پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ ۱۵:۲۱
۱۴
۰
نسخه چاپی

متن کامل بودجه 1400کشور+دانلود

متن کامل بودجه 1400کشور+دانلود
متن کامل بودجه ۱۴۰۰ منتشر شد.

به گزارش تیتربرتر؛ متن کامل مصوبات مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ که به تائید شورای نگهبان رسیده است و برای اجرا به رئیس‌جمهور ابلاغ سده است را منتشر کرد.

دانلود متن کامل بودجه 1400

متن کامل بودجه مصوب مجلس 1400 را اینجا بخوانید.

بررسی بودجه نهایی 1400

بررسی بودجه نهایی 1400
بررسی بودجه نهایی 1400

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌های گذشته لایحه بودجه سال 1400 را مصوب کردند که پس از تائید شورای نگهبان محمد باقر قالیباف رئیس مجلس آن را برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ کرد.

در ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور آمده است:

بودجه سال 1400 کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر بیست و هشت میلیون و هشتصد و بیست و سه هزار و سیصد و نود و هشت میلیارد و چهارصد و پنجاه و هفت میلیون ریال به شرح ذیل است؛

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر 13 میلیون و هفتصد و سی و هفت هزار و ششصد و نود و نه میلیارد و دویست و شصت و هشت میلیون ریال شامل؛

1- منابع عمومی بالغ بر  دوازده میلیون و هفتصد و هفتاد و نه هزار و دویست و نه میلیارد و سیصد و پنجاه و شش میلیون ریال.

2- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر نهصد و پنجاه و هشت هزار و چهارصد و هشتاد و نه میلیارد و نهصد و دوازده میلیون ریال.

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر پانزده میلیون و هفتصد و سیزده هزار و دویست و هفده میلیارد و هشتصد و چهل و سه میلیون ریال و از حیث هزینه ها و سایر پرداخت ها بالغ بر پانزده میلیون و هفتصد و سیزده هزار و دویست و هفده میلیارد و هشتصد و چهل و سه میلیون ریال است.

به دولت اجازه داده می شود نسبت به ابلاغ نه میلیون و سیصد و هفتاد و نه هزار و دویست و نه میلیارد و سیصد و پنجاه و شش میلیون ریال منابع عمومی متناسب با مبالغ مصوب اقدام کند.

ابلاغ سه میلیون و چهارصد هزار میلیارد ریال (مابه التفاوت سقف ابلاغی تا اعتبار مصوب) از 6 ماهه دوم سال 1400 و صرفاً پس از اطمینان از تحقق منابع و متناسب با روند واریزی به خزانه در 6 ماهه اول قابل ابلاغ به مصارف مصوب است.

مطالب مرتبط:

تغییرات نهایی بودجه 1400

تغییرات نهایی بودجه 1400
تغییرات نهایی بودجه 1400

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق در مجلس گفت: در بودجه سال جدید تاکید زیادی بر حوزه مسکن انجام شده و برای تسهیلات بانک‌ها هم تکلیف شده است.

«رحیم زارع»، نماینده مردم آباده و سخنگوی کمیسیون تلفیق در مجلس، در پاسخ به این سوال با توجه به اینکه در شرایط کرونا به سر می بریم بودجه ۱۴۰۰ چقدر مشکلات معیشتی مردم را حل می‌کند، گفت: با توجه به درآمد پایداری که در حوزه منابع شناسایی شده است سال جدید با توجه به شرایط کرونا می‌تواند در حوزه های کسب و کار و مناطقی که محروم هستند،

سال بهتری باشد و ایجاد اشتغال کند که بر معیشت مردم اثر می گذارد. بودجه کرونا هم در کنار بودجه سلامت و واردات دارو و تجهیزات پزشکی دیده شده که بودجه مستقلی است. در بودجه سال جدید تاکید زیادی بر حوزه مسکن انجام شده و برای تسهیلات بانک‌ها هم تکلیف شده است.

او ادامه داد: در حوزه کسب و کارهای کوچک به ویژه مناطق محروم توسط کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد برکت و بسیج سپاه وام ازدواج و حوزه های آموزشی و بازنشستگان کشوری و لشکری و حمایت از ایثارگران، اقداماتی انجام شده است بودجه ۱۴۰۰ با بودجه سال های قبل تفاوت چشمگیری دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در رابطه با اینکه چه قوانینی در سال جدید نیاز به اصلاح دارد، گفت: ایرادی که در نظام اجرایی، حوزه تقنین و قوه مجریه وجود دارد، تنقیح قوانین است. مازاد قوانین را در همه حوزه ها شاهد هستیم نیاز به قانون جدید نداریم بلکه باید برخی از قوانین اصلاح شود.

زارع در پیام نوروزی به مردم گفت: سال نو را به همه مردم تبریک می‌گویم و امیدوارم که سالم و سلامت باشند و هرچه زودتر کرونا به پایان برسد. از مردم می‌خواهم که پروتکل ها را رعایت کنند تا از این وضعیت اضطراری و خطر ویروس کرونا، بیرون بیاییم.

او در رابطه با اولویت های خود برای مردم در سال ۱۴۰۰ گفت: بودجه هایی که برای مناطق محروم دیده شده در حوزه آب و برق و راه روستایی انشاالله اجرایی شود زیرا سال جدید سال روستاها و مناطق محروم است.  

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی



+ 14
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری