پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ۲۰:۰۲
۱۱
۰
نسخه چاپی

ماجرای ممنوعیت معاملات ارز دیجیتال در جهان

ماجرای ممنوعیت معاملات ارز دیجیتال در جهان
ارزهای دیجیتال در روزهای گذشته با رشد همراه بودند.

تیتربرتر؛ بیت کوین ۴ درصد افزایش ارزش داشت و به ۵۸۳۵۳ دلار رسید که نتیجه خبر استفاده شرکت پرداخت ویزا از ارزهای دیجیتال بود. محبوب ترین ارز مجازی دنیا برای اولین بار طی یک هفته گذشته از 58 هزار دلار گذشت. افزایش قیمت این ارز دیجیتال از آنجا ناشی می‌شود که شرکت پرداخت جهانی ویزا اولین نقل و انتقال مستقیم خود با ارز مجازی را اعلام کرد.

 ارزش سایر ارزهای مجازی برتر دنیا هم در روز گذشته افزایش داشت. اتریوم دومین ارز مجازی دنیا از نظر ظرفیت بازار، 5 درصد افزایش ارزش داشته و ایکس آر پی 3 درصد بالا رفته است.

 افزایش ارزش ارزهای دیجیتال به دنبال این خبر که شرکت ویزا قصد دارد  از ارز دیجیتال «یو اس دی کوین» در شبکه پرداخت خود استفاده کند افزایش یافته است. به این ترتیب شرکت ویزا می‌تواند نقل و انتقال‌های خود را با این ارز مجازی انجام دهد بدون اینکه نیاز به تبدیل آن به پول سنتی باشد.

 در حالی که این اقدام ویزا قدم دیگری در مقبولیت گسترده ارزهای مجازی است ولی پول‌های باثباتی مثل یو اس دی سی با بیت کوین تفاوت دارند. پولهای باثبات با پشتوانه سرمایه‌های ثابت مثل دلار آمریکا عمل می‌کنند و بی‌ثباتی کمتری دارند.

 بیت کوین در پایان سال گذشته میلادی روند رشد خود را آغاز کرد و طی ماه‌های اخیر بارها رکورد خود را شکسته و به 61556 دلار رسیده است. این ارز مجازی از ابتدای 2021 حدود 100 درصد افزایش قیمت داشته است.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت سود بیت کوین در سال 1400

آخرین وضعیت سود بیت کوین در سال 1400
آخرین وضعیت سود بیت کوین در سال 1400

 

افت قیمت طلا به عنوان یک دارایی امن در حالی است که استقبال از دارایی‌های با ریسک بالاتر در حال افزایش است. بیت کوین دارایی است که در طول 4 روز گذشته، 16 درصد سود برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورد، اما این روند می‌توانست معکوس باشد. قیمت این ارز دیجیتال در روز سه شنبه بیشترین قیمت حدود 59 هزار و 380 دلار را تجربه کرد. این درحالی است که تنها چهار روز پیش قیمت بیت کوین درحوالی 51 هزار دلار نوسان می‌کرد و رشد 16 درصدی قیمت در کمتر از چهار روز اتفاق افتاد.  

خبر بد برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجتالی شایعه ای است که در هند بر سر زبان ها افتاده است،ظاهرا پارلمان هند در حال تصویب طرحی است که معاملات ارزهای رمزنگاری را به طور کامل ممنوع می کند.

در سال 2018 ، بانک مرکزی هند تلاش کرد تا تجارت بانک ها در رمزنگاری را ممنوع کند. اما سال گذشته ، دیوان عالی هند این ممنوعیت را لغو کرد و امید به رونق را افزایش داد.

هیچ کس - حتی به  کارشناسان - نمی دانند اکنون چه اتفاقی خواهد افتاد. موضع رسمی دولت طی سالهای گذشته بسیار منفی بوده است. اما برخی از جناح های سیاسی نظر مثبتی به تجارت ارزهای رمز نگاری دارند.

حدس و گمان این است که دولت ممکن است سرانجام پرداخت با ارزهای دیجتالی را ممنوع کند اما امکان افراد در نگهداری ارزهای دیجتالی را به عنوان سرمایه گذاری (به شرط پرداخت مالیات) حفظ کند. هند می خواهد قدرت خود را بر پول خود حفظ کند و قصد دارد در زمان مناسب روپیه دیجیتال صادر کند.

اما ، به یک معنا اساسی ، موقعیت دقیق دولت ممکن است مهم نباشد. صنعت رمزنگاری هند ، هرگونه تدوین سیاست ، در حال ایجاد است و این به این دلیل است که تقاضا در میان جمعیت های برجسته هند بسیار زیاد به نظر می رسد.

هند یکی از جوانترین کشورها در جهان است و این جوانان 28 تا 29 ساله افرادی هستند که می خواهند بخشی از انقلاب دیجتالی باشند.

هندی های جوان تر ، بیت کوین را جایگزینی برای طلا می دانند که به طور سنتی جذابیت خاصی دارد. طلا سرمایه انتخابی برای نسل قدیمی خواهد بود. اما نسل جوان بیت کوین را مزیت می داند طلا نوسان بالایی ندارد اما بیت کوین بسیار سریع حرکت می کند و برای جوانان پر هیجان است. از این نظر کار دولت هند سخت است.

آخرین وضعیت صرافی های مجاز برای فروش ارز دیجیتال در ایران

آخرین وضعیت صرافی های مجاز برای فروش ارز دیجیتال در ایران
آخرین وضعیت صرافی های مجاز برای فروش ارز دیجیتال در ایران

 

در جریان نشست دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رییس کل بانک مرکزی مقرر شد در خصوص «رمز ارزها» تا پایان فروردین ماه، پس از نهایی‌شدن و تصویب آئین نامه ها، دستورالعمل لازم برای صدور مجوز تأسیس صرافی‌های دیجیتال در مناطق ابلاغ شود.

تخصیص حداقل ۵۰ درصد سپرده های هر یک از بانک های مستقر در مناطق آزاد به تأمین مالی واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی همان منطقه از مهم ترین توافقات انجام شده در نشست مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی و رئیس کل بانک‌ مرکزی بود. در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰، «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» به منظور پشتیبانی و حمایت مالی از فعالین اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توافقاتی صورت گرفت.

اصلاح رویه «رفع تعهد ارزی» در مناطق ویژه با هدف تسهیل، تسریع و مانع زدایی فعالیت فعالان اقتصادی در مناطق از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که مقرر شد؛ به منظور کاهش بروکراسی، کاهش مراحل رفع تعهد ارزی، کاهش زمان و هزینه های مترتب برای فعالین، مستندات رفع تعهد ارزی پس از تایید سازمان منطقه مربوطه، مستقیما به بانک عامل ارائه شود.

همچنین در خصوص «تخصیص و تامین ارز» برای فعالیت واحدهای تولیدی و بازرگانان، در این نشست مقرر شد هماهنگی لازم بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد و دبیرخانه شورایعالی به منظور رفع موانع، اولویت های مناطق را به این وزارتخانه اعلام کند.

هماهنگی برای تامین تضامین لازم به منظور استفاده از منابع مالی خارجی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. همچنین اصلاح مصوبه تاسیس «بانک آف ـ شور» به منظور تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تاسیس این بانک ها و صدور «مجوز تأسیس صرافی دیجیتال/صرافی رمز ارز در مناطق آزاد» موضوعات دیگری بود که در این نشست مطرح شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: احمد عزیزی



+ 11
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری