پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۲۱
۸
۰
نسخه چاپی

ماجرای کشته شدن حسن مولازاده نوازنده تومبا توسط سگ های ولگرد+عکس

ماجرای کشته شدن حسن مولازاده نوازنده تومبا توسط سگ های ولگرد+عکس
هنرمند موسیقی ایران توسط سگ های ولگرد کشته شد.

به گزارش تیتربرتر؛ حسن مولازاده هنرمند موسیقی توسط سگ های ولگرد کشته شد.

جزئیات کشته شدن حسن مولازاده توسط سگ های ولگرد

جزئیات کشته شدن حسن مولازاده توسط سگ های ولگرد
جزئیات کشته شدن حسن مولازاده توسط سگ های ولگرد

 

حسن مولازاده نوازنده ساز تومبا بود که در حین تمرین این ساز مورد حمله سگ‌های وحشی قرار گرفت و جان باخت.

حسن مولازاده یکی از نوازنده های سرشناس اصفهانی در شهر شاهین شهر بود او سالها به نوازندگی ساز های کوبه ای از جمله تومبا می پرداخت و دو روز پیش برای تمرین و ساز زدن بدون مزاحمت برای شهروندان به بیابان های اطراف شهر می‌رود و مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفته و به شدت شده زخمی و جان خود را از می دهد

مرد آبادانی به نام حسن ملازاده ساکن شاهین شهر اصفهان 6 اردیبهشت در بیابانهای اطراف شهر مورد هجوم سگ های ولگرد و بی خانمان قرار می گیرد و بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد.

بیوگرافی حسن مولازاده

بیوگرافی حسن مولازاده
بیوگرافی حسن مولازاده

 

حسن مولازاده ۳۳ ساله، نوازنده ساز «تومبا» و اهل شاهین شهر - اصفهان است.

علت کشته شدن حسن مولازاده

او روز روز دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای تمرینِ نوازندگی به بیابان‌های اطراف شهر رفته بود.متاسفانه این نوازنده با حمله سگ‌های وحشی مواجه شده و به دلیل شدت جراحات در دم جان باخته است.

سعید جعفری رئیس اورژانس شهرستان شاهین شهر و میمه اعلام کرده که براساس بررسی‌های اولیه مرحوم حسن مولازاده پیش از حمله سگ‌ها از ترس بیهوش شده و سپس سگ‌های وحشی به جسد او حمله‌ور شده اند.

این نوازنده جوانِ ۳۳ ساله، در حاشیه شهر شاهین‌شهر بین اتوبان اصفهان تا مسکن مهر این شهر مورد حمله دسته‌جمعی سگ‌های ولگرد قرار گرفته است.

هفته گذشته هم در همین منطقه شخص دیگری مورد حمله سگ‌های وحشی قرار گرفته بود.

در همین باره حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار گفته است: متاسفانه در روز ۶ اردیبهشت اتفاق ناگواری در شاهین‌شهر رخ داده و در مجموعه مسکن مهر شاهین‌شهر که حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد، یکی از افراد هنرمند مورد هجمه چند قلاده سگ ولگرد قرار گرفته، توسط این سگ‌ها دریده شده و فوت شده‌است.

وی دررابطه با لزوم پاسخگویی مسئولانی که کوتاهی کرده‌اند، تاکید کرد: من پس از این اتفاق از وزیر کشور طرح سوال کردم که علت عدم انجام اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده برای چنین مسائلی را اعلام کرده و بگویند که چرا جان یک انسان را اینطور درمعرض حمله این حیوانات قرار می‌دهند.

به گفته کارشناسان، با توجه به فصل جفتگیری حیوانات، احتمال حمله آن‌ها به انسان زیاد است و چنانچه حیوانات درنده و وحشی هنگام جفتگیری احساس خطر کنند، به طور حتم به افراد حمله ور می‌شوند.

مطالب مرتبط:

معرفی ساز تومبا

معرفی ساز تومبا
معرفی ساز تومبا

 

ساز کنگا تا میزان زیادی ، رایج ترین ساز دستی کاربردی در موسیقی مردمی به شمار می آید. ریشه کنگا از کنگوی آفریقا است ، اما ساز خمره ای شکلی که پیش از این می دیدید در واقع سازی کوبایی که از دل نواهای محلی و بومی بیرون آمده است. کنگاها را میتوان در موسیقی جاز ، راک ، بلوز ، آراندبی ، و ورگا دید. کنگا در سال 1940 وارد آمریکا شد به سرعت جایگاه خود را در سبک های موسیقی باز نمود.

فرق پرکاشن با تومبا

تومبا سازی آکوستیک با دامنه صدایی نسبتا خوب در سازهای کوبه ای – دیجیتال پرکاشن سازی الکترونیکی با دامنه صدایی محدود
صدای دیجیتال پرکاشن تنها با آمپی و باند پخش می شود در صورتیکه صدای تومبا آکوستیک است و حتما نیازی به آمپی و باند نبوده است.

 صداهای مختلف دیجیتال پرکاشن به وسیله سمپل هایی که درون حافظه آن ریخته می شود و به وسیله صفحه های حساس به ضربه دیجیتالی اجرا می شود و محدود به همان سمپل ها می باشد – صدای تومبا از طریق قطعات مختلف ساز (معمولا بینگو و بانگو) اجرا می شود.

 دیجیتال پرکاشن به وسیله دو استیک (چوب) نواخته می شود (البته در بعضی از انواع مدل به وسیله ی دست هم نواخته می شود) – تومبا به وسیله دو دست نواخته می شود.

چون دیجیتال پرکاشن سازیست دیجیتالی و گفتیم که صداهای آن سمپل هستند بخاطر همین می توان از انواع سمپل های درامز، تنبک ، دف، تابلا، تومباو… استفاده کرد و نواخت ولی تومبا فقط از صدای خود ساز تومبا تشکیل شده است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 8
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری