پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ ۱۴:۲۵
۱۷
۱
نسخه چاپی

سال 1400 ارز دیجیتال بخریم یا دلار؟

سال 1400 ارز دیجیتال بخریم یا دلار؟
چند روزی از سال 1400 می گذرد، برای اینکه بتوانیم سود بیشتری از بازار کنیم در کدام یک از بازارهای دلار یا ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟ برای پاسخ با ما همراه باشید.

تیتربرتر؛ همیشه برای سود بیشتر همه بازارها را بشناسیم. ارز دیجیتال که یک دهه ای است که توانسته بازار را در اختیار خود بگیرد و مشتری زیادی را به خود جذب کند. البته ناگفته نماند که این بازار هنوز ناشناخته و در بعضی مواقع پیچیده است، و نسبت به سایر بازارها پیچیدگی بیشتری دارد. اما دلار را می توان نسبت به ارز دیجیتال بازاری ساده تر نامید و جایگاه دلار پیش از ارزهای دیجیتال شناخته شده بود.

پیش بینی سود بیت کوین در سال 1400

پیش بینی سود بیت کوین در سال 1400
پیش بینی سود بیت کوین در سال 1400

 

ارزهای دیجیتال بیش از یک دهه است که وارد حوزه مالی جهان شده‌اند و در حالی که خیلی از سرمایه‌گذاران سنتی آن را یک پروژه کلاهبرداری می‌دانستند موفق شدند بخش قابل توجهی از جریان مالی جهان را به خود اختصاص دهند.

بنابراعلام کوین‌نیک، در سال ۲۰۲۰ که سراسر جهان درگیر شیوع ویروس کرونا شد و بازارهای مالی رکود وحشتناکی را تجربه کردند، ارزهای دیجیتال نشان دادند که راه نجات را به خوبی می‌دانند. طوری که درسال ۲۰۲۱، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از یک و نیم تریلیون دلار فراتر رفت. همین موضوع نشان می‌دهد ارزهای دیجیتال نابودشدنی نیستند و آمده‌اند که بمانند.

خیلی‌ها تصور می‌کنند ارزهای مهمی مانند بیت کوین،... رشد قیمتی خود را پشت سر گذاشته‌اند و دیگر برای ورود به این بازار دیر شده است، غافل از آن که در حال حاضر بیش از ۸۰۰۰ ارز دیجیتال در جهان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها آینده بسیار درخشانی را پیش‌روی خود می‌بینند. در ادامه قصد داریم به بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱ اشاره کنیم.

بیت کوین

اول از همه بیایید برویم سراغ بیت کوین. قیمت بیت کوین در حالی اواخر سال ۲۰۱۷ به ۲۰ هزار دلار رسید که هنوز در بین سرمایه‌گذاران و مردم سراسر جهان مورد پذیرش قرار نگرفته بود.

پس از آن بیت کوین با یک دوره افت مواجه شد ولی در سال ۲۰۲۰ بیت کوین نه تنها موفق شد از بالاترین قیمت تاریخ خود فراتر رود بلکه توانست از ۵۸ هزار دلار هم عبور کند.

اما این بار بیت کوین مورد پذیرش جهانی قرار گرفته و بسیاری از شرکت‌های بزرگ به صرافت خرید بیت کوین افتاده‌اند و بخشی از دارایی خود را به بیت کوین تبدیل کرده‌اند. یعنی این بار بیت کوین از حمایت نهادی بیشتری برخوردار است.

برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند بیت کوین در سال ۲۰۲۱ می‌تواند به قیمت‌های ۷۰٫۰۰۰، ۸۰٫۰۰۰ و ۱۰۰٫۰۰۰ دلاری هم دست پیدا کند، در حالی که عده کمی از تحلیلگران هم پیش بینی کرده‌اند بیت کوین در آینده می‌تواند به قیمت‌های عجیب ۵۰۰٫۰۰۰ و حتی ۱ میلیون دلار هم برسد.

این روزها نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرها به بیت کوین کاملا مثبت است و صرف نظر از این موضوع بیشترین میزان نقدینگی در بین ارزهای دیجیتال از آن بیت کوین است به این معنی که هر زمانی اراده کنید می‌توانید بیت کوین‌های خود را به پول نقد تبدیل کنید. بر همین اساس خرید بیت کوین هنوز هم می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرسود در سال ۲۰۲۱ باشد.

 اتریوم

پرسودترین بازار در سال 1400
پرسودترین بازار در سال 1400

 

اتریوم که بعد از بیت کوین مهمترین ارز دیجیتال در جهان محسوب می‌شود، حالا ارزش بازار آن از ۱۵۰ میلیارد دلار فرا رفته و در بین ۱۰۰ دارایی برتر جهان قرار گرفته است. با وجود اینکه اتریوم در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ دلار ارزش دارد اما نشانه‌هایی وجود دارد که خبر از رشد چشمگیر این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ می‌دهد.

توسعه دهندگان اتریوم در حال توسعه بلاکچین اتریوم ۲ هستند که می‌تواند علاوه بر حل مشکل مقیاس پذیری، سرعت تراکنش‌ها در این بلاک چین را افزایش دهد.

اتریوم یکی از پرکاربردترین بلاکچین‌ها محسوب می‌شود و حوزه امور مالی غیرمتمرکز روی آن بنا شده است. امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای در سال ۲۰۲۰ رشد شگفت‌انگیری داشت و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ هم ادامه داشته باشد. این موضوع می‌تواند به افزایش استفاده از اتریوم و در نهایت رشد قیمت آن منجر شود.

نکته مهم‌تر اینکه اتریوم در سال ۲۰۲۱ توانست به سقف قیمتی خود یعنی ۱۴۰۰ دلار  برسد و حتی تا ۲ هزار دلار نیز بالا برود. تحلیلگران اعتقاد دارند، اتریوم در سال ۲۰۲۱ مشابه بیت کوین می‌تواند تا چند برابر آن رشد کند. برخی از تحلیلگران نیز قیمت‌های ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار را برای اتریوم در پایان سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

نئو

نئو (NEO) که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، یکی از استارتاپ‌های موفق در حوزه ارز دیجیتال در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. در نگاه اول نئو با کاربردهایی مانند امکان توسعه قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) یک رقیب برای اتریوم محسوب می‌شود.

بلاک چین نئو همچنین پروژه نئو ۳ را در برنامه دارد که می‌تواند تحول مهمی در دنیای بلاک چین ایجاد کند از این رو آینده بسیار روشنی پیش روی ارز دیجیتال نئو قرار دارد.

پیش بینی قیمت دلار تا پایان اردیبهشت ماه سال 1400

پیش بینی قیمت دلار تا پایان اردیبهشت ماه سال 1400
پیش بینی قیمت دلار تا پایان اردیبهشت ماه سال 1400

 

طی ماه های اخیر قیمت دلار شاهد نوسانات بسیار زیادی بوده و تا 30 هزار تومان نیز صعود کرده بود. قیمت دلار همچنین در ماه های گذشته تا 21 هزار تومان نیز سقوط کرد.

هم اکنون قیمت هر دلار در بازار تهران در محدوده 25200 تومان قرار داشته و قیمت دلار صرافی ملی نیز 24262 تومان می باشد که اختلاف نسبتا زیادی با بازار دارد.

جنگ تجاری بایدن از سه جبهه هم زمان نیابتی و مستقیم با چین با پیگیری حذف محاصره صنعا از طریق عربستان، فشار به چین از طریق اعمال تحریم ها توسط اروپا، رد دیدار با پوتین بابت اتفاقات قره باغ و با ادبیات سنگین سیاسی ادامه دارد تا به مذاکره برجامی با ایران برسد.

از طرفی وزیر امور خارجه چین و بازارساز هم برای دور نبودن از بازار امروز به کانال ۲۴۷۰۰ رسید با این حال درهم که در کانال ۶۹۰۰ قرار دارد دلار امروز تهران را در محدوده ۲۴۹۰۰ تا ۲۵۳۰۰ تومان نگه می دارد.

دلار تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ تحت تاثیر جریانات شدیدی قرار می گیرد. یکی از مهم ترین ریسک های سال 1400 نرخ بهره است، در سه سال گذشته نرخ بهره ما منفی بود و به مرور در حال حرکت به سمت مثبت شدن است.

ما قدرت پیش بینی در اقتصاد ایران نداریم و معمولا سوپرایز می شویم، اگر نرخ بهره امسال مثبت شود اقتصاد ایران دوباره در وضعیت سالهای ۹۵ و ۹۶ قرار می گیرد، در آن سالها جنس‌ها روی دست بنگاه‌ها ماند.

اگر نرخ بهره منفی شود دوباره سوار موج تورم میشویم، بعید است سیاست گذار پیروز انتخابات از پایین آوردن نرخ دلار برای خوشامد مردم پرهیز کند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: احمد عزیزی



+ 17
مخالفم - 18
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ro
+0
unlike
-0
و ۰۰/۰۱/۰۴ - ۲۰:۳۴
پاسخ
comments فقط دلار
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری