پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ۲۰:۲۵
۶
۰
نسخه چاپی

آشنایی با خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱

آشنایی با خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱
اشکودا کودیاک فیس لیفت مدل ۲۰۲۱ معرفی شد.

به گزارش تیتربرتر؛ به تازگی کمپانی اشکودا از نسخه اشکودا کودیاک فیس لیفت پرده برداشته است که این خودرو در مدل جدید تغییراتی در ظاهر و مشخصات فنی دارد.

مشخصات خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱

مشخصات خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱
مشخصات خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱

 

اکنون زمان آن رسیده است تا بزرگ ترین شاسی بلند اشکودا فیس لیفت شود تا چهره ای جدید را در این خودرو داشته باشیم. خودرویی که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و در این مدت در بیش از ۶۰ کشور به فروش رسید و بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه از این مدل اشکودا در این مدت به دست مشتریان رسید. البته این خودرو در برخی بازارها نسخه های خاص و جذابی داشت.

برای مثال، در بازار چین نسخه اسپرت کودیاک را با نام GT داشتیم که یک کراس اوور موفق در بحث فروش محسوب می شد. همچنین این خودرو در نسخه های ۵ یا ۷ صندلی به فروش می رسید که باز هم مشتریان را به خرید آن ترغیب می کرد. با این مقدمه، حالا می دانید کودیاک به دلایل ذکرشده خودرویی محبوب است و تولید فیس لیفت آن به بهترین نحو برای این نشان با ملیت جمهوری چک و تحت مالکیت فولکس واگن آلمان بسیار اهمیت دارد.

طراحی بدنه خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱

طراحی بدنه خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱
طراحی بدنه خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱

 

کاپوت اشکودا کودیاک فیس لیفت بازطراحی شده و طراحی جلوپنجره عمودی تر انجام شده است، در حالی که، طراحی کاسه چراغ ها به به همان شکلی است که در نسخه قبل دیده می شد. البته در اشکودا کودیاک فیس لیفت امکان سفارش چراغ های جلوی تمام ال ای دی ماتریسی به صورت آپشن فراهم شده که در نسخه قبلی این امکان وجود نداشت.

تغییرات ظاهری انجام شده در اشکودا کودیاک فیس لیفت گرچه کم است، اما مشخص است که در راستای بهبود شرایط آیرودینامیکی خودرو انجام شده تا بدنه راحت تر هوا را بشکافد. بازطراحی در کاپوت، تغییرات سه بعدی در سپر و نصب بال جدیدی در انتهای سقف باعث شده اند بدنه ای آیرودینامیک تر در اشکودا کودیاک فیس لیفت داشته باشیم.

بسته به تریم انتخابی رینگ های جدیدی از سایز ۱۷ تا ۲۰ اینچ برای این خودرو طراحی شده اند و البته بعضی از این رینگ ها نمونه های مخصوصی هستند که با اجزایی پلاستیکی و خاص ضریب درگ را در خودرو کاهش می دهند.

برای مثال، در نسخه اشکودا کودیاک RS رینگ های ۲۰ اینچی مشکی رنگ را داریم که طراحی مخصوصی در راستای بهبود عملکرد خودرو دارند. نسبت به نسخه قبل کودیاک، در نمونه فیس لیفت سعی شده است تنوع بیش تری برای سفارش گذاری رینگ و تریم داخلی داشته باشیم تا مشتریان با هر سلیقه ای بتوانند انتخاب خوبی داشته باشند.

مطالب مرتبط:

کابین خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱

کابین خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱
کابین خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱

 

درون کابین صندلی هایی جدید با پوشش چرم را داریم که مجهز به ماساژور و گرم کن هستند و قابلیت تنظیم برقی را دارند که البته به صورت آپشن قابل سفارش هستند و در نسخه پایه صندلی های معمولی را در این خودرو می بینیم. در برخی تریم ها برای ساخت صندلی از سبزیجات بازیافتی استفاده شده تا جنس صندلی ها سازگار با طبیعت باشد، اما در نسخه پایه روکش پارچه ای را در صندلی ها داریم. فرمان جدید اشکودا کودیاک فیس لیفت شبیه به دیگر خودروهای جدید اشکودا طراحی شده و سیستم نورپردازی داخلی به روز شده است.

در این خودرو سیستم صوتی حرفه ای Canton را با ۱۰ بلندگو  و یک ساب‌ووفر در صندوق داریم که با سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو هماهنگ می شود. سیستم اطلاعات و سرگرمی از طریق صفحه نمایش لمسی ۹٫۲ اینچی در وسط در دسترس قرار گرفته و صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی دیگری در پشت فرمان جلوآمپر دیجیتال این خودرو را تشکیل می دهد.

پیشرانه خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱

پیشرانه خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱
پیشرانه خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱

 

 همان طور که قبلاً اعلام شد پیشرانه تویین توربو دیزل از خط تولید اشکودا کودیاک RS کنار می رود و به جای آن موتور ۲ لیتری توربو TSI (موتور مخصوص فولکس واگن) که قبل تر در اکتاویا RS دیده بودیم در نسخه فیس لیفت کودیاک هم استفاده می شود. این پیشرانه ۲ لیتری و توربوشارژ نهایت قدرت ۲۴۵ اسب بخار را دارد که تقریباً ۵ اسب بخار از موتور توربودیزل قبلی قوی تر و نسبت به آن سبک تر است. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده دوکلاچه اتوماتیک DSG به چرخ ها منتقل می شود.

اشکودا هنوز در مورد میزان قدرت این پیشرانه صحبت نکرده و اعداد در نظر گرفته شده مربوط به اکتاویا RS است که موتور یکسانی با این خودرو دارد. اما اگر همین مشخصات برای کودیاک RS در نظر گرفته شود با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متری موتور جدید نسبت به گشتاور موتور توربودیزل قبلی که ۵۰۰ نیوتن متر بود، یک کاهش عجیب در قدرت را خواهیم داشت.

جزئیات طراحی خودرو اشکودا کودیاک skoda kodiaq مدل ۲۰۲۱

البته موتورهای دیگری هم برای اشکودا کودیاک فیس لیفت قابل سفارش است که شامل پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو TSI می شود که ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد که روی مدل پایه کودیاک نصب شده و این تنها نسخه ای است که تنها با جعبه دنده ۶ سرعته دستی هماهنگ می شود. پیشرانه بعدی موتور ۲ لیتر توربو TSI است که خروجی ۱۹۰ اسب بخار را دارد.

پیشرانه ۲ لیتری توربودیزل TDI هم برای این خودرو قابل سفارش است که با خروجی های ۱۵۰ و ۲۰۰ اسب بخار عرضه خواهد شد. تمام پیشرانه های ذکرشده با جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه DSG هماهنگ شده و امکان سفارش نسخه تمام چرخ محرک هم برای برخی از این پیشرانه های فراهم است.

آنچه دیگران می خوانید:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 6
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری