پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ۲۰:۴۱
۱۱
۰
نسخه چاپی

شرایط دریافت کارت اعتباری ۱۴ میلیونی سهام عدالت

شرایط دریافت کارت اعتباری ۱۴ میلیونی سهام عدالت
شرایط صدور کارت اعتباری ۱۴ میلیونی با وثیقه سهام عدالت یا یارانه اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ شاخص بورس چهارشنبه با رشد منفی بیش از ۱۰ هزار واحدی روبه‌رو شد و سبب کاهش ارزش سهام عدالت شد. در پایان معاملات 18 فروردین 1400 بازار سرمایه ارزش سهام عدالت با کاهش ۱.۱ درصدی روبه‌رو شد، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۸ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسید که بیش از ۹۶ هزار تومان کاهش داشته است.

ارزش سهام عدالت در پایان هفته سوم فروردین 1400

ارزش سهام عدالت در پایان هفته سوم فروردین 1400
ارزش سهام عدالت در پایان هفته سوم فروردین 1400

 

ارزش سهام عدالت روزچهارشنبه درمقایسه با روز گذشته، ۱.۲درصد (۱۴۴هزار تومان) کاهش یافت.ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۶۷۴هزار تومان و ۲۱میلیون و ۹۸۹هزار تومان رسید.

ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۴هزار تومان رسیده است.

شرایط دریافت کارت اعتباری 7 تا 14 میلیونی سهام عدالت

شرایط دریافت کارت اعتباری 7 تا 14 میلیونی سهام عدالت
شرایط دریافت کارت اعتباری 7 تا 14 میلیونی سهام عدالت

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب کاربری توئیتر خود از صدور کارت اعتباری با توثیق سهام عدالت یا یارانه بدون نیاز به مراجعه به بانک خبر داد.

«محمد شریعتمداری» شامگاه دیشب در حساب کاربری توئیتر خود متنی را منتشر کرد.

در این متن آمده است: «به ابتکار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برای نخستین بار تامین مالی خرد مبتنی بر زنجیره تولید از طریق صدور کارت اعتباری خرید با هدف افزایش قدرت خرید مردم و با توثیق سهام عدالت یا یارانه، بدون نیاز به مراجعه به بانک آغاز شد»

این توییت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هشتگ یک گام جلوتر منتشر شده است.

 به پشتوانه سهام عدالت کارت اعتباری در اختیار مردم قرار می‌گیرد که تمام مراحل آن بدون نیاز به مراجعه به بانک به صورت الکترونیکی انجام می شود.

این کارت برای سهام عدالت یک میلیونی اعتبار ۱۴ میلیون تومانی دارد و سهامداران ۵۰۰ هزار تومانی می توانند از اعتبار هفت میلیون تومانی بهره مند شوند.

روز گذشته حسن روحانی رییس دولت دوازدهم در این خصوص گفت: این یک اقدام رفاهی برای مردم و کمک به تولید است. ما هزینه‌های تولید را هم با این اقدام کم می‌کنیم بنابراین این اقدام برای مردم توضیح داده شود.

وی با بیان اینکه پشتوانه این کارت، اعتباری خواهد بود، گفت: البته مورادی مثل یارانه و اوراق دیگر هم می‌تواند پشتوانه باشد اما یکی از پشتوانه‌ها که بیش از ۴۰ میلیون نفر به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند، سهام عدالت است.

نحوه صدور کارت اعتباری 7 یا 14 میلیونی سهام عدالت

نحوه صدور کارت اعتباری 7 یا 14 میلیونی سهام عدالت
نحوه صدور کارت اعتباری 7 یا 14 میلیونی سهام عدالت

 

هدف از اعطای کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت، افزایش نقدینگی سهامداران بود. بر این اساس شرکت سپرده گذاری مرکزی از سوی شورای عالی بورس و بانک مرکزی، فرآیند اعطای توثیق سهام عدالت را انجام می‌دهد. تاکنون بیش از ۶ هزار درخواست از سوی مشمولان سهام عدالت به شرکت سپرده‌گذاری ارسال و توثیق شد. در حال حاضر ۲ بانک ملی و تجارت زیرساخت ها‌ی لازم را انجام داده‌اند به‌طوری‌که بانک ملی اسفند ماه ۹۹ و بانک تجارت از ۷ فروردین ۱۴۰۰ اقدام به پرداخت تسهیلات به سهامداران کرده‌اند.

افراد باید در هر یک از این ۲ بانک، حساب داشته باشند و از طریق اپلیکیشن‌های بانک اقدام به ثبت نام کنند، اما نکته‌ای که سهامداران باید به آن توجه کنند این است که حتما باید کارت ملی جدید داشته باشند.

مطالب مرتبط:

محمدی، مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این خصوص گفت: همه سهامداران عدالت، که روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از کارت اعتباری سهام عدالت استفاده کنند همچنین باید حتما در سامانه سجام ثبت نام کنند و احراز هویت شوند و بعد در بانک ثبت نام کنند. مشمولان سهام عدالت، که شرایط عمومی دریافت تسهیلات را در بانک‌ها دارند، می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از شرایط دریافت تسهیلات سهام عدالت این است که سهام فرد نباید توقیف شده باشد. این افراد باید قبل از ورود به سامانه بانک، حتما تغییر کارگزاری ناظر را در پرتفوی سهام عدالت خود فعال کنند. با توجه به زمان معاملاتی بورس، افرادی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستند حتما در روز‌های کاری و در ساعت ۸ صبح تا ۱۶ اقدام به ثبت نام کنند تا فرایند توثیق سهام، سریع‌تر انجام شود.

محمدی همچنین درباره محاسبه مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت گفت: به‌طور مثال امروز ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت ۶ میلیون تومان است و بانک ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت را کارت اعتباری می‌دهد.

جاماندگان سهام عدالت در سال 1400 سهامدار می شوند؟

رئیس سازمان بورس با اشاره به این که برگزاری مجامع سرمایه‌گذاری استانی در اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، گفت: تخصیص سهام عدالت سال‌ها پیش انجام شده است و دیگر سهامی برای تخصیص وجود ندارد.

محمدعلی دهقان‌دهنوی با اشاره به مصوبات جلسه شورای عالی بورس گفت: موضوع اصلی ما سهام عدالت و برگزاری مجامع و انتخاب هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بود.

سخنگوی شورای عالی بورس تصریح کرد: قرار بود اسفندماه این انتخابات برگزار شود، اما از آنجا که در برخی از استان‌ها، تعداد افراد کافی برای عضویت هیات مدیره ثبت‌نام نکرده بودند و همچنین در برخی موارد فرایند تایید صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان مشمول مرور زمان شده بود، این نگرانی وجود داشت که انتخابات مناسب و پرشوری را شاهد نباشیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: از همین رو شورای عالی بورس مصوب کرد تا سازمان بورس برنامه ریزی مجددی برای این موضوع داشته باشد و مجامع این شرکت‌ها در تاریخ دیگری برگزار شود.

وی با بیان اینکه روز گذشته برنامه سازمان بورس به شورا ارائه شد، گفت: خوشبختانه با اندک تغییراتی برنامه پیشنهادی به تصویب رسید و مقرر شد از اواخر اردیبهشت و در چند مرحله مجامع این شرکت‌ها برگزار شود. بر این اساس تا تاریخ ۲۸ فروردین‌ماه افرادی که تمایل دارند به عضویت هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انتخاب شوند، فرصت دارند در سامانه ستان سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سپس صلاحیت‌ها بررسی و زمان برگزاری انتخابات برای هر استان اعلام می‌شود. در این مورد هم اطلاع‌رسانی گسترده‌ای صورت خواهد گرفت، زیرا تعداد جالب توجهی از مردم کشور، سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند و باید افرادی را به عنوان هیات مدیره انتخاب کنند که مورد اعتماد و ذی‌صلاح آنها باشند.

دهقان با تاکید بر اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدیر سرمایه‌های سهامداران هستند، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها به عنوان اهرم توسعه استان‌ها فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد سهامداران این شرکت‌ها جالب توجه است، تاکید کرد: به همین دلیل امکان برگزاری مجامع به صورت فیزیکی در شرایط کرونایی وجود ندارد.

سخنگوی شورای عالی بورس در ادامه افزود: به دلیل تعداد زیاد افراد، مجامع به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و احراز هویت‌ها هم به صورت الکترونیکی خواهد بود. ثبت‌نام مردم در سجام برای احراز هویت الکترونیکی است و وقتی مجامع به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود باید این اطمینان حاصل شود که همان سهامدار ثبت‌نام‌کننده، رای خود را در سامانه به ثبت می‌رساند. به این ترتیب، خواهش ما از مردم این است که این اقدام را انجام دهند به این دلیل که شرط ورود به مجمع، فقط ثبت‌نام سجامی است.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه هم‌اکنون متوسط ثبت‌نام افراد در سامانه سجام به ۶۵ درصد رسیده است، افزود: یعنی ۶۵ درصد افراد ثبت‌نام سجام را به سرانجام رساندند و مشکلی برای انتخابات ندارند. در بعضی استان‌ها این عدد به ۸۰ درصد هم رسیده است و قاعدتا تا فرصت باقی مانده، افراد بیشتری می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند. استان‌هایی، اولویت برگزاری مجامع را دارند که بیشترین تعداد ثبت‌نام را داشته باشند.

رئیس سازمان بورس گفت: شرایط شرکت و عضویت در هیات مدیره شرکت ها مطابق مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار که برای همه شرکت‌های پذیرفته‌شده جاری است، خواهد بود و ارتباطی به سابقه نخواهد داشت. افراد باید شرایط لازم را داشته و تایید صلاحیت شوند.

دهقان‌دهنوی در خصوص جاماندگان سهام عدالت متذکر شد: تخصیص سهام عدالت سال‌ها پیش انجام شده است و افرادی که واجد شرایط بوده‌اند سهام عدالت خود را در اختیار گرفتند. دیگر سهامی برای تخصیص وجود ندارد و تصمیم در خصوص مباحثی که جدیدا در خصوص اعطای سهام عدالت به افراد جدید در برخی محافل منتشر شده است، مربوط به دولت خواهد بود و تصمیم‌گیری آن بر عهده سازمان بورس نیست.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 11
مخالفم - 15
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری