه نقدی و کمک‌های معیشتی وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شد و حالا در آستانه انتخاباتی دیگر، باز از این دست شعارها غافل نشده؛ البته او در عین حال شعارهای به‌اصطلاح عامیانه‌اش را به‌روز کرده و آنها را به نسخه «احمدی‌نژاد ۱۴۰۰» ارتقا داده است.

او که اخیرا مدعی شده «اگر هدفمندی یارانه‌ها صددرصد اجرا می‌شد با قیمت‌های امروز ۲.۵ میلیون تومان در ماه به هر ایرانی می‌رسید»، با اشاره به ارزش یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در زمان ریاست‌جمهوری خود گفته است که بر این مبنا باید امروز ۴۰ دلار یارانه پرداخت می‌شد.

یارانه ۴۰ دلاری به شعار انتخاباتی احمدی نژاد تبدیل خواهد شد؟!

اینکه یارانه ۴۰ دلاری در عمل به شعار انتخاباتی او تبدیل خواهد شد یا دیگر اصولگرایان با گرته‌برداری از الگوهای تبلیغاتی او، وارد گود رقابت می‌شوند اما پرسشی است که پاسخ آن را احتمالا نه شخص احمدی‌نژاد می‌داند، نه دیگر کاندیداهای احتمالی محافظه‌کار. چه آنکه پاسخ به این پرسش در گرو نظر ۶ فقیه و ۶ حقوقدان شورای نگهبان است و اینکه نظارت استصوابی چه‌ کسانی را مجاز به حضور در صحنه انتخابات می‌داند.

مطالب مرتبط:

خبر جدید برای صلاحیت محمود احمدی نژاد

خبر جدید برای صلاحیت محمود احمدی نژاد
خبر جدید برای صلاحیت محمود احمدی نژاد

 

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود درباره نحوه بررسی صلاحیت احمدی‌نژاد و اینکه آیا کسی که دو بار تایید صلاحیت شده و یک بار  ردصلاحیت شده است، ممکن است که دوباره تایید صلاحیت شود، گفت:  حتی بنده به عنوان عضو شورای نگهبان نمی دانم نسبت به افرادی که ثبت‌نام می‌کنند یا ثبت نام خواهند کرد، شورای نگهبان چه نظری خواهد داشت و باید منتظر بمانیم و ببینیم که شورای نگهبان در زمان بررسی صلاحیت ها نظرش چه خواهد بود و نظر جمعی شورای نگهبان ملاک خواهد بود.

وی ادامه داد: نسبت به افراد هم طبیعتاً قانون این طور حکم کرده است که ما برای هر دو انتخابات، بررسی صلاحیت را جداگانه داشته باشیم. تا زمانی که کسی ثبت‌نام نکند، نمی‌توانیم اظهارنظر نسبت به آنها داشته باشیم.

محمود احمدی‌نژاد (زادهٔ ۶ آبان ۱۳۳۵) سیاستمدار ایرانی است که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ ششمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی همچنین از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ اولین استاندار اردبیل و از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ شهردار تهران بود. او هم‌اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانش‌یار دانشگاه علم و صنعت ایران است.

احمدی‌نژاد در آرادان گرمسار در استان سمنان به دنیا آمد و در یک سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد. در سال ۱۳۵۴ برای تحصیل در مهندسی راه و ساختمان وارد دانشگاه علم و صنعت ایران شد. پس از انقلاب ۱۳۵۷، به عنوان نماینده علم و صنعت در جلسات انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها شرکت می‌کرد.

او تحصیلات خود را در این دانشگاه تا اخذ دکترای مهندسی عمران ادامه داد و در ۱۳۶۸ به عضویت هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران درآمد. در دوران دهه شصت فرمانداری ماکو و خوی را بر عهده داشت.

در ۱۳۷۲ به عنوان اولین استاندار اردبیل منصوب شد و تا ۱۳۷۶ این سمت را بر عهده داشت. در سال ۱۳۷۹ برای نمایندگی ششمین دوره مجلس شورای اسلامی از تهران نامزد شد که پیروز نشد.

در ۱۳۸۲ او به عنوان شهردار تهران برگزیده شد و در این مقام در انتخابات نهم ریاست جمهوری ایران شرکت کرد و در ۳ تیر ۱۳۸۴ در دور دوم از این دوره با کسب ۱۷ میلیون رأی و با ۲۶٪ اختلاف نسبت به رقیب خود اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری، پیروز شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی



+ 11
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری