پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ ۲۲:۰۳
۱۱
۰
نسخه چاپی

جزئیات تعطیلی ادارات و کارمندان بعد از 14 فروردین 1400

جزئیات تعطیلی ادارات و کارمندان بعد از 14 فروردین 1400
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا درباره شرایط کرونایی کارمندان در سال 1400 خبر داد.

به گزارش تیتربرتر؛ سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا از تداوم فعالیت ادارات غیرضرور با ۱۰ درصد نیرو و ادارات ضروری با یک سوم نیرو خبر داد.

تصمیم جدید در مورد تعطیلی ادارات و کارمندان

تصمیم جدید در مورد تعطیلی ادارات و کارمندان
تصمیم جدید در مورد تعطیلی ادارات و کارمندان

 

دکتر فرهاد ابول نژادیان سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده، مقرر گردید ساعات کاری ادارات تا پایان هفته جاری مطابق مصوبات قبلی اجرا گردد. لازم به ذکر است فعالیت بانک‌ها مطابق ابلاغیه بانک مرکزی خواهد بود.

وی گفت: فعالیت ادارات غیر ضرور با ۱۰ درصد ظرفیت و ادارات ضرور حداکثر با یک سوم حضور پرسنل در شهر‌های قرمز و نارنجی ادامه داشته باشد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: همچنین مقرر گردید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تدابیر لازم برای محدودیت‌های سختگیرانه جهت پیشگیری از تشکیل هرگونه اجتماع در مناسبت‌های پیش رو (از جمله نیمه شعبان و روز طبیعت) اعمال نمایند.

ابول نژادیان عنوان کرد: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا مراسمات مربوط به نیمه شعبان در شهر‌های قرمز و نارنجی بصورت مجازی برگزار گردد.

شرایط کار کارمندان در مناطق قرمز کرونا

فرهاد ابول نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده؛ مقرر شد ساعات کاری ادارات تا پایان هفته جاری مطابق مصوبات قبلی اجرا شود. لازم به ذکر است فعالیت بانک ها مطابق ابلاغیه بانک مرکزی خواهد بود.

وی افزود: فعالیت ادارات غیر ضرور با 10 درصد ظرفیت و ادارات ضرور حداکثر با یک سوم حضور پرسنل در شهرهای قرمز و نارنجی ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به واکسیناسیون کرونا، گفت: در خوزستان تاکنون تقریبا برای حدود 20 هزار نفر واکسن کرونا تزریق شده است؛ همه پرسنل حوزه درمان مرتبط با ویروس واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این واکسن برای درصدی از پرسنل درمانی که وابسته به کووید - 19 نیستند اما در بیمارستان‌ها شاغل هستند نیز تزریق شده است.

وی افزود: در مجموع حدود 60 درصد پرسنل بیمارستان‌ها و بخش درمان خوزستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در حوزه بهداشت نیز 50 درصد پرسنل، واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

ابول‌نژادیان گفت: اصرار و اولویت ما تزریق واکسن برای پرسنل درمان مرتبط با ویروس یعنی پرسنل درمان بخش دولتی، تامین اجتماعی، ارتش و نیروی انتظامی بوده که واکسن برای آن‌ها تزریق شده است.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای بهداشت مرتبط با بیماران ویروس کرونا که رهگیری، بیماریابی و نمونه‌گیری را انجام می‌دهند نیز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و خوزستان در این زمینه جزو استان‌های پیشرو است.

این مقام مسئول بیان کرد: واکسن کرونا برای ساکنان سرای سالمندان نیز تزریق شده است. سهمیه واکسن بیماران دیالیزی نیز دیده شده و تاکنون 40 درصد این بیماران واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی ستاد استاتی مقابله با کرونا خوزستان بیان داشت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا مراسمات مربوط به نیمه شعبان در شهرهای قرمز و نارنجی بصورت مجازی برگزار شود.

وضعیت فعالیت ادارات در استان تهران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت گفت: کارکنان ادارات دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری تا یک سوم و سایر ادارات به نصف کاهش می‌یابد.

مطالب مرتبط:

‏حریرچی:‏کارکنان ادارات دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری تا یک سوم و سایر ادارات به نصف کاهش می‌یابد.

‏تا مدامی که شهر تهران نارنجی است کلیه فعالیت‌های آموزشی تعطیل است".

بخشنامه دولت برای حضور کارکنان در ادارات منطبق با وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز شهرها

بخشنامه دولت برای حضور کارکنان در ادارات منطبق با وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز شهرها
بخشنامه دولت برای حضور کارکنان در ادارات منطبق با وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز شهرها

 

 در بخشنامه شماره 374899 سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح شده است؛ به منظور کاهش ترددهای شهروندان و کارکنان دولت در شرایط هشدار، وضعیت حضور کارکنان و فعالیت ادارات در هر یک از وضعیت‌های اعلامی از سوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملّی مدیریت کرونا در ادارات شهرها به شرح زیر خواهد بود:

وضعیت «زرد»:

کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با 100 درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور 3‏/2 (دو سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

وضعیت «نارنجی»:

ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملّی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا 3‏/1 (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور50% (پنجاه درصد) کارکنان انجام خواهد شد.

وضعیت «قرمز»:

دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملّی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا 50% (پنجاه درصد) کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به‌وجود نیاید. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور حداکثر 3‏/1 (یک سوم) کارکنان انجام خواهد شد. کلیه مراکز آموزشی (آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و ...) به‌طور کامل تعطیل و صرفاً کارکنانی که حضور آنان برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی ضروری باشد، در محل کار خود حضور خواهند یافت.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی



+ 11
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری