پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۱۹
۷
۰
نسخه چاپی

سرنوشت بورس تا خرداد 1400+پیش بینی

سرنوشت بورس تا خرداد 1400+پیش بینی
این روزها تمام اخبار بر روی برجام و نطنز و غنی سازی هسته ای خلاصه می شود و همه بازار ها از جمله بورس به نتیجه برجام بستگی دارد.

به گزارش تیتربرتر؛ از بورس همانطوریکه می دانید خبرهای خوبی شنیده نمی شود و ندتی است که از مردادماه سال گذشته تاکنون فقط نوسان و منفی گزارش شده است و مثبت شدنش هم به چشم نمی آید و سریع بورس قرمزپوش می شود از طرفی ویروس کرونا هم دست بردار نیست مردم کشورمان به شدت درگیر این ویروس نیز هستند و با این شرایط از سقوط مکرر بورس گلایه دارند.

تاثیر تحریم ها بر بورس؟

تاثیر تحریم ها بر بورس؟
تاثیر تحریم ها بر بورس؟

 

نتیجه مذاکران وین برای رفع تحریم ها همچنان بی نتیجه مانده و همه در حال تلاشند تا شاید گرهی از این مشکلات وا شود به طوریکه رهبر انقلاب در نخستین روز ماه رمضان، در یک برنامه تلویزیونی در خصوص تحولات برجام گفت که سیاست کشور در مورد مذاکرات اعلام شده است.

وی تاکید کرد تشخیص مسئولان این است که بروند مذاکره کنند تا این سیاست را اعمال کنند، اما او عنوان کرده مذاکره نباید فرسایشی باشد، چون برای کشور ضرر دارد. به گفته رهبر انقلاب آمریکا نمی‎خواهد مذاکره کند که حرف حق را قبول کند، می‎خواهد در مذاکره حرف باطل را تحمیل کند.

همسو با تحولات سیاسی، در اقتصاد هم دولتی‌ها به دنبال این هستند تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری، بورس دوباره رونق بگیرد.

در این مسیر، سیاست‌گذار در پی اتخاذ تصمیمات جدیدی است؛ به طوریکه بعد از تصویب تزریق 24 هزار میلیارد تومان به بورس در قالب انتشار اوراق شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگی برای خرید سهام، حالا خبر رسیده که سازمان بورس و اوراق بهادار سه مصوبه دیگر در راستای تقویت سمت تقاضا به تصویب رساندند؛ براین اساس مصوبه رفع مانع تراشی  در انتشار اوراق، مصوبه تصویب مقررات زدایی فعالیت صندوق‌ها و حذف محدودیت‌های معاملات کارگزاران در دستور کار قرار گرفته است.

محمد حسن ابراهیمی سرو علیا، عضو هیئت مدیره سازمان بورس در توضیح یکی از این مصوبه ها گفته است: محدودیت خرید سهام تا سقف ۲۵ میلیون تومان برای اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و کارکنان کارگزاری و افراد تحت تکفل آنها حذف شد. مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار هم از راه اندازی مرکز ارتباط نهادهای مالی خبر داد.

حالا همسو با تصمیمات و اقدامات جدید سیاست‌گذار، شایعات عجیب و غریبی هم به گوش می‌رسد؛ بورس و فرابورس اما در یک اطلاعیه مشترک انتشار برخی شایعات و اکاذیب در فضای مجازی مبنی بر کسب ثروت‌های نجومی از بازار سرمایه توسط افرادی خاص را تکذیب کردند.

مطالب مرتبط:

سرنوشت بورس تا خرداد 1400

بازار سرمایه برخلاف فروردین سال گذشته که که بی مهابا در پی کشف شاخص های صعودی بود، روندی نزولی دارد و می توان گفت نه تنها هر سه شاخص بازار(شاخص کل بورس، شاخص کل با معیار هم وزن و شاخص فرابورس) هر روز بیشتر از روز گذشته کاهش می یابند، بلکه در هفته جاری شاهد پایین ترین ارزش معاملات خرد نیز بودیم.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه هفته جاری را با چراق قرمز آغاز کرد و با چراق قرمز نیز به پایان برد. شاخص کل بورس در روز شنبه با ۹۱۵۱ واحد نزول، تا رقم یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۹۳۹ واحد کاهش در رقم ۴۳۶ هزار و ۱۷۴ واحد ایستاد و شاخص کل فرابورس هم با ۷۲ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۸۵۲ واحد را ثبت کرد.

در روز یکشنبه که رکورد پایین ترین ارزش معاملات خرد با رقم ۱۲۳۴ میلیارد تومان شکسته شد، شاخص کل بورس با ۹۷۷۵ واحد کاهش رقم یک میلیون  و ۲۳۰ هزار واح را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن با ۸۳۳ واحد کاهش به رقم ۴۳۵ هزار و ۳۵۷ واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با ۷۹ واحد کاهش در رقم ۱۷ هزار و ۷۷۲ واحد ایستاد.

در روز دوشنبه شاخص کل بورس با ۴۸۵۷ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۲۲۶ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۶۷۳ واحد کاهش رقم ۴۳۴ هزار و ۶۹۷ واحد را ثبت کرد. این درحالی است که شاخص کل فرابورس در این روز صعودی بود و با ۲۴ واحد افزایش در رقم ۱۷ هزار و ۷۹۶ واحد ایستاد.

در روز سه شنبه بازار سرمایه سبزپوش شد. هرچند که عمر این چراغ سبز فقط یک روز بود و دوباره روز چهارشنبه روند بورس نزولی شد. در روز سه شنبه، شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۴۵۷ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۲۴۴ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۵۰۹ واحد افزایش یافت و رقم ۴۳۵ هزار و ۲۳۱ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس هم در این روز با ۱۴۳ واحد افزایش در رقم ۱۷ هزار و ۹۴۰ واحد ایستاد.  

روز چهارشنبه شاخص کل بورس حرکتی پرنوسان داشت اما در نهایت در مدار کاهش باقی ماند و با ۱۳۲۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۸۰۵ واحد کاهش یافت و رقم ۴۳۴ هزار و ۴۳۹ واحد را ثبت کرد.   البته حرکت فرابورس در این روز صعودی ماند و شاخص کل فرابورس با ۱۱ واحد افزایش تا رقم ۱۷ هزار و ۹۵۱ واحد صعود کرد.

پیش بینی بورس در 28 فروردین 1400

پیش بینی بورس در 28 فروردین 1400
پیش بینی بورس در 28 فروردین 1400

 

بازار در جریان معاملات این هفته حرکت نوسانی را ثبت کرد. بعد از چند روز حرکت نزولی، در روز سه‌شنبه با یک روند صعودی، ۱۸ هزار واحد رشد کرد.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند سیگنال‌های جدی برای مثبت شدن بازار وجود ندارد. این حرکت مثبت شاخص با توجه به خبر تزریق نقدینگی بود و باید دید این روند ادامه دارد یا خیر؟

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بورس در هفته چهارم فروردین اظهار کرد: بازار در شرایطی قرار گرفته است که قیمت‌ها در کف قیمتی قرار دارد. می‌توان گفت بازار کف قیمت بعضی از نمادها را شناخته و به آن‌ها واکنش‌ نشان می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره خبر تزریق نقدینگی به بازار توضیح داد: هنوز این خبر عملیاتی نشده است اما تا حدودی تاثیرات نسبی خود را در روند معاملات گذاشته است.

رضایتی در ادامه گفت: ۲۴ هزار میلیارد تومان، مبلغ قابل توجهی برای بازار است اما باید دید با عملیاتی شدن این فرآیند تزریق، بازار چه واکنشی نشان می‌دهد و منابع قابل جذب برای صندوق‌ها کدامند. اگر این تزریق انجام شود، شاخص حرکت صعودی خوبی دارد.

او درباره روند حمایت حقوقی‌ها توضیح داد: سیگنال مثبت و عمیقی برای حرکت حقوقی‌ها دیده نمی‌شود. اما در حالت کلی در معاملات دو روز گذشته عملکرد نسبتا مثبتی را برای عرضه و تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز ثبت کردند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است در حالت کلی در خرید و فروش سهم‌ها تغییر زیادی رخ نداده است زیرا همچنان تعداد زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند.

مهدی رضایتی درباره آینده بازار اظهار کرد: با توجه به روند معاملات این هفته، به آینده بازار خوش‌بین هستم. اما باید توجه به نیاز به اصلاح تعداد زیادی از نمادهای بزرگ و کوچک، انتظار می‌رود بازار در کانال یک میلیون و ۲۳۰ حمایت‌های بیش‌تری را از نمادها انجام دهد.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی



+ 7
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری