پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ۱۴:۴۷
۱۰
۰
نسخه چاپی

واکنش سلبریتی ها به حکم اعدام حمید صفت رپر معروف ایرانی

واکنش سلبریتی ها به حکم اعدام حمید صفت رپر معروف ایرانی
صدور حکم قصاص حمید صفت خواننده رپ از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران با واکنش سلبریتی ها روبرو شد.

به گزارش تیتربرتر؛  پرونده کیفری حمید صفت خواننده رپ با صدور حکم قصاص از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران در حال بسته شدن است اما به حکم اعدام این جوان.

این رپر معروف از سال 96 درگیر  پرونده کیفری قتل ناپدری خود است و حالا صدور حکم اعدام برای وی با واکنش و درخواست سلبریتی و بازیگران سینما و تلویزیون برای نجات و عفو همراه شده است.

ماجرای محکومیت حمید صفت به قصاص

ماجرای محکومیت حمید صفت به قصاص
ماجرای محکومیت حمید صفت به قصاص

 

 ۲۸ مرداد ماه سال ۹۶ پرونده حمیدرضا صفت، خواننده رپ ، به اتهام قتل، تشکیل و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. او با ناپدری خود درگیر شده بود و ناپدری او در بیمارستان فوت کرده بود.

«حمید صفت» ششم خردادماه سال ۹۷ از زندان با قرار وثیقه آزاد شد.

در اواخر سال ۹۹ با اعتراض اولیای دم به آزادی وی این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر این که اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد و حمیدصفت پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه پس از دفاعیات متهم و وکیل او، قاضی پرونده دستور بازداشت حمید صفت را صادر کرد.

اما شامگاه شنبه- ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ ـ عسگر قاسمی آقباش ـ وکیل مدافع حمید صفت ـ گفت که حکم قصاص موکلش به او ابلاغ شده است. او و عزیز محمدی، دیگر وکیل پرونده، ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ حکم فرصت دارند نسبت به حکم صادره فرجام‌خواهی کنند.

او افزود: به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد و پرونده با فرجام‌خواهی ما به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

مطالب مرتبط:

حمید صفت کیست؟

حمید صفت کیست؟
حمید صفت کیست؟

 

حمیدرضا امیری صفت رپر معروف متولد ۱۸ مرداد ۱۳۷۲ در تهران است.

 او خوانندهٔ رپ فارسی و هیپ هاپ است که هواداران زیادی در میان نوجوانان و جوانان دارد. لقب حمید صفت در ابتدا حمید ابتکار بود اما بعدها ترجیخ داد همون اسم و فامیلی اش باشد، او پس از مدتی فعالیت گروه زد و بند را بنا نهاد و شروع به ساخت اهنگ های گروهی کرد.

 پدر و مادر صفت وقتی او کودک بود از هم جدا شدند. مادر او در حدود سال ۱۳۸۴ با مردی به نام هوشنگ ازدواج کرد و با او در آلمان زندگی می‌کرد.

صفت فعلا مجرد است و با خانواده زندگی می‌کند، برای گذران زندگی تکست نوشته و فروخته ، البته دوست دارد ازدواج کند و صاحب فرزند پسر شود.

از ویژگی‌های آثار صفت پرداختن به مسائل روز، در عین تقیّد ملی و دینی است که کمتر در میان رپر‌ها و خوانند‌ه‌های زیر زمینی وجود دارد.

او همچنین مدتی بعد از آزادی، ترانه‌ای به نام «عجایب شهر» خواند که در مورد دوران حبس و سپس آزادی وی است.

واکنش پیج اینستاگرام حمید صفت به حکم قصاصش

صفحه رسمی اینستاگرام ‎حمید صفت که مدیریت آنرا مادر این ‎خواننده رپ بر عهده دارد، تمام گفتگوهایی که از قول اعضای خانواده، وکلا و اطرافیان صفت در رسانه ها منتشر شده را ‎تکذیب و آنها را فاقد اعتبار اعلام کرد.

همچنین در این بیانیه جمع آوری هرگونه ‎دیه و کمکهای مالی «کذب محض» خوانده شده است.

واکنش پیج اینستاگرام حمید صفت به حکم قصاصش
واکنش پیج اینستاگرام حمید صفت به حکم قصاصش

 

واکنش پیج اینستاگرام حمید صفت به حکم قصاصش
واکنش پیج اینستاگرام حمید صفت به حکم قصاصش

 

درخواست رضا صادقی برای بخشش حکم قصاص حمید صفت

درخواست رضا صادقی برای بخشش حکم قصاص حمید صفت
درخواست رضا صادقی برای بخشش حکم قصاص حمید صفت

 

رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ در یک پُست اینستاگرامی، خواستار بخشش حمید صفت (رپر) از حکم قصاص شد.

صادقی در حساب رسمی خود در اینستاگرام نوشت: «من این جوون و ندیدم و آشنایی باهاش از موسیقیش دارم، نمیدونم دنیاش چه شکلیه اما می‌دونم دنیای مردمش براش مهمه، حال مردمش براش عزیزه و از همه مهمتر درد مردمش براش درد خودشه ....امروز خبری شنیدم از "قصاص" که دعا می‌کنم صحت نداشته باشه ....»

او افزود: "خانواده مرحوم کاملا حق دارن قلبشون شکسته باشه و خشم داشته باشن، اما به عنوان یه کمترین اهل هنر و سرزمینم و ریشِ سفیدی که دارم، خواهش می کنم و حتی التماس می کنم از این خانواده داغ دیده، با بخشش و بزرگیشون کام مردم و شیرین کنن، روزای تلخیه و شک ندارم شما این تلخی رو از همه بیشتر لمس کردین، پس تمنا دارم با بزرگیتون دل مردم و اول سالی شاد کنید که قطعا کار آسونی نیست اما از شما بعید نیست این بخشش ...."

این خواننده محبوب موسیقی پاپ از مردم و اهالی موسیقی خواست در این باره سکوت نکنند. صادقی نوشت: "از همه مردم عزیزم بخصوص هنرمندان خواهش دارم، تقاضای بخشش کنن برای حمید، یه جوون که آینده می‌تونه جلو راهش باشه با کلی اتفاق خوب .. دوستان سکوت نکنید، این سکوت فقط حسرت و شرم به بار میاره."

درخواست بازیگر سریال «پایتخت» برای عفو حمید صفت

درخواست بازیگر سریال «پایتخت» برای عفو حمید صفت
درخواست بازیگر سریال «پایتخت» برای عفو حمید صفت

 

هومن حاجی‌عبدالله بازیگر سریال‌های تلویزیون و مجری سال‌های نه‌چندان دور برنامه‌های کودک، با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود به‌همراه چند عکس، خواستار عفو حمید صفت شد و نوشت: «نتوانستم بی‌تفاوت باشم. سال‌ها پیش در حالی که بسیار حال و اوضاع روحی بدی داشتم، به دیدار کودکان پروانه‌ای رفتم و چند دقیقه‌ای کنارشان بودم، جالب اینکه حمیدصفت هم آنجا بود. سلام و علیک و خوش‌وبشی با هم کردیم، تازه از زندان آمده بود، متین و موقر و آرام و نجیب…»

«قضاوتش نکردم؛ چون یاد گرفتم که شاید اگر در موقعیت او بودم صد برابر بدتر از عمل او را انجام می‌دادم. قطعاً حق با خانواده مقتول است و می‌توانند هر نظری داشته باشند، ولی با عفو و بخشش و گذشت روح خود را از آرامش و نشاط الهی لبریز خواهند کرد. امروز عجله نکنیم، شاید سال‌های بعد جور دیگری فکر کنیم… نباشد که کرده گذشته پشیمانمان کند.»

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 10
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری