پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ ۲۰:۳۵
۱۴
۱۶
نسخه چاپی

اسامی کاندیدای جدید انتخابات ریاست جمهوری 1400

اسامی کاندیدای جدید انتخابات ریاست جمهوری 1400
خرداد 1400 انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار می شود.

به گزارش تیتربرتر؛ سیزدهمین انتخابات  ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در این انتخابات، هشتمین رئیس‌جمهور ایران با آرا مردم انتخاب خواهد شد. 

جدیدترین نامزدین انتخابات 1400

نماینده ارومیه در مجلس گفت: بعد از تعطیلات نوروز نام نامزدهای انتخاباتی شفاف شده و از آنها رونمایی می‌شود آن زمان است که مردم محک زده و براساس شرایط کشور داوطلب مدنظرشان را انتخاب می‌کنند.

وحید جلال‌زاده با اعلام این خبر عنوان کرد: همیشه انتخابات چالش‌برانگیز بوده و نگاه تحلیلگران سیاسی در ماه‌های باقی‌مانده به زمان برگزاری انتخابات بر روی نامزدهایی است که خودشان را در معرض رای مردم گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: برخی از چند ماه قبل خودشان را در معرض نگاه مردم قرار داده‌اند که رسما سه نفر یعنی دهقان، سعید محمد و محسن رضایی اعلام کردند که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری هستند و می‌خواهند در صحنه باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال با بیان این‌که نباید جامعه را سیاست‌زده کرد، افزود: هرچیزی زمان و موعد خود را دارد به نظرم باید روند انتخابات از سال جدید شروع شود ولی به هرحال برخی از همین الان کارشان را شروع کرده‌اند و حتی سفرهای استانی داشته‌اند برخی از نامزدهای احتمالی ستادهای استانی تشکیل داده و جلساتی برگزار می‌کنند.

در این بین تعدادی از نامزدها را فیک می‌دانند کسانی که محبوبیتی در بین مردم ندارند و حتی ممکن است صلاحیت لازم را هم برای حضور در عرصه رقابت کسب نکنند، ولی به هر حال قانون فرصت را به آحاد مردم برای حضور در همه انتخابات داده و نمی‌توان این حق را از کسی سلب کرد.

جلال‌زاده با این پیش‌بینی که از بدنه دولت فعلی افرادی وارد عرصه رقابت انتخاباتی می‌شوند، گفت: حزب اعتدال و توسعه بر روی یک گروه یا دو گزینه کار می‌کنند جریان اصلاحات هم در حال سنجش فضاست و با یکسری نامزدها در حال رایزنی هستند. جریان انقلابی و اصولگرا نیز مذاکراتی را انجام داده پس به طور کلی می‌توان گفت که هر دو جریان در حال انجام اقداماتی هستند.

معرفی جدیدترین نامزدین انتخابات 1400
معرفی جدیدترین نامزدین انتخابات 1400

 

وی ادامه داد: بعد از تعطیلات نوروز نام نامزدهای انتخاباتی شفاف شده و از آنها رونمایی می‌شود آن زمان است که مردم محک زده و براساس شرایط کشور داوطلب مدنظرشان را انتخاب می‌کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی درباره داوطلبان مطرح برای حضور در این رقابت‌های انتخاباتی گفت: آیت‌الله رییسی، آقای قالیباف و آقای قاضی زاده و نیکزاد دو نایب رییس مجلس و همچنین رستم قاسمی از کسانی هستند که در مظان داوطلبی انتخابات قرار دارند در مقابل آقای جهانگیری، ظریف، مرعشی، محسن هاشمی، سید حسن خمینی و جهرمی نیز در افکار عمومی به عنوان نامزد انتخابات مطرح هستند.

وی در پایان اظهار کرد: جریان متمایل به دولت و اصلاحات در حال وزن کشی و سنجش فضا هستند به هرحال بعد از تعطیلات وضعیت شفاف شده و مشخص می‌شود که چه کسانی و از چه جریانی نامزد انتخابات خواهند بود.

مطالب مرتبط:

ماجرای ترور رستم قاسمی کاندیدای ریاست جمهوری 1400

ماجرای ترور رستم قاسمی کاندیدای ریاست جمهوری 1400
ماجرای ترور رستم قاسمی کاندیدای ریاست جمهوری 1400

 

 شب گذشته خبری توسط بریخ کانال ها و رسانه ها منتشر شد که بر مبنای آن رستم قاسمی وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد معاون اقتصادی کنونی نیروی قدس سپاه در لبنان توسط موساد ترور شده، ولی ترور ناموفق بوده است.

خبرگزاری صداوسیما به نقل از یک منبع مطلع اخبار منتشر شده درباره تلاش برای ترور سردار رستم قاسمی معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه را تکذیب کرد. 

بنا به گفته این منبع آگاه "خبر ترور رستم قاسمی وزیر اسبق نفت کشورمان توسط موساد در لبنان صحت ندارد و ایشان در سلامت کامل هستند."

شب گذشته خبری توسط کانال ها و رسانه های اصولگرا منتشر شد که بر مبنای آن  رستم قاسمی وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد معاون اقتصادی کنونی نیروی قدس سپاه در لبنان توسط موساد ترور شده، ولی ترور ناموفق بوده است.

براساس ادعای صورت گرفته طرح ترور قاسمی با همکاری سازمان اطلاعات ترکیه میت لو رفته است. 

سایتهای اصولگرا از سردار قاسمی به عنوان قهرمان دور زدن تحریم یاد کرده و نوشته اند که ترور می توانست ضربه مهلک بر شریان اقتصادی کشور وارد کند. 

 آنها می گویند که قاسمی سه برابر دولت نفت می فروشد. ادعایی که قابل تائید یا رد نیست. 

رستم قاسمی یکی از گزینه های احتمالی نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است و تحرکات او نیز به شدت افزایش یافته است. 

رستم قاسمی تاکنون حضور در انتخابات را تائید نکرده است اما انتشار شایعه ترور او در لبنان را می توان در این راستا ارزیابی کرد. 

توصیه میرسلیم به کاندیداهای نظامی انتخابات 1400

توصیه میرسلیم به کاندیداهای نظامی انتخابات 1400
توصیه میرسلیم به کاندیداهای نظامی انتخابات 1400

 

مصطفی میرسلیم می گوید: چهره های نظامی که دارای حواشی هستند وارد صحنه انتخابات نشوند.

سیدمصطفی میرسلیم از اعضای حزب موتلفه و کاندیدای پیشین ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید رئیس جمهور نظامی حلال مشکلات است یا خیر؟ گفت: در مورد برادران نظامی که قطعا از سر دلسوزی تصمیم گرفته اند وارد صحنه سیاست شوند تا کشور را نجات دهند من به چند نکته اشاره می کنم: ۱- مرحوم امام در سال ۵۷ ما را نصیحت فرمودند و این اندرز بسیار داهیانه ای بود، که افرادی که خدمت نظامی را بر عهده گرفته اند وارد دسته بندی های سیاسی نشوند.

او افزود: آنها باید به صورت فردی و جمعی تجلی بخش اراده  یکپارچه مردم  باشند در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و ورود آنها به صحنه سیاست و دسته بندی های قهری آن به آن یکپارچگی لطمه خواهد زد مگر اینکه از مدتها قبل از سمت نظامی خود استعفا داده باشند و دیگر مردم آنها را به عنوان نظامی نشناسند.

این چهره سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی نمونه ای از یک نظامی است که خدمات او در دوران حیاتش برای حفظ نظام بود، شهادتش نیز یکپارچگی مردم را تقویت کرد. او می توانست رئیس جمهوری شود ولی یقین داشت که به عنوان سرباز وطن ماموریتش را بهتر می تواند انجام دهد و وسوسه نشد.

میرسلیم ادامه داد: دوم این که رئیس جمهوری در شخص خودش خلاصه نمی شود ، او باید یاران همراه و با برنامه ای داشته باشد که دسته جمعی بتوانند راه کارهای خود را به اجرا بگذارند و آن را مدیریت کنند والا ناگزیر خواهند شد از ویژگیهای فرماندهی استفاده کند که آن ویژگی ها متناسب با وضع اجتماعی ما نیست هر چند فرماندهی در محیط نظامی بسیار مفید و ضروری است.

او اضافه کرد: سوم این که اگر کوچکترین شائبه ای را بتوانند درباره  او مطرح کنند ، فقط به ضرر او تمام نمی شود بلکه خسارت آن دامن تمام نظام را خواهد گرفت و لذا برادران نظامی که دارای حواشی اند برای حفظ انسجام میهنی و اقتدار ملی از ورود در این صحنه خودداری کنند و از تجربه گذشته پند گیرند.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی



+ 14
مخالفم - 21
نظرات : 16
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
رضا ۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۳:۰۱
پاسخ
comments فقط دکترمحمود احمدی ریاست جمهوری اسلامی ایران/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
رضا ۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۲:۵۴
پاسخ
comments فقط دکترمحمود احمدی نژاد/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
رضا ۰۱/۰۲/۱۵ - ۱۰:۵۱
پاسخ
comments فقط دکترمحمود احمدی نژاد فکرمردم بود/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
رضا ۰۰/۱۲/۰۷ - ۰۷:۳۳
پاسخ
comments سلام دکترمحمود احمدی نژاد/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
rezasmadi ۰۰/۱۱/۲۹ - ۱۱:۰۹
پاسخ
comments دکترمحموداحمدی نژاد دوستت دارم/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
رضاصمدی ۰۰/۱۱/۱۱ - ۱۰:۳۷
پاسخ
comments فقط دکترمحمود احمدی نژاد ریاست جمهور خوب عالی/1
 
 
es
+0
unlike
-0
رضاصمدی ۰۰/۰۸/۰۱ - ۱۴:۱۸
پاسخ
comments سلام چرادکترمحمود احمدی نژاد راردصلاحیت کنید رئیس جمهور 1400/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
ت ۰۰/۰۳/۱۸ - ۱۲:۵۲
پاسخ
comments امیدوارم کسی که می خواد یه تحول خوب تو نظام دولت ایجاد کنه رای بیاره/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
مهدی قهر باغی از نیش ۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۱:۴۸
پاسخ
comments آقای احمدی نژاد خدا بیامرزد پدر مادرت را بیا ما سوختیم از این دولت بدبخت/1
 
 
ro
+0
unlike
-0
حسین ۰۰/۰۲/۱۷ - ۱۷:۳۶
پاسخ
comments محمود احمدی نژاد/2
 
 
ro
+0
unlike
-0
حسین ۰۰/۰۲/۱۷ - ۱۷:۳۶
پاسخ
comments سلام رای ما محمود احمدی نژاد/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
محمد ۰۰/۰۲/۱۶ - ۲۳:۲۶
پاسخ
comments هرکی باشه خوب باش چه فرقی واسه بلوچستان میکنه/2
 
 
ru
+0
unlike
-0
Amin ۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۰:۴۳
پاسخ
comments همه مثل هم /1
 
 
us
+0
unlike
-0
امیررضا ۰۰/۰۲/۰۵ - ۲۳:۵۰
پاسخ
comments احمدی‌نژاد ری میاره این خط این نشاش انشالله که احمدی نژاد باشه????????/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
امیر ۰۰/۰۲/۰۱ - ۱۵:۳۳
پاسخ
comments نظری درباره این مطلب ندارم ولی دلیل اینکه شانس اول و آخر برای انتخاب شدن رو نه تصویرش رو زدی نه اسمی ازش بردی را خیلی دوست دارم بدونم چیه /2
 
 
ir
+0
unlike
-0
احمد ۰۰/۰۱/۲۹ - ۲۱:۳۶
پاسخ
comments اینا که فکر نکنم رأی بیاورند اول بایستی .. حذف بشن بعد ائتلاف کنند ضمن اینکه .. هم بایستی حضور داشته باشند وگرنه درصد مشارکت خیلی پایین است/2
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری