پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ۱۸:۰۶
۱۱
۰
نسخه چاپی

مجری مناظره های انتخابات 1400 کیست؟

مجری مناظره های انتخابات 1400 کیست؟
در ادامه به معرفی مجری برنامه مناظره های انتخابات 1400 می پردازیم.

به گزارش تیتربرتر؛ مناظره های انتخابات ریاست جمهوری به عنوان پربیننده ترین برنامه های رسانه ملی همواره خبرساز بوده و هست اما با وجود نزدیک شدن به تاریخ انتخابات همچنان اجرای مناظره های نامزدها در هاله ای از ابهام است.

تاریخچه اجرای مناظره تلویزیونی انتخابات 

در ۳ خرداد ۱۳۹۲، کمیسون تبلیغات انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری ایران روش برگزاری مناظره‌های نامزدهای ریاست جمهوری را اعلام کرد.

به همراه آن، برنامه‌های نامزدها برای حضور در رسانهٔ ملی ایران را نیز اعلام نمود طی این اعلامیه، تعداد ۳ برنامه مناظره با حضور تمامی نامزدها به مدت ۲۱۰ دقیقه برگزار می‌شد. همچنین هر نامزد ۱۱ ساعت (با احتساب تکرار) برنامهٔ انتخاباتی در رسانه ملی ایران (صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران) داشت.

زمان برگزاری مناظره ها

مناظره‌ها در روزهای ۱۰، ۱۵، ۱۷ام خرداد ماه برگزار گشت. تمام مناظره‌ها در ساعت ۱۶ و از شبکه ۱ پخش شد. هماهنگ‌کننده در سه بخش اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مرتضی حیدری بود. مناظره‌ها به صورت زنده پخش شدند.

بررسی مناظره تلویزیونی انتخابات 1400

علیرغم تشکیل ستاد انتخابات و کمیته اطلاع رسانی مناظره های انتخابات ریاست جمهوری  همچنان برنامه های این دوره از مناظره نامزدها در ابهام است و تنها مشخص شده شبکه یک به عنوان شبکه ملی این مناظره ها را پوشش می دهد.

دکتر رضا پورحسین اولین اجرای مناظره های انتخابات ریاست جمهوری را برعهده داشت و اجرای او در آن سال منتقدان زیادی داشت. اما در  دوره های بعدی دکتر مرتضی حیدری به عنوان مجری این مناظره ها انتخاب شد و دستورالعمل های جدیدی به مناظره نامزدهای ریاست جمهوری افزوده شد. باید دید پربیننده ترین برنامه انتخاباتی کشور در 1400 با چه رویکرد و اجرایی به میدان می آید تا علاوه بر گرم کردن تنور انتخابات مردم را در جریان برنامه کاندیدها قرار دهد.

مجری برنامه مناظره انتخابات 1400 کیست؟

خبرگزاری برنا در یک نظرسنجی انتخاب مجری مناسبتر را به مخاطبانش سپرده است.

با این خبر که به نظر شما کدامیک از مجریان زیر برای اجرای مناظرات انتخاباتی تلویزیون مناسب است؟ ( آمار ذیل تا ساعت 16 روز چهارشنبه 25 فروردین 1400 محاسبه شده است و این نظر سنجی تا دوم اردیبهشت 1400 ادامه دارد)

مناظره های انتخابات ریاست جمهوری به عنوان پربیننده ترین برنامه های رسانه ملی همواره خبرساز بوده و هست اما با وجود نزدیک شدن به تاریخ انتخابات همچنان  مجری مناظره های نامزدها مشخص نشده است.

  • رضا پورحسین
  • مرتضی حیدری
  • رضا رشیدپور
  • المیرا شرفی مقدم
  • محمدرضا شهیدی فر
  • هیچ کدام

 باید دید پربیننده ترین برنامه انتخاباتی کشور در 1400 با چه رویکرد و اجرایی به میدان می آید تا علاوه بر گرم کردن تنور انتخابات مردم را در جریان برنامه کاندیدها قرار دهد.

تا این لحظه به نظر می رسد، رضا رشیدپور با  35.04% بالاترین آراء را به خود اختصاص داده است.

به نظر شما کدامیک از مجریان زیر برای اجرای مناظرات انتخاباتی تلویزیون مناسب است؟

  • رضا پورحسین :  1.08%
  • مرتضی حیدری :  18.24%
  • رضا رشیدپور :  35.04%
  • المیرا شرفی مقدم : 18.42%
  • محمدرضا شهیدی فر : 3.68%
  • هیچ کدام : 23.54%

مطالب مرتبط:

معرفی سه مجری احتمالی برنامه مناظره انتخابات 1400

بیوگرافی مرتضی حیدری مجری برنامه مناظره انتخابات 1400

بیوگرافی مرتضی حیدری مجری برنامه مناظره انتخابات 1400
بیوگرافی مرتضی حیدری مجری برنامه مناظره انتخابات 1400

 

مرتضی حیدری (زاده ۲۷ خرداد ۱۳۴۷ در محله سه راه آذری شهر تهران)، مجری و مصاحبه‌کننده و گویندهٔ اخبار تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ایران است. حیدری بیشتر به دلیل اجرای برنامه «گفتگوی ویژهٔ خبری» در شبکهٔ دوم سیما معروف است. هم‌اکنون مجری برنامه پایش از شبکه اول سیما می‌باشد.

تحصیلات مرتضی حیدری

وی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی در رشته فیزیوتراپی از دانشگاه تهران است و همچنین فارغ‌التحصیل دکترای رشته مدیریت و فوق لیسانس فیزیوترابی از دانشگاه تهران نیز می‌باشد. حیدری در مهر ماه ۱۳۸۸ به خارج از کشور سفر کرد. وی در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که در خارج از ایران مشغول ادامه تحصیل است.

بیوگرافی رضا رشیدپور مجری احتمالی برنامه مناظره انتخابات 1400

بیوگرافی رضا رشیدپور مجری احتمالی برنامه مناظره انتخابات 1400
بیوگرافی رضا رشیدپور مجری احتمالی برنامه مناظره انتخابات 1400

 

رضا رشیدپور (۱۹ مرداد ۱۳۵۷، تبریز) مجری، تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر اهل ایران است.

رشیدپور تنها یک خواهر کوچک‌تر از خودش دارد که مهندس معمار است. مادرش خانه‌دار و پدرش مهندس برق و الکترونیک بوده و زمانی‌که برای جمع‌آوری تجهیزات لشکر عاشورا به دزفول اعزام شده بود، حین انجام وظیفه قطع نخاع شد و در سال ۱۳۷۶ درگذشت. در دوران مدرسه درس‌خوان بوده به‌طوری‌که دیپلم ریاضی-فیزیک خود را با معدل عالی ۱۹٫۸۶ گرفته و هم‌زمان در دو دانشگاه، در دو رشته عمران و کارگردانی فارغ‌التحصیل شده‌است و در سالهای نه چندان دور در دانشکده خبر بعنوان مدرس مشغول بوده‌است.

زندگی هنری رضا رشید پور

رشیدپور علاوه بر مجری‌گری به کارگردانی و ساخت و ساز نیز اشتغال دارد. وی در فیلم‌های سوپر استار، بی‌پولی، شیش و بش، در امتداد شهر و قاتل اهلی نقش‌آفرینی کرده‌است.

او سابقه مجری‌گری در چند برنامه تلویزیونی در شبکه پنج را بر عهده داشت که بعضی از آن‌ها به نوعی توقیف شدند.

او در سال ۱۳۹۱ اقدام به تهیه ویدئوهای انتقادی و نشر آن‌ها از طریق سایت فیس بوک یا یوتیوب کرد. در تاریخ اول تیر ۱۳۹۲ محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرد تلویزیون جهانی پرسپولیس با مجری‌گری رضا رشیدپور افتتاح خواهد شد. او مدیر مرکز چند رسانه‌ای تهران است.

بیوگرافی المیرا شریفی مقدم مجری احتمالی برنامه مناظره انتخابات 1400

بیوگرافی المیرا شریفی مقدم مجری احتمالی برنامه مناظره انتخابات 1400
بیوگرافی المیرا شریفی مقدم مجری احتمالی برنامه مناظره انتخابات 1400

 

المیرا شریفی مقدم (زادهٔ ۱۸ خرداد ۱۳۶۰ در تبریز) گوینده و مجری اهل ایران است و در شبکهٔ خبر فعالیت می‌کند.

تحصیلات المیرا شریفی مقدم

المیرا شریفی مقدم گوینده شبکه خبر زادهٔ سال ۱۳۶۰ در تبریز و دارای لیسانس رشتهٔ میکروبیولوژی دانشگاه آزاد و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات است. همسر او داوود عابدی، گزارشگر ورزشی شبکه خبر می‌باشد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 11
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری