پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۰۹
۱۷
۱۶
نسخه چاپی

نحوه ثبت نام کارت ایثار رزمندگی در سال 1400

نحوه ثبت نام کارت ایثار رزمندگی در سال 1400
شرایط دریافت کارت ایثار رزمندگی در سال 1400 اعلام شد.

تیتربرتر؛ صدور کارت ایثارگری رزمندگان توسط سپاه در سال 1400 انجام می شود. رزمندگان برای صدور کارت ایثارگری به سپاه مراجعه کنند. در این مقاله از شرایط و جزئیات خبر مطلع می شوید. 

برای دریافت کارت ایثارگری به کجا مراجعه کنیم؟

 برای گرفتن کارت ایثارگری خود کار به مراتب ساده ای در پیش خواهید داشت باید به یکی کافی نت ها یا بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح شهرستان ها و استان ها در محل سکونت خود مراجعه نمایید و پس از ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور در سامانه خدمات الکترونیک، درخواست دریافت کارت ایثارگری را ثبت کنند.

در صورتیکه در سامانه خدمات الکترونیک ایثار ثبت نام کرده اند و نام کاربری و رمز عبور دریافت کرده اند هر چه سریعتر برای ثبت درخواست دریافت کارت شناسایی ایثارگری اقدام کنید.

کارت ایثارگری شامل چه کسانی می شود؟

کارت ایثارگری شامل چه کسانی می شود؟
کارت ایثارگری شامل چه کسانی می شود؟

 

کارت ایثارگری به سرباز هایی که در دوران دفاع مقدس بوده اند و ایثارگر هستند میتوانند کارت ایثارگری دریافت کنند. این افراد در جبهه حضور داشتند اما جانباز نیستند. 

نیروی زمینی ارتش برای این گروه مزایایی در نظر گرفته و همچنین میخواهد با این کار  آماری در این زمینه دست یابد که برای آیندگان آن را ثبت و ضبط نماید. بنا بر گفته معاون نیرو زمینی ارتش تا زمانی که همه سربازان اقدام کنند، صدور کارتها ادامه خواهد داشت.بزرگترین و اصلی ترین دلیلی که سربازان دوران دفاع مقدس باید برای دریافت کارت ایثار خود مراجعه کنند، افتخاری است که نصیب آنها شده است.

همچنین تاکید می شود صرفا عزیزانی به سپاه شهرستان ومحل اعزام مراجعه فرمایند که پرونده آنان در این سپاه بایگانی شده است.

شرایط صدور کارت ایثارگری رزمندگان توسط سپاه در سال 1400

شرایط صدور کارت ایثارگری رزمندگان توسط سپاه در سال 1400
شرایط صدور کارت ایثارگری رزمندگان توسط سپاه در سال 1400

 

شرایط و مدارک لازم برای صدور کارت ایثارگری رزمندگان در سال 99 به شرح زیر است:

  • همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از جمله رزمندگان رسمی، بسیجی و وظیفه، که از سپاه و واحدهای بسیج پایگاه ها به جبهه اعزام شدند برای صدور کارت ایثارگران به سپاه شهرستان خود مراجعه کنند.
  • به همه رزمندگانی که سابقه حضور ۴۵روز و بیشتر در جبهه دارند کارت ایثار اعطاء می شود.
  • به خانواده متوفی رزمنده لوح ایثار اعطاء می شود.
  • از تاریخ ۹۹/۱۰/۰۱ به بعد ارائه هرگونه خدمات به رزمندگان دفاع مقدس منوط به بارگذاری اطلاعات آنان در سامانه ایثار می باشد.
  • توجه کنید که برای یکبار کارت صادر می شود و المثنی داده نخواهد شد لذا رزمندگان می بایست کلیه سوابق جبهه خود را ارائه دهند.

مطالب مرتبط:

مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت ایثارگری و مراجعه به سپاه پاسداران

  • اصل وکپی تمام صفحات شناسنامه رزمنده ،همسر و فرزندان
  • اصل وکپی کارت ملی رزمنده، همسر و فرزندان (پشت و رو)
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت رزمنده
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی رزمنده
  • دوقطعه عکس رزمنده، زمینه سفید جدید ۴×۳
  • کپی پنج برگ اول سند ازدواج
  • کدپستی و آدرس سند ازدواج
  • گروه خونی

مزایای دریافت کارت ایثارگری

مزایای دریافت کارت ایثارگری
مزایای دریافت کارت ایثارگری

 

این کارت‌ها دربردارنده اطلاعات و مشخصات هویتی ایثارگری هستند و در پشت کارت نیز مشخصات منسوبین ایثارگر درج می‌شود. همچنین ضرایب امنیتی لازم برای این کارت‌ها در نظر گرفته شده است و امکان دریافت خدمات مختلف و دریافت اطلاعات فردی از طریق کارت وجود دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص نحوه ثبت‌نام و دریافت این کارت‌ها گفت: تاکنون حدود 480 هزار نفر از ایثارگران با مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل دارای پرونده در سامانه خدمات الکترونیک ایثار (https://isaarit.isaar.ir/) ثبت‌نام کرده‌اند و می توانند پس از ورود به این سامانه برای ثبت‌نام دریافت کارت ایثارگری اقدام کنند , کارت‌های خود را از طریق پست دریافت کنند.

حداقل حقوق رزمندگان در سال 1400

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق رزمندگان معسر سال آینده به ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش شناسنامه قانون، ولی اسماعیلی اظهار داشت: در راستای لزوم افزایش حقوق رزمندگان معسر برنامه‌ریزی شده تا حقوق این قشر سال آینده دو برابر افزایش یابد و به همین منظور دولت مکلف شده تا مبلغ دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سال آینده برای رزمندگان معسر در نظر بگیرد.

وی ضمن اشاره به عدم تحقق اجرای این طرح برای امسال خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر حقوق رزمندگان معسر دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده در حالی که اخیراً کم‌تر از یک میلیون تومانی دریافتی به رزمندگان ارائه می‌شد که رسیدگی به این موضوع و حل و فصل آن بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

اسماعیلی ادامه داد: در حالی که افزایش حقوق باید محقق می‌شد اما تاکنون در راستای اجرای این قانون اقدام مناسبی انجام نیافته و حدأقل حقوق به رزمندگان معسر پرداخت شده در حالی که باید افزایش ۲۵ درصدی داشته باشد که به همین منظور نیاز است برای سال آینده در این زمینه تصمیمات اساسی اتخاذ شود.

وی بیان کرد: اجرای این مصوبه به صورت کامل شدنی است و نیاز به برنامه‌ریزی‌های اساسی دارد که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید پرداخته شود که بدون شک در رفع مشکلات رزمندگان معسر می‌تواند نقش شایانی ایفا کند و برای بهبود وضعیت زندگی آنان تا حدودی تأثیرگذار باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌ریزی شده تا در راستای خدمات‌رسانی به رزمندگان معسر از تمام ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرده و برای رسیدن به اهداف مورد نظر مجلس در کنار دولت ایفای نقش کرده و با رسیدگی به وضعیت اقتصادی تمامی اقشار جامعه رضایت آنان را فراهم کند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی



+ 17
مخالفم - 11
نظرات : 16
منتشر نشده : 0
 
ro
+0
unlike
-0
محمدرضاابراهیمی نژاد ۰۱/۰۳/۱۹ - ۱۵:۵۱
پاسخ
comments سلام لطفا در موردحقوق ایثار گران بیشتر توضیع دهید
مگر به ایًار گران حقوق هم میدهند اگر میدهند لطفا راهنمایی کنید ممتون./1
پاسخ کارشناس:
سلام تشکر ار پیام شما / به ایثارگران مراجعه و تشکیل پرونده دهید تا بررسی شود .
 
 
ro
+0
unlike
-0
محمدرضاابراهیمی نژاد ۰۱/۰۳/۱۹ - ۱۵:۴۹
پاسخ
comments سلام خدمت دوستان ورزمندگان عزیز ۲۸ماه جبهه دارم در ارتش لشگر ۲۸ کردستان خدمت کردم کارت ایثار هم دارم ولی از هیچی خبر ندارم اینکه حقوق میدن یا چیز دیگری خبر ندارم لطفا از طریق رسانه ها اطلاع رسانی کنید ممنون/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
نورعلی نوروزی ۰۱/۰۱/۰۱ - ۰۱:۴۷
پاسخ
comments سلام من در منطقه عملیاتی سرو ارومیه سرباز بودن گردان شهید چمران یک سال و 15 روز خدمت کردم در ژاندارمری سال 66 الی 67 کارت ایثارگر و معوقات تعلق میگیرد/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
نورعلی نوروزی ۰۱/۰۱/۰۱ - ۰۱:۴۴
پاسخ
comments سلام من در منطقه عملیاتی سرو ارومیه سرباز بودن گردان شهید چمران یک سال و 15 روز خدمت کردم در ژاندارمری سال 66 الی 67 کارت ایثارگر و معوقات تعلق میگیرد دوره ضرورت 28 ماه خدمت کردم/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
عباسهلی ۰۰/۱۰/۱۸ - ۰۰:۱۴
پاسخ
comments کارت ایثارگری ندآرم. میخاهم بگیرم جانباز هستم ولی هر چی مراجع کردم بنیاد شهید جانبازآن. رفتم حچه جوابی به من ندادان چه بکنم
مستاجر با یی بچه نتوان جسمی وبیکاربدادم برسید خدا یادتان باشد من برآیی این ملکت روتیم.جنگ/1
 
 
ru
+0
unlike
-0
محمد باقری ۰۰/۰۹/۰۳ - ۰۳:۳۳
پاسخ
comments ایمجانب بمدت ۲۴ماه در سال ۶۰ الی سال ۶۲ درمنطقه جنگی درکردستان برون مرزی بودم ودرانجافرماندبو دم خدمت سربازی وبعد ازخدمت وارد سپاه شدم در سال ۶۳ درمنطقه جنوب بمدت ۱۱ ماه درجبهه بودم در تاریخ ۲.۱۴۰۰ مدارک خود به سپاه دادم قسمت نیروانسانی در وزارت دفاع ولی تا حال خبری از کارت رزمندگی بند نشده بند ه کجا باید پیگیرکارت رزمندگی باشم/1
 
 
de
+0
unlike
-0
علی رضا بنای اسماعیل ۰۰/۰۹/۰۳ - ۰۰:۴۱
پاسخ
comments با سلام من یک ایثارگر دوران دفاع مقدس هستم در ارتش اولا در مورد حقوق و معوقه که در زمان آقای حسن روحانی مطرح شد و مجلس هم با آن موافقت کرد چرا خبری نیست هش اعلام میشود به حسابهایشان واریز شد من که چیزی ندیدم در ضمن برای تعویض فرم هشت گانه را پر کردم و تحویل دادم می گویند یک سال دیگر مزایای دیگری هم به ما تعلق نمی گیرد لطفا پیگیری نماید و اطلاع رسانی کنید/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
علی بگ ۰۰/۰۸/۲۷ - ۰۰:۲۰
پاسخ
comments سلام و درود بر همه رزمندگان من ۲۵ماه و۷روز جبهه دارم یک سال است که ثبت نام کردم هیچ خبری نشده ارادتمند از کنگاور/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
مرتضی کاکاوند ۰۰/۰۷/۱۹ - ۲۰:۵۹
پاسخ
comments سلام بنده چند سال پیش کارت ایثارگیری دارم آیا باید مجدد ثبت نام کنم باتشکر/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
ایرج عمادی ۰۰/۰۷/۱۷ - ۰۹:۵۶
پاسخ
comments نظری ندارم/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
ایرج عمادی ۰۰/۰۷/۱۷ - ۰۹:۵۵
پاسخ
comments چیزی ندارم که بگویم/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
مهدی ۰۰/۰۷/۰۹ - ۱۰:۵۰
پاسخ
comments 21ماه در کردستان فرمانده بودم متاسفانه یک بیمه درمانی ندارم از کار افتاده هستم نه حقوقی مدارک مجروح شدنم ومدارک سوابق بجهان هست سال ۶۱ تا۶۲ ولی هیچی /2
 
 
ro
+0
unlike
-0
مجید درمانی ۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۵:۰۶
پاسخ
comments سهل والوصول. باشه همه کارا دعاتون میکنن/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
جواد ق ۰۰/۰۶/۱۴ - ۰۳:۱۹
پاسخ
comments با سلام بنده مت 36 ماه داوطلب بسیم و 40ماه پاسدار افتخاری در سپاه اسلام آباد غرب در زمان جنگ خدمت کردهام مدت 8ماه هم در سال 62 در جبهه چنگوله. اما هووز نه حقوق. نه کارت ایتار ندارم وبدون درآمد. فقط بهانه میارن که پشت جبهه بوده!!! شهری که 360بار بمباران و با عملیات مرصاد جنگ در شهر ما تمام شد. اما ما دیگر غریبیم وبا مراجعه به سپاه گاهی مورد بی مهری و تمسخر قرار می گیریم غافل که زمان رشادت رزمندگان همه 20تا 30ساله اما اکنون سالخورده!!! شرمسار از گذشته ای پر بار اما پشتیبان!!! با 7سرعایله بی درآمد.... ایمان دارم خدای دارم عظیم و جبار...... فقط درد دلی بود. جهت امیراو بی خبر ز فقیران. توکلت علی الله/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
.... ۰۰/۰۵/۲۰ - ۰۵:۰۲
پاسخ
comments حقوق ایثارگران ارتش نیروی زمینی را واریز کنید سیل زده ایم اجاره نشین هستیم نمیتوانم خرج خانواده ام بدهم لطفا خواهشمندم برای من رسیدگی کنید خیلی ممنون میشم اگر این متن را بخوانید و به ریس جمهور عزیزمان گفتگوکنید خواهش یک رزمنده ی اسلامی زنده باد ایران/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
طواق محمدخیراندیش ۰۰/۰۵/۲۰ - ۰۴:۵۵
پاسخ
comments واریز حقوق ایثارگران ارتش نیروی زمینی/1
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری