پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ۱۷:۲۶
۱۲
۰
نسخه چاپی

درمان سریع بیماری های شایع با عسل

درمان سریع بیماری های شایع با عسل
خرید عسل برای هر فردی الزامی است حالا چه بسا آن فرد از عسل جهت مصرف روزانه بهره ببرد یا اینکه از این طلای روان جهت درمان بیماری های مختلف استفاده کند. ما در این مطلب به بررسی تاثیر عسل در درمان سریع بیماری های شایع میپردازیم.

تیتربرتر: عسل یکی از مواد خوراکی بسیار مغذی و خوشمزه است که جدا از مصرف خوراکی آن میتواند در درمان بسیاری از بیماری ها به ما کمک کند. البته باید به نکته توجه داشت که درمان هر بیماری در ابتدا باید زیر نظر پزشکان باشد و بنابر تشخیص پزشک میتوان با خرید عسل کوهی از خاصیت درمانی این ماده ارزشمند بهره برد.

1-درمان زخم معده با عسل کوهی

1-درمان زخم معده با عسل کوهی
درمان زخم معده با عسل کوهی

عسل ماده ای است ملین و کمک کننده به هضم غذاها که مصرف اندک، ولی دائمی آن برای فعالیت طبیعی دستگاه گوارش توصیه شده است. عسل با داشتن آهن و منگنز بالا به عمل هضم غذا کمک می کند و از ترشح اسید اضافی معده ممانعت می کند. عسل با سایر خواصی که دارد، به طور غیر مستقیم باعث تنظیم ترشح شیره معده می شود و به عنوان یک مرهم موجب التیام زخم های معده می شود. در واقع اثر التیامی عسل روی زخم های معده به علت ایجاد آرامش عصبی در فرد مصرف کننده عسل است.

با توجه به ترکیب عسل، باکتری ها نمی توانند در محیط خود زنده بمانند. عسل نیز درمان مناسبی برای کشتن باکتری پیلوری (علت اصلی زخم های گوارشی) شناخته شده است. طبق تحقیقات اخیر می توان درمان زخم معده با عسل را درمان این عارضه  دانست. محققان آزمایش عسل بر روی باکتری ها را با استفاده از بیوپسی زخم معده، برای تأیید فرضیه های خود انجام دادند. نتیجه این آزمایش نشان داد که عسل، رشد باکتری را مهار می کند.

افرادی که به دنبال درمان ‌های خانگی بوده ‌اند تصدیق کرده‌ اند خوردن یک قاشق عسل خام به همراه یک چهارم قاشق پودر دارچین به صورت روزانه می ‌تواند به درمان بیماری ‌های معده کمک کرده و زخم معده را ریشه‌ کن کند.

2-تاثیر عسل در درمان ریزش مو

تاثیر عسل در درمان ریزش مو
تاثیر عسل در درمان ریزش مو

برای درمان های خانگی اکثر بیماری ها از عسل استفاده می شود. خواص بی نظیر عسل همیشه می تواند راه چاره ای باشد برای بیماری ها و مشکلات ما. می توانید برای پر پشت تر شدن موهایتان از ترکیب عسل با روغن زیتون و یا روغن بادام تلخ استفاده کنید. هرکدام از این ترکیب ها را می توانید نیم ساعت قبل از حمام روی سر خود گذاشته و سپس دوش بگیرید. عسل باعث حفظ رطوبت موها می شود.

3-درمان فوری سردرد با عسل

درمان فوری سردرد با عسل
درمان فوری سردرد با عسل

برای درمان سردرد میگرنی با عسل ، نصف قاشق پودر سیاه دانه، نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه) و سه تکه قرنفل (میخک) کوبیده را خوب مخلوط کرده با یک لیوان شیر جوشانده و با کمی عسل مخلوط کنید. یک فنجان از آن را در هنگام سردرد و میگرن می توان نوشید. ضمنا با روغن سیاه دانه گیجگاه و شقیقه را چرب کنید.

۱۰۰ گرم برگ اسطوخودوس را در یک لیتر آب جوشانده، صاف کرده و با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط نموده به تدریج میل نمایید برای درمان سردرد میگرنی با عسل سودمند است.

برای ضربه های مغزی که باعث سردرد شده ۵ گرم گیاه مذکور را جوشانده و در سه نوبت صاف شده آن را با عسل میل نمایید.

اگر درد در ناحیه عقب سر باشد ۲۰ گرم پودر سیاه دانه را با ۸۰ گرم عسل مخلوط نموده صبح ناشتا روزی یک قاشق غذاخوری میل نمایید.

در درمان سردرد میگرنی با عسل ، ۵۰ گرم گل بنفشه را در یک لیتر آب جوشانده صاف کرده و با عسل مخلوط نموده و روزی ۳ الی ۴ فنجان میل نمایید.

8 گرم گل مرزنگوش را در یک لیتر آب ریخته و بگذارید دم بکشد سپس بعد از صاف کردن آن با مقداری عسل این ترکیب را شیرین نمایید که راهکار درمان سردرد میگرنی با عسل می باشد و همچنین برای اسپاسم گوارشی و بی خوابی نیز مفید است.

مطالب مرتبط:

4-رفع گل مژه چشم با عسل

رفع گل مژه چشم با عسل
رفع گل مژه چشم با عسل

استفاده از عسل یکی از قدیمی ترین درمان های خانگی گل مژه به حساب می آید. خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد آلرژی آن برای درمان بیماری های پوستی به خصوص چشم مفید است. عسل یک نرم کننده عالی است و باعث مربوط ماندن پوست می شود. این ویژگی عسل می تواند در درمان موثر این عارضه بسیار مفید باشد.

مواد مورد نیاز

  • عسل سه قاشق غذاخوری
  • آب گرم دو فنجان

روش کار

عسل را درون آب ریخته و به خوبی هم بزنید. سپس منطقه آسیب دیده را با آن شستشو دهید. این کار را دوبار در روز تکرار کنید.

5-درمان دل پیچه با عسل

درمان دل پیچه با عسل
درمان دل پیچه با عسل

یکی از روش های جهت رفع دل پیچه استفاده از سرکه سیب و عسل می باشد بنابراین یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق غذا خوری سرکه سیب به یک لیوان آب گرم اضافه کنید سپس هم بزنید تا عسل به خوبی حل شود سپس این محلول را با وعده های غذایی خود بنوشید این روش را تا زمانی که دل پیچه تان برطرف شود انجام دهید.

6-چگونه زخم را با عسل درمان کنیم؟

چگونه زخم را با عسل درمان کنیم؟
چگونه زخم را با عسل درمان کنیم؟

یکی از نکاتی که باید توجه کرد آن است که نباید خود سرانه از عسل بروی زخم استفاده شود اول اینکه باید حتماً از پانسمان عسل که توسط آزمایشات، تحقیقات فرآوری شده و ساخته شده استفاده شود.

اگر زخم یا سوختگی دارید که بهبود نمی‌یابد، مهم است که قبل از استفاده از عسل روی زخم، با پزشک مشورت کنید. برای زخم‌های شدید، بهتر است پزشک یا پرستار به شما نشان دهند که چگونه اولین بار عسل را استفاده کنید. دلیل این امر آن است که میزان عسل و نحوه استفاده از پانسمان می‌تواند بر میزان ترمیم زخم موثر باشد.

اگر در خانه از درمان زخم با عسل استفاده می‌کنید، در اینجا چند نکته کلی برای استفاده آورده شده است:

  • همیشه با دست‌ها و تمیز کننده‌های پاک مانند گاز استریل شروع کنید.
  • پانسمان عسل را به پوست بمالید. این به شما کمک می‌کند تا هنگامی که مستقیماً روی پوست قرار می‌گیرد، کثیف بودن عسل کاهش یابد. اگر بستر زخم عمیقی مانند آبسه دارید، یک استثنا است. قبل از استفاده از پانسمان، عسل باید بستر زخم را پر کند.
  • یک پانسمان خشک و تمیز روی پانسمان عسل قرار دهید. این می‌تواند نوارهای گاز استریل یا یک باند چسب باشد. پانسمان انسداد بهتر از عسل است زیرا مانع از ترشح عسل می‌شود.
  • هنگام تخلیه زخم از پانسمان، پانسمان را تعویض کنید. همانطور که عسل شروع به بهبود زخم می‌کند، تغییرات پانسمان احتمالاً کمتر اتفاق می‌افتد.
  • دستان خود را پس از پانسمان زخم بشویید.

7-رفع سریع تکرر ادرار با عسل

رفع سریع تکرر ادرار با عسل
رفع سریع تکرر ادرار با عسل

درمان تکرر ادرار با عسل زمانیست که تکرر ادرار ناشی از سردی بدن باشد.ترکیبی از سیاه دانه و عسل یک داروی موثر در درمان تکرر ادرار است . برای تهیه این دارو به روش زیر عمل می کنیم:

مقداری سیاهدانه را می کوبیم یا  آسیاب می کنیم و با ۳ تا ۴ برابر آن، عسل مخلوط می کنیم توجه داشته باشید که سیاه دانه کوبیده یا آسیاب شده در مجاورت هوا سریع خراب میشود برای همین باید سریع آنرا با عسل مخلوط کنیم. روزی چند مرتبه به خصوص شب‌ها یک مرتبه آن را به اندازه یک قاشق میل کنید.

یک داروی دیگر برای جلوگیری از تکرر ادرار و گرم شدن بدن میتوانید ترکیبی از فلفل و عسل تهیه کنید فلفل سیاه یا قرمز را پودر کنید و ۲ واحد فلفل را با ۵ واحد عسل مخلوط کنید و یک قاشق مرباخوری از آن را روزانه میل کنید.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: فرحان مرادی



+ 12
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری