پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ۱۸:۵۸
۱۴
۰
نسخه چاپی

مصرف عسل رشد ناخن را افزایش می دهد؟

مصرف عسل رشد ناخن را افزایش می دهد؟
خیلی ها ناخن هایشان شکننده و ضعیف است که با مصرف عسل می توان باعث تقویت و رشد ناخن شد.

تیتربرتر؛ عسل علاوه بر اینکه در درمان های زیادی موثر و کارساز است برای تقویت و رشد ناخن ها هم مفید است.

خواص شگفت انگیز عسل برای تقویت و رشد ناخن ها

خواص شگفت انگیز عسل برای تقویت و رشد ناخن ها
خواص شگفت انگیز عسل برای تقویت و رشد ناخن ها

 

ماسک عسل و لیمو برای ناخن‌های مستعد به شکنندگی بسیار عالی است و دوام و عمر ناخن‌های بلند شما را بالا می‌برد. اگر هم به تقویت ناخن‌ها و هم به سفید شدن آن‌ها احتیاج دارید، این ماسک موثر را فراموش نکنید. ضمن اینکه عسل هم خاصیت روشن کنندگی و پاک‌کنندگی بسیار زیادی دارد و از قدیم خانم‌ها از عسل برای زیبایی  بسیار استفاده می‌کرده‌اند.

یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری آبلیمو را مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی ناخن‌ها بمالید.

راهکارهایی برای رشد و تقویت ناخن ها

مصرف روغن نارگیل برای رشد و تقویت ناخن ها

روغن نارگیل هم برای کسانی که به دنبال درمان های خانگی برای رشد سریع ناخن ها هستند مناسب است. روغن نارگیل باعث می شود ناخن ها آب از دست ندهند و همچنین مواد مغذی موجود در آن به تقویت ناخن و کوتیکول ها کمک می کند. نارگیل می تواند قارچ ناخن را درمان کند و اگر ورزشکار هستید و پاهایتان مدام در کفش و جوراب است می توانید آن را به ناخن های پا بزنید تا از عفونت قارچی جلوگیری کنید. همچنین خاصیت نرم کنندگی دارد و برای ناخن های خشک و شکننده مناسب است.

روش اول مصرف روغن نارگیل برای رشد و تقویت ناخن ها

مقدار کمی روغن نارگیل را ذوب کنید و آن را روی ناخن ها ماساژ دهید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا ناخن هایتان سریعتر رشد کنند.

روش دوم مصرف روغن نارگیل برای رشد و تقویت ناخن ها

¼ فنجان روغن نارگیل و عسل را با 4 قطره اسانس رزماری مخلوط کنید و در مایکروویو به مدت 20 ثانیه گرم کنید بعد ناخن هایتان را 15 دقیقه در این مخلوط بخیسانید البته مراقب باشید که بیش از حد داغ نباشد زیرا ممکن است برعکس عمل کرده و مانع رشد ناخن شود. این روش را 2 تا 4 بار در هفته امتحان کنید.

مصرف آب پرتقال برای تقویت و رشد ناخن ها

راهکارهایی برای رشد و تقویت ناخن ها
راهکارهایی برای رشد و تقویت ناخن ها

 

از آنجا که آب پرتقال دارای اسید فولیک و ویتامین C است، می تواند برای رشد ناخن مفید باشد. ویتامین C آب پرتقال، تولید کلاژن را افزایش داده و ناخن ها را قوی و سالم نگه می دارد.

مطالب مرتبط:

مصرف لیمو برای رشد و تقویت ناخن ها

لیمو حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C است که می تواند باعث نرمی و تقویت ناخن شود. همچنین به درمان ناخن های زرد کمک کرده و ظاهری طبیعی و براق به آنها می دهد.

روش اول مصرف لیمو برای رشد و تقویت ناخن ها

آب لیمو و روغن زیتون را به نسبت 3 به 1 مخلوط کرده و کمی در مایکروویو گرم کنید سپس به مدت 10 دقیقه ناخن ها را در آن بخیسانید. این کار را به طور روزانه انجام دهید.

روش دوم مصرف لیمو برای رشد و تقویت ناخن ها

یک تکه لیموی تازه را به مدت 5 دقیقه روی ناخن هایتان قرار دهید سپس با آب گرم بشویید. در آخر هم یک مرطوب کننده برای نرمی ناخن ها بزنید.

روش سوم مصرف لیمو برای رشد و تقویت ناخن ها

آب لیمو را بگیرید. 3 حبه سیر را از پوست جدا کنید. آب لیمو را با سیر و کمی روغن زیتون در کاسه ای مخلوط کنید. ناخن ها را به مدت 10 دقیقه در مخلوط بخیسانید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این کار را به طور روزانه تکرار نمایید. لیمو، سیر و روغن زیتون هم شما را از قارچ ناخن نجات داده و هم به افزایش سرعت رشد و هم به قوی و سالم کردن ناخن کمک می کند.

مصرف گیاه گزنه برای تقویت و رشد ناخن ها

گزنه، گیاهی پر طرفدار است که به طور وسیع در غذا و دارو در سراسر دنیا مصرف می شود و از قرن ها قبل هم بسیار پر طرفدار بوده است. این گیاه به دلیل محتوای بالای مواد معدنی اش، برای ناخن، مو و پوست سالم بسیار مفید است. می توانید با آن چای گزنه درست کنید. این چای به خاطر وجود ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت و رشد بهتر ناخن مفید است.

مصرف روغن دانه کتان برای تقویت و رشد ناخن ها

روغن دانه کتان را به رژیم غذایی تان اضافه کنید تا نتایج طولانی مدتش را بر روی مو و ناخن ها ببینید. دانه های کتان شامل چربی های مفید تیامین ، منیزیم و امگا 3 هستند که به کنترل التهاب، تغذیه و رشد کمک می کنند. تیامین و منیزیم برای رشد ناخن مفید هستند که به سختی در مواد دیگر یافت می شوند.

نحوه استفاده از روغن دانه کتان برای رشد و تقویت ناخن ها

مقدار کمی روغن دانه کتان را روی ناخن ریخته و به آرامی 10 دقیقه ماساژ دهید. پس از آن برای حفظ رطوبت، حدود 2 ساعت دستکش به دست کنید و این روش را 1 تا 2 بار در روز تکرار نمایید. افرادی که دچار سرطان هستند یا سابقه آن را دارند باید با مشورت پزشک از این روغن استفاده کنند زیرا اثرات آن هنوز نا مشخص است.

مصرف گوجه فرنگی برای تقویت و رشد ناخن ها

گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی لیکوپن و بیوتین است و همچنین ویتامین A و C دارد که اینها برای ناخن ها مفید هستند. البته پخت و پز به ویتامین C آسیب می زند و بهتر است گوجه را به صورت خام مصرف کنید. مصرف گوجه هم ناخن ها را قوی می کند و هم برای پوست تان مفید است.

نحوه استفاده از گوجه فرنگی برای رشد و تقویت ناخن ها

آب گوجه فرنگی را با اسانس رزماری مخلوط کنید و ناخن هایتان را به مدت 5 تا 10 دقیقه درون آن قرار دهید. این کار به مرطوب نگه داشتن و حفظ رنگ طبیعی ناخن کمک می کند. روزی یک بار این کار را انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اهمیت پروتئین برای رشد ناخن ها

اهمیت پروتئین برای رشد ناخن ها
اهمیت پروتئین برای رشد ناخن ها

 

از آنجا که ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته می شوند، بنابراین افزودن میزان بیشتری پروتئین به رژیم غذایی تان می تواند برای ناخن مفید باشد. کمبود پروتئین می تواند نقاط سفید رنگی روی ناخن ایجاد کرده و آنها را ضعیف کند.

برای اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی تان می توانید ماهی، مرغ، گوشت گاو، تخم مرغ، آجیل، حبوبات، برگ سبزیجات، اسفناج، شیر و یا حتی پودر پروتئین (البته با نظارت پزشک) مصرف کنید.

نکات مهم برای رشد ناخن ها و داشتن ناخن های سالم

  • اجازه ندهید ناخن هایتان با محصولات شیمیایی و خشن تماس داشته باشند. هنگام نظافت و انجام کار، از دستکش استفاده کنید تا از ناخن هایتان هنگام آسیب، محافظت نمایید.
  • اگر ناخن هایتان دچار عفونت می شوند بلافاصله آنها را درمان کنید.
  • ناخن هایتان را نجوید و یا از ته نکنید و خیلی بیش از حد کوتاه نکنید.
  • ناخن ها را خراش ندهید زیرا این کار آنها را بسیار ضعیف می کند.
  • برای محافظت از ناخن هایتان یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و به ویژه چای سبز مصرف کنید.
  • ناخن هایتان را مرتب کنید و با فواصل کوتاه آنها را کوتاه نمایید. این کار به رشد بیشترشان هم کمک می کند.
  • قبل از خواب روغن زیتون به دست هایتان بمالید تا ناخن ها مرطوب شوند.
  • مصرف مولتی ویتامین ها برای ناخن بسیار ضروری است.
  • از لاک های تیره رنگ زیاد استفاده نکنید زیرا این رنگ ها ناخن هایتان را زرد می کنند.
  • دستان تان را گرم نگه دارید زیرا وقتی دستان تان سرد باشند ناخن هایتان رشد کندتری خواهند داشت. به ویژه با فرا رسیدن فصل های سرد سعی کنید اغلب از دستکش استفاده نمایید.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: آیدا رضایی



+ 14
مخالفم - 15
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری