پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ۲۳:۰۴
۱۰
۰
نسخه چاپی

جزئیات ابتلای آیت‌الله علم‌الهدی به کرونا

جزئیات ابتلای آیت‌الله علم‌الهدی به کرونا
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به کرونا مبتلا شد.

به گزارش تیتربرتر؛ آیت‌الله علم‌الهدی به دلیل ابتلا به کرونا هم‌اکنون در قرنطینه بوده و فعالیت‌های خود را در قرنطینه خانگی انجام می‌دهد.

ماجرای ابتلای آیت‌الله علم‌الهدی به کرونا

ماجرای ابتلای آیت‌الله علم‌الهدی به کرونا
ماجرای ابتلای آیت‌الله علم‌الهدی به کرونا

 

تست کرونای نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی روز گذشته مثبت اعلام شد و در حال حاضر علائم و عوارض خاصی از بیماری کرونا در وی مشاهده نمی‌شود.

اخیرا عکس‌هایی از سرکشی آیت‌الله علم‌الهدی به حاشیه شهر مشهد و مشارکت و نظارت بر روند توزیع بسته‌های غذایی میان محرومان حاشیه شهر مشهد منتشر شده بود. از ابتدای شیوع کرونا قرارگاه مواسات خراسان رضوی برای حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا زیر نظر وی تشکیل شده است.

آخرین وضعیت سلامتی آیت‌الله علم‌الهدی

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی فعالیت‌های خود را در قرنطینه خانگی انجام می‌دهد و حال عمومی وی مساعد است.

سید احمد علم‌الهدی (زادهٔ ۱۰ شهریور ۱۳۲۳) مجتهد شیعه، امام جمعه مشهد، و از اسفند ۱۳۹۴ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی است. او همچنین از سال ۱۳۸۶ تاکنون نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان رضوی است. او پیشتر از ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۴، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق را عهده‌دار بود و از مؤسسین این دانشگاه است.

صحبت های آیت‌الله علم‌الهدی درباره کرونا

صحبت های آیت‌الله علم‌الهدی درباره کرونا
صحبت های آیت‌الله علم‌الهدی درباره کرونا

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد 20 فروردین، گفت: اینکه برخی می‌گویند عامل انتقال ویروس کرونا و بیماری در حرم مطهر ائمه اطهار (ع) کارآیی ندارد، نادرست و نتیجه افکار مشتی خرافه‌پرور است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با انتقاد از برخی شبهه افکنی های خرافی در باب اینکه کسی در محضر امام رضا (ع) مریض نمی شود و نیازی به رعایت پروتکل های بهداشتی در حرم رضوی نیست، افزود: همانطور که اگر کسی در حرم بول کند حرم نجس می شود و باید پاک شود، اگر شخص ناقلی در حرم ضریح را ببوسد، موجب انتشار ویروس می شود، پس لازم است در حرم و اماکن متبرکه نیز همه پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی افزود: شکی در این نیست که زیارت امام رضا (ع) شفابخش است و آن بزرگوار ولایت مطلقه دارند، اما عنایت ایشان به جریان غیرمعقول تعلق نمی گیرد مثل این است که کسی خود را از پشت بام حضرت به پایین پرت کرده و انتظار داشته باشد که حضرت وی را نگه دارد، نه خیر اینطور نیست به زمین می افتد و استخوانش هم خرد می شود و چنین حرکت های غیرمعقولی مشمول کرامت ائمه قرار نمی گیرد.

آیت الله علم الهدی در خصوص چرایی برگزاری نماز جمعه در مشهد، علیرغم شرایط قرمز کرونایی، توضیح داد: در شهر مقدس مشهد با توجه به امکانات فراهم آمده از سوی آستان قدس رضوی و وسعت صحن پیامبر اکرم (ص) امکان برگزاری این فریضه الهی با رعایت همه پروتکل های بهداشتی مهیا است و برپا داشتن نماز جمعه با این شرایط با مشکلی مواجه نیست، که یقینا اگر محیط بسته و محدود بود، امکان برگزاری نماز جمعه در این شهر نیز وجود نداشت.

وی افزود: بنا بر این انعقاد نماز جمعه مستوجب شیوع این بیماری منحوس نیست و نمازگزاران نیز موظف به رعایت تمام و کمال پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی هستند، مدیریت برنامه های حرم با تولیت حرم مطهر است، مدیریت حرم مطهر تولیت محور است و مدیریت آن نیز منصوب از طرف مقام عظمای ولایت است، آستان قدس رضوی بهترین و جدی ترین برنامه ها را در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی به کار گرفته است و هزینه خرید ماسک برای زائران توسط این نهاد در یک ماه حدود ۲ میلیارد تومان است.

مطالب مرتبط:

امام جمعه مشهد با اشاره به آغاز موج چهارم بیماری کرونا در کشور گفت: وضعیتی که اکنون دچار آن هستیم یا نتیجه عملی عامدانه و یا بی تدبیری و مدیریتی جاهلانه است.

علم الهدی با طرح این پرسش که چرا به یکباره همه شهرهای کشور قرمز شد، افزود: یک نظریه این است که این کار را عامدانه انجام دادند، معلوم بود هنگامی که همه شهرهای ترکیه در وضعیت قرمز قرار داشت و وزیر بهداشت اعلام خطر کرده بود که پروازهای ترکیه را لغو کنید، اما این کار را نکردند تا در آستانه انتخابات شور و نشاط و شادابی و هیجان مردم را بگیرند و میزان مشارکت حداکثری مردم را کاهش دهند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: البته ما شرعا نمی توانیم کسی را متهم کنیم، نگاه خوش‌بینانه این است که این اوضاع و احوال نتیجه مدیریتی جاهلانه است، همه از اوضاع و احوال کرونایی ترکیه اطلاع داشتند، با این حال پروازها به این کشور را آزاد گذاشتند و اگر عمدی در کار نبوده باشد می توان این وضعیت را نتیجه مدیریت جاهلانه دانست.

علم الهدی گفت: ما در ماه شعبان دو پیک زیارتی داشتیم اما وضعیت مشهد آبی بود، وضعیت از زمانی قرمز شد که مسافران ترکیه برگشتند، در هر حال باید تدبیری اتخاذ کنیم که با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی، مراسم های مذهبی را نیز اجرا کنیم، عده ای این شرایط را فراهم آورده و همه چیز را تعطیل کردند تا دودش به چشم ماه رمضان و مراسم مذهبی مردم برود.

وی تاکید کرد: مردم ما شعور سیاسی بالایی دارند و این مسایل را درک می کنند و می دانند که علت پیدایش موج چهارم کرونا چیست، به ما قبلا گفتند کرونا تمام شده است و ما دیدیم که تمام نشده و کرونا دوباره برگشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر توقع معقول زن و شوهر از همدیگر بر اساس موازین دینی و سیره ائمه تاکید کرد و گفت: زن و شوهر باید هریک دیگری را مرجع برآورده سازی خواسته های خود بداند، و نباید از هم توقعات نابجا و خلاف عقل داشته باشند که منجر به اختلاف می شود.

آیت الله علم الهدی افزود: توقعات باید در حد و حدود حوزه تکلیف باشد، مدیریت منزل بر عهده زن و تامین تکفل بر عهده مرد است، مرد موظف به تامین مایحتاج معقول منزل است، تامین هزینه های تجملاتی و غیرمتعارف وظیفه مرد نیست، برای رابطه عاطفی با خانواده طرفین احترام و اعتبار قایل شوند، و توقعات باید بر اساس مصلحت زندگی باشد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی



+ 10
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری