پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۰۸
۱۱
۰
نسخه چاپی

فیلم| ماجرای تبانی مدیران شهرداری‌‌ برای سرقت سهمیه واکسن کرونا پاکبانان

فیلم| ماجرای تبانی مدیران شهرداری‌‌ برای سرقت سهمیه واکسن کرونا پاکبانان
سرقت سهمیه واکسن کرونا پاکبانان توسط شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر در روزهای اخیر خبرساز شده است.

به گزارش تیتربرتر؛ در هفته گذشته تزریق واکسن کرونا به پاکبان ها در رسانه ها منتشر شد این طیف از جامعه به دلیل شرایط کاری در اولویت های هدف واکسیناسیون قرار داشتند اما از روز گذشته سرقت سهمیه پاکبانان آبادان توسط مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر خبرساز شد و صبح امروز نیز سوء استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان در علی آباد کتول رسانه ای شد.

این اتفاق در حالی اتفاق افتاده است که تحرکات انتخاباتی کاندیداهای شورای اسلامی شهرها برای انتخابات خرداد 1400 شدت گرفته است و مردم از نماینده های پارلمانی شهری انتظار چنین سوء استفاده ای را نداشتند.

ماجرای سوء استفاده از سهمیه واکسن کرونا پاکبانان آبادان

ماجرای سوء استفاده از سهمیه واکسن کرونا پاکبانان آبادان
ماجرای سوء استفاده از سهمیه واکسن کرونا پاکبانان آبادان

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برخی در شورای شهر و شهرداری آبادان با سهمیه پاکبان‌ها واکسن کرونا تزریق کردند.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگویی با خبر شبکه آبادان، تزریق واکسن به برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر را تایید کرد و اظهار داشت: تزریق واکسن بر‌اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه پاکبانان یکی از اولویت‌های تزریق بودند و طبق فهرستی که روزانه از سوی مدیران شهرداری آبادان به مرکز بهداشت ارسال شده  افراد واکسن کووید 19  را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این میان تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود:‌ با توجه به اینکه افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسه آنان برای همکاران ما مشخص نشده اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد.

مطالب مرتبط:

برخورد قضایی تزریق واکسن کرونا به مدیران شهرداری آبادان

دادستان آبادان گفت: دستگاه قضایی تحقیقات خود در خصوص سو استفاده از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان از سوی برخی مدیران شهرداری آبادان را با قاطعیت دنبال می‌کند.

حمید مرانی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در پی اقدام برخی مدیران شهرداری آبادان و دریافت واکسن کرونا به جای پاکبانان زحمت کش موضوع بلافاصله در دستور کار دادستانی آبادان قرار گرفت.

وی افزود: هر چند مصاحبه‌هایی از سوی شهردار و رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این خصوص انجام شده ولی دستگاه قضایی تحقیقات میدانی و نامحسوس خود توسط مراجع مختلف در سطح شهرستان آبادان را آغاز کرده است و این تحقیقات همچنان ادامه دارد.

دادستان آبادان گفت: پس از بررسی دقیق موضوع به همراه مستناد، چنانچه برای دستگاه قضایی روشن شود که هر شخص حقیقی یا حقوقی از موقعیت شغلی خود سواستفاده کرده و بجای پاکبان واکسن کرونا دریافت کرده است با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

مرانی‌پور بیان کرد: همچنین چنانچه افراد دیگری در رابطه با تزریق واکسن کرونا تبانی‌ کرده باشند دستگاه قضایی در راستای حقوق عامه با آن افراد برخورد لازم را انجام می دهد.

وی افزود: اگر مشخص شود در رسیدگی به این موضوع شبه قضایی دیگری وجود دارد موضوع در راستای حقوق عامه و حفظ سلامت مردم و حقوق پاکبانان به مراجع دیگر قضایی ارجاع خواهد شد.

دادستان آبادان گفت: سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و قطعا این موضوع توسط دستگاه قضایی با قاطعیت پیگیری می شود.

واکنش وزیر بهداشت به سوء استفاده شهرداری آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان

واکنش وزیر بهداشت به سوء استفاده شهرداری آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان
واکنش وزیر بهداشت به سوء استفاده شهرداری آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان

 

 در پی سوء استفاده برخی از مدیران ‌و کارمندان شهرداری آبادان در راستای تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان، وزیر بهداشت دستور عزل معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی آبادان در اسرع وقت را صادر کرد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت در پی سوء استفاده برخی از مدیران ‌و کارمندان شهرداری آبادان از تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان، در نامه‌ای به رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، دستور عزل معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در اسرع وقت را صادر کرد.

سعید نمکی جمعه شب در نامه‌ای به شکرالله سلمان زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نوشت: «متاسفانه با خبر شدیم که بعضی از مدیران ‌و کارمندان منتسب به شهرداری آبادان در راستای تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان از این حرکت خدا پسندانه و خیرخواهانه برای گروهی که در معرض شدید آلودگی با پسماندهای آلوده قرار دارند، سوء استفاده و واکسن تزریق نموده‌اند.»

نمکی در نامه یاد شده اضافه کرده است: «این در حالی است که تاکنون مسئولان ارشد وزارتخانه که مستمراً در بازدیدهای میدانی در معرض گرفتاری با ویروس هستند و به عنوان گروه اولویت‌دار پزشکی حق استفاده از واکسیناسیون را دارند به نفع نیازمندان دیگر، از این حق قانونی، شرعی و عرفی خود گذشتند.»

وی در ادامه نامه افزوده است: «گروهی که در اولویت‌های سوم و چهارم هستند چنین سوءاستفاده‌ای نموده‌اند، لذا ضروریست در اسرع وقت معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی عزل شوند.»

نمکی تاکید کرده است: «کلیه کسانی که عامداً با این رفتار غیرمنصفانه و سوءاستفاده همراهی کرده‌اند و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده‌اند، به مراجع قانونی معرفی شوند.»

وی یادآور شده است: «نتیجه حداکثر تا پایان وقت اداری فردا شنبه ۱۴۰۰/۱/۲۸ به اینجانب گزارش شود. بدیهی است هرگونه تکرار مورد فوق‌ الذکر با برخورد محکم‌تری مواجه خواهد شد.»

سوءاستفاده از سهمیه واکسن پاکبانان در علی‌آباد کتول

سوءاستفاده از سهمیه واکسن پاکبانان در علی‌آباد کتول
سوءاستفاده از سهمیه واکسن پاکبانان در علی‌آباد کتول

 

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان در علی‌آباد کتول خبر داد و گفت: تزریق واکسن به چند کارمند شهرداری صورت گرفته است.

علی متکی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: بخشی از آنچه در فضای مجازی و برخی کانال‌ها درباره استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان مطرح شده است، صحت دارد.

وی افزود: ماجرا از آن قرار است که روز تزریق سهمیه واکسن پاکبانان در این شهرستان از ویال آخر که مانند همه ویال‌ها 5 تایی است 4عدد باقی مانده بود که این تعداد به مسئول خدمات شهری، یک خانم پیمانکار و 2 نفر هم  که از کارکنان شهرداری بوده اند تزریق شد.

متکی با بیان اینکه این کار نباید انجام می شد،گفت: تعدادی از پاکبانان برای تزریق واکسن مراجعه نکرده بودند که دیگران از سهمیه آنها استفاده کردند.

اظهارات شهرداری آبادان درباره عدم تزریق واکسن کرونا پاکبانان

شهردار آبادان در یک ویدیوی گفته است: خود پاکبانان خواستند که من و امام جمعه هم واکسن بزنیم.




+ 11
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری