پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۵۷
۹
۰
نسخه چاپی

اسامی کاندیدای اصول گرایان در انتخابات ۱۴۰۰

اسامی کاندیدای اصول گرایان در انتخابات ۱۴۰۰
اسامی کاندیدای اصول گرایان در انتخابات ۱۴۰۰ مشخص شد.

به گزارش تیتربرتر؛ کدخدایی: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری هنوز تایید نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری هنوز در شورای نگهبان تایید نشده است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: تا زمانی که نظر هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام مجمع تشخیص مصلحت به شورا نرسد ما نمی‌توانیم این طرح را رد یا تایید کنیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه سه‌شنبه 24 فروردین با اصلاح چند ماده این طرح جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

اسامی کاندیدای اصلی اصول گرایان در انتخابات 1400

اسامی کاندیدای اصلی اصول گرایان در انتخابات 1400
اسامی کاندیدای اصلی اصول گرایان در انتخابات 1400

 

۹ نامزد اصلی اصول‌گرایان رونمایی شدند؛ از محسن‌رضایی تا سعید محمد- پنج نامزد سپاهی‌ بوده‌اند.

منوچهر متکی، از چهره‌های ارشد اصولگرایان و وزیرامورخارجی دولت محمود احمدی‌نژاد، در در شبکه افق صداوسیما گفت: ۹ گزینه اصلی شورای وحدت اصول‌گرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری این‌ها هستند: باقر قالیباف، ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، سعید جلیلی، حسین دهقان، علی نیکزاد، حسین قاضی‌زاده هاشمی، عزت‌الله ضرغامی و سعید محمد.

شورای‌وحدت، تشکل اصلی و جبهه‌ای اصول‌گرایان در انتخابات پیش رو است.

اسامی کل نامزدهای احتمالی انتخابات 1400

صداوسیما در یک بخش خبری به بررسی نامزدهای احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۴۰۰ پرداخت و این افراد را خواهان حضور در این دوره از انتخابات معرفی کرد.

نامزدهای احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی صداوسیما معرفی شدند.  صداوسیما در یک بخش خبری به بررسی نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۴۰۰ پرداخت و این افراد را خواهان حضور در این دوره از انتخابات معرفی کرد که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

علی لاریجانی، سید عباس نبوی، رامین مهمان پرست، رستم قاسمی، محمد غرضی، محمد عباسی، محمد ناظمی اردکانی، صادق خرازی، احمد امیرآبادی فراهانی، محمدباقر قالیباف، محسن هاشمی رفسنجانی، محمد جواد آذری جهرمی، علی مطهری، محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری، حسین دهقان، سید ابراهیم رئیسی، عزت الله ضرغامی، سعید محمد، محسن رضایی، محمود احمدی نژاد، سعید جلیلی، مطصفی کواکبیان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، علی نیکزاد، سورنا ستاری، محمدرضا عارف، حسن سبحانی، مسعود پزشکیان.

مطالب مرتبط:

پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری 1400

پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری 1400
پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری 1400

 

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی من این است که سید ابراهیم رئیسی داوطلب کاندیداتوری انتخابات خواهد شد و نامزدهای جریان انقلابی به نفع ایشان کنار خواهند کشید.

محمدجواد عسکری با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: در ایران، این مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و انتخابات جمهوری اسلامی ایران در سنوات گذشته مشارکت چشمگیری را تجربه کرده است. به نظرم علی رغم بیشتر شدن مشکلات منطقه و کشور، مشارکت حداکثری خواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس یازدهم تأکید کرد: مردم به این نتیجه رسیده‌اند که اگر در انتخابات شرکت نکنند، ضرر می‌کنند و مشکلات در نهایت متوجه کشور و مردم خواهد شد. به نظرم آگاهی مردم ایران، مشارکت حداکثری را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رقم خواهد زد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس در مورد حضور نامزدهای جریان‌های سیاسی کشور در انتخابات گفت: پیش‌بینی من این است که سید ابراهیم رئیسی داوطلب کاندیداتوری انتخابات خواهد شد و نامزدهای جریان انقلابی به نفع ایشان کنار خواهند کشید. با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود نظر همه نامزدهای انقلابی بر وحدت است، با آمدن آقای رئیسی همه یکپارچه خواهند شد. به نظرم، رئیس قوه قضائیه به زودی اعلام حضور خواهد کرد.

عسکری در پایان گفت: اینکه آقای رئیسی می‌آید و بقیه نامزدهای جریان انقلابی با ایشان همراهی می‌کنند، تحلیل شخصی بنده است. بنده اعتقاد دارم که به احتمال زیاد رئیس جمهور آینده، جوان حزب‌اللهی، آیت الله رئیسی است.

استفاده از کلاب هاوس موجی زودگذر نیست

عباس عبدی، فعال رسانه ای، گفتگوهای آزاد و نامحدود درباره مسائل مختلف را حسن کلاب هاوس دانست و گفت: اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به کلاب هاوس بیایند با کارشناسان واقعی مواجه خواهند شد. بر خلاف تلویزیون که مجری‌ها با انواع محدودیت با نامزدهای انتخاباتی بحث می‌کنند در کلاب هاوس کارشناسان هر حوزه و مردم حضور دارند.

عبدی در مورد تاثیر احتمالی کلاب هاوس بر انتخابات، اظهار داشت: این انتخابات است که تعیین می کند کلاب هاوس روی آن چه اثری بگذارد. اگر مشارکت توجیه پذیر و رقبا جدی باشند، کلاب هاوس مشارکت را افزایش می دهد و تنور انتخابات را گرم می‌کند. در غیر این دو صورت اثر کاهنده روی مشارکت خواهد داشت. 

این روزنامه‌نگار با اشاره به استفاده اهالی سیاست از این فضا توضیح داد: علت استقبال سیاستمداران ایرانی از «کلاب هاوس» نیازی است که آنها به کارکرد این نرم افزار دارند. در واقع بخشی از سیاستمداران ایرانی دسترسی آزاد به رسانه های داخلی ندارند. ضمن این که دوست هم ندارند با رسانه‌های خارجی گفتگو داشته باشند. آنها بهترین راه را در این می بینند که از این بستر رسانه‌ای استفاده کنند. 

او در پاسخ به این سوال که این استقبال تا چه زمانی ادامه خواهد یافت بیان کرد: فکر نمی کنم استفاده از کلاب هاوس موجی زودگذر باشد. ممکن است یک بستر جدیدتر بیاید و این را کنار بگذارد. ولی این نیاز یک نیاز زودگذر نیست. تنها در یک صورت ممکن است این گرایش تضعیف شود و آن به طور مشخص آزاد شدن فضای رادیو و تلویزیون و مطبوعات است. تا وقتی که اتفاقی در رادیو و تلویزیون نیفتد این نیاز وجود دارد و چون کلاب هاوس پاسخگوی این نیاز است، گرایش به سمت آن وجود خواهد داشت.

به گزارش تیتربرتر؛ سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد. 

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی



+ 9
مخالفم - 17
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری