پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ۱۷:۳۹
۱۱
۰
نسخه چاپی

آشنایی با فیلم بندربند+اسامی بازیگران

آشنایی با فیلم بندربند+اسامی بازیگران
در ادامه به معرفی فیلم سینمایی بندربند می پردازیم.

به گزارش تیتربرتر؛ فیلم سینمایی «بندربند» در اولین حضور بین‌المللی خود در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب جایزه «نتپک» از جشنواره ای در کره جنوبی شد.

معرفی فیلم سینمایی بندربند

معرفی فیلم سینمایی بندربند
معرفی فیلم سینمایی بندربند

 

منیژه حکمت، کارگردان ایرانی که پیش از این با فیلم‌هایش در برلیناله نیز حضور داشته است نوع خاصی از فیلم جاده‌ای را برنامه‌ریزی کرده بود، با این مضمون: یک گروه موسیقی سه‌نفره جوان از شهرستان راه می‌‌افتد تا در یک مسابقه موسیقیایی در تهران شرکت کند. بر اساس طرح اولیه حکمت، آنها پر از امید و آرزوهای بزرگ هستند و در بین راه با یک سری مشکلات و چند ماجرای مضحک برخورد می‌کنند.

اما طوفان‌های شدید در ایران باعث شد که این کارگردان باتجربه بر بخش قابل توجهی از طرح خود خط بطلان بکشد.

یاسمین خلیفه، تهیه‌کننده آلمانی فیلم، به دویچه وله می‌گوید، فقط دوسوم از طرح اصلی باقی مانده است، بقیه باید بداهه‌سازی می‌شد.

خلیفه مثالی می‌زند: «در فیلم صحنه‌ای وجود دارد که کمک‌های مردمی از طریق مینی‌بوس منتقل می‌شود. این اتفاق واقعا افتاده است. صحنه‌ای از فیلم که در فیلمنامه اولیه وجود نداشت. در اصل، اینجا واقعیت موجود در منطقه است که بخشی از فیلمنامه را شکل داده، نه فیلمنامه تصویری از واقعیت را.»

داستان فیلم سینمایی بندربند

داستان فیلم سینمایی بندربند
داستان فیلم سینمایی بندربند

 

"بندر بند" که محصول مشترک ایران و آلمان است، سفر یک گروه موسیقی جوان سه‌نفره از جنوب ایران به تهران را حکایت می‌کند که در زمان سیل‌های خانمان‌سوز انجام می‌شود.

مهلا (مهلا موسوى)، امیر (امیر حسین طاهرى) و نوید (رضا کولغانى) مصمم هستند در یک مسابقه موسیقیایی در پایتخت ایران شرکت کنند به این امید که با پیروزی در آن، راه رسیدن به «اسیتج‌»های بین‌المللی برایشان هموار شود. اما سفر آنها به دلیل سیل و ویرانی جاده‌ها و پل‌ها به آسانی صورت نمی‌گیرد و در نهایت چنین به نظر می‌رسد که دور خود می‌چرخند.

هایکه موند،خبرنگار دویچه وله در گزارشی در باره فیلم نوشت: «بندر بند قصیده‌ای تصویری از مناظر جنوب غربی ایران است. بخش‌های مستند فیلم که به طور خودجوش و در نتیجه وقایع ناگهانی در سفر و در حین فیلمبرداری در سیلاب خلق شده‌اند، اصالت زیادی به فیلم می‌بخشند. تماشاچی حتی فراموش می‌کند که شخصیت‌های اصلی فیلم واقعی نیستند و بازیگرند.»

مطالب مرتبط:

اسامی بازیگران فیلم سینمایی بندربند

اسامی بازیگران فیلم سینمایی بندربند
اسامی بازیگران فیلم سینمایی بندربند

 

رضا کولغانی، امیر حسین طاهری ، مهلا موسوی و پگاه اهنگرانی در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند.

افتخارات فیلم سینمایی بندربند

اسامی بازیگران فیلم سینمایی بندربند
اسامی بازیگران فیلم سینمایی بندربند

 

این فیلم به کارگردانی منیژه حکمت در چهاردهمین حضور بین‌المللی خود در ششمین جشنواره فیلم های کوهستانی اولجو که از ۱۳ تا ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد، جایزه نتپک (بنیاد توسعه‌ی سینمای آسیا و اقیانوسیه) را از آن خود کرد.

مستند «نان مقدس» ساخته رحیم ذبیحی نیز دیگر نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم اولجو بود.

معرفی عوامل فیلم سینمایی بندربند

افتخارات فیلم سینمایی بندربند
افتخارات فیلم سینمایی بندربند

 

«بندربند» به تهیه کنندگی منیژه حکمت و مهشید آهنگرانی فراهانی، به همراهی فرهاد فزونی به عنوان کارگردان هنری و پخش بین‌المللی شرکت ایریماژ پیش از این در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو کانادا، زوریخ سوییس، میل ولی آمریکا، جشنواره فیلم بسفر ترکیه،‌ جشنواره فیلم هایی از جنوب در کشور نروژ، جشنواره بین المللی فیلم هاینان آیلند چین، جشنواره کلکته هند، داکا در بنگلادش، جشنواره فیلم های ایرانی در موزه هنر آسیایی واشنگتن آمریکا، جشنواره فیلم های ایرانی در دپارتمان فضا و زمان بوستون آمریکا، جشنواره فیلم های ایرانی در موزه هنر های زیبای هیوستون آمریکا، جشنواره چند فرهنگی فیلم ماساچوست آمریکا حضور یافته و در جشنواره فیلم کلکته جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرده‌است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی



+ 11
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری