پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۸:۵۹
۹
۰
نسخه چاپی

زمان بازی های حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021

زمان بازی های حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021
زمان و نحوه برگزاری بازی های حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ دیشب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امشب پس از ۱۵ روز به پایان رسید و سه نماینده ایران موفق شدند با نتایج خوب خود در مرحله گروهی، به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. 

کدام تیم ها به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021 رسیدند؟

در گروه دوم این مسابقات تیم تراکتور موفق شد با کسب ۱۰ امتیاز دوم شود و با توجه به نتیجه دیگر گروه‌ها، به مرحله بعدی صعود کند.

در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا این استقلال بود که توانست با کسب ۱۱ امتیاز از گروهی سخت به مرحله یک هشتم نهایی برسد. الدحیل قطر و الاهلی عربستان نیز در این گروه قرار داشتند اما نتوانستند به مرحله حذفی صعود کنند.

پرسپولیس که در گروه پنجم این رقابتها حضور داشت، موفق شد با کسب ۱۵ امتیاز مقتدرانه صدرنشین شده و به مرحله بعدی صعود کند تا تعداد نماینده های ایرانی بیش از نماینده های دیگر کشورهای آسیایی در مرحله حذفی باشد. 

فولاد خوزستان دیگر نماینده ایران نیز در گروه چهارم قرار داشت و در نهایت با کسب ۵ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت و حذف شد.

با صعود ۵ تیم صدرنشین از گروه های خود و صعود سه تیم برتر دوم در جدول گروه های منطقه غرب آسیا، دیدار های یک هشتم نهایی مشخص شدند.  

معرفی تیم های راه یافته به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021

معرفی تیم های راه یافته به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021
معرفی تیم های راه یافته به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021

 

دیدار های یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به شرح زیر است: 

  • تراکتور - النصر عربستان
  • پرسپولیس- استقلال تاجیکستان
  • استقلال- الهلال عربستان
  • شارجه امارات - الوحده امارات

زمان برگزاری بازی های حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021

زمان برگزاری بازی های حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021
زمان برگزاری بازی های حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021

 

برنامه دیدار های مرحله حذفی لیگ قهرمانان نیز به شرح زیر است:

  • مرحله یک هشتم نهایی در تاریخ ۲۲ و ۲۳ شهریورماه
  • مرحله یک چهارم نهایی در تاریخ ۵ و ۶ مهرماه

مرحله نیمه نهایی (رفت و برگشت)

  • رفت: ۲۷ و ۲۸ مهرماه
  • برگشت: ۴ و ۵ آبان‌ماه

فینال (رفت و برگشت)

  • رفت: ۳۰ آبان‌ماه
  • برگشت: ۶ آذرماه

نحوه برگزاری بازی های حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2022

عربستان، منبعی خاص در کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که مراحل باقیمانده لیگ قهرمانان آسیا به‌صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. انتظار می‌رود که اتحادیه فوتبال عربستان که میزبانی دیدارهای گروه‌های A، C و D رقابت‌ها را بر عهده داشت، درخواست خود را برای میزبانی مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات ارائه کند.

این منبع آگاه همچنین گفت: شرایط برگزاری مراحل باقیمانده لیگ قهرمانان آسیا به‌خاطر شیوع کرونا، هنوز مشخص نیست و ما اطلاعی درباره ساز و کار مراحل آینده مسابقات نداریم. در صورت تصویب برگزاری تجمعی ادامه بازی‌ها، هواداران برای رعایت شرایط برابر نمی‌توانند در ورزشگاه‌ها حاضر شوند. 

مطابق اعلام این منبع، AFC درها را برای دریافت پیشنهادهای باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها برای میزبانی مسابقات، به شرط ارائه تضمین‌های لازم باز خواهد کرد و ضمن فعال‌سازی مجدد فعالیت کمیته اضطرار و بحران برای پیگیری تحولات کرونا، گزارش‌های خود را برای تصمیم‌گیری با مشورت نهادهای مدنی ارائه می‌کند.

این منبع خبری در پایان اظهار داشت: اگر شرایط ثابت شود، دو گزینه پیش روی تیم‌های راه یافته به یک‌هشتم نهایی خواهد بود. بازی به روش رفت و برگشت یا برگزاری یک مسابقه، با انتخاب کشور میزبان. سومین و البته سخت‌ترین گزینه هم سیستم تجمعی و برگزاری همه دیدارها در یک کشور است.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت سه تیم ایرانی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021

آخرین وضعیت استقلال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021

آخرین وضعیت استقلال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021
آخرین وضعیت استقلال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021

 

فرهاد مجیدی شروعی طوفانی با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا داشت. آن ها در اولین گام به مصاف الاهلی عربستان رفتند. جدال ما با تیم های عربی به  ویژه نمایندگان عربستان همیشه با حرف و حدیث های فراوانی همراه بود اما این بار مجیدی هیج جای بحثی باقی نگذاشت و با ۵ گل از سد نماینده این کشور حاشیه خلیج فارس گذشت. فرشید اسماعیلی، محمد نادری، شیخ دیاباته  و مهدی قائدی ۲ بار برای استقلال در این بازی موفق به گلزنی شدند تا یک پیروزی شیرین برای مجیدی و یارانش به دست بیاد. ۵۶ درصد مالکیت توپ و میدان، ۲۱ موقعیت گل، ۶ شوت درون چارچوب و ۸ ضربه آزاد نشان از برتری آماری شاگردان مجیدی در این بازی داشت.

استقلالی ها در دومین مصاف خود به دیدار الشرطه عراق رفتند. الشرطه نشانی از آنچه از فوتبال عراق می شناختیم نداشت و در پایان ۹۰ دقیقه این نماینده فوتبال ایران بود که با ۶۴ درصد مالکیت توپ و ۱۱ موقعیت گلزنی، ۳ بر صفر الشرطه را نیز شکست داد تا ۶ امتیازی شود و برای حریفان خط و نشان بکشد. محمد نادری، شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی گلزنان استقلال در این بازی بودند.

علی رغم آنچه تصور می شد استقلال به یکباره دچار افت شد. تعویض هایی این تیم به جای آن که به نفع آبی پوشان باشد سرعت بازی را گرفته و هماهنگی تیم را از بین می برد. استقلال در شرایطی به مصاف الدحیل رفت که در پایان و با وجود گلزنی دیاباته، اسماعیلی و ارسلان مطهری ۴ بر ۳ مغلوب این تیم عربی شد. این شکست در شرایطی رقم خورد که استقلال در دقیقه ۴ از حریف متمول و قدر خود پیش افتاد اما در ادامه شرایط بازی به سود آبی پوشان نبود تا نخستین شکست استقلال در لیگ قهرمانان رقم بخورد.

در دور برگشت باز هم این تیم الدحیل بود که برابر استقلال قد علم کرد و با تساوی ۲ بر ۲ اجازه نداد ۳ امتیاز این بازی از آن آبی پوشان تهرانی باشد. دو تیم در مالکیت توپ و از نظر آماری نزدیک به هم بودند و شاید نتیجه تساوی حداقل از نظر آمار و ارقام، نتیجه ای عادلانه بود. در این بازی مانند بازی رفت این استقلال بود که پیش افتاد اما نتوانست برتری خود را تا پایان حفظ کند و یک امتیاز تنها اندوخته آبی پوشان از این بازی حساس بود.

استقلال در برابر الاهلی عربستان در شرایطی که آمار و ارقام تا حدودی به سود نماینده عربستان بود به نتیجه تساوی بدون گل رضایت داد تا صعود این تیم به مرحله بعد در هاله ای از ابهام باقی بماند. در شرایطی که استقلال، الدحیل و الاهلی ۸ امتیازی شدند این نماینده ایران بود که با توجه به قوانین AFC در صدر جدول قرار گرفت و صعودش به مرحله بعد به دیدار با الشرطه عراق کشیده شد.

شاگردان مجیدی برای صعود چاره ای جز برتری در دیدار پایانی نداشتند تا کارشان به اما و اگر نکشد، استقلال در برابر الشرطه به میدان رفت و با برتری یک بر صفر در این دیدار حساس، جواز حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد. با این نتیجه استقلال صعود کرد و تیم الدحیل نتوانست راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. 

آخرین وضعیت تراکتور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021

آخرین وضعیت تراکتور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021
آخرین وضعیت تراکتور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021

 

تراکتور با تیم های پاختاکور، شارجه امارات و نیروی هوایی عراق همگروه بود. شاگردان رسول خطیبی تنها تیم ایرانی بودند بدون شکست مرحله گروهی را به پایان رساندند اما به دلیل تساوی های به دست آمده و امتیازهایی که از دست رفت، شانس صعودشان کم رنگ شد. تساوی ۳ بر ۳ در بازی اول برابر پاختاکور ازبکستان، تساوی بدون گل برابر شارجه امارات و نیروی هوایی عراق در دور رفت و یک تساوی برابر پاختاکور و دو پیروزی برابر تیم های شارجه و نیروی هوایی عراق کافی بود تا مجموعه امتیازهای این تیم به عدد ۱۰ برسد و بعد از شارجه ۱۱ امتیازی در رده دوم قرار گیرد و برای صعود منتظر نتایج سایر گروه ها و امتیازهای تیم های دوم لیگ قهرمانان آسیا باقی بماند.

رسول خطیبی و شاگردانش چشم انتظار دیدارهای شب پایانی بودند چرا که نتایج سایر گروها مشخص می کرد سومین نماینده ایران می تواند راهی مرحله بعد شود یا خیر. شکست استقلال تاجیکستان مقابل نماینده ازبکستان و باخت الهلال عربستان برابر شباب الاهلی کافی بود تا استقلال تاجیکستان به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کند و تفاضل گل الهلال با گلی که در دقیقه ۹۰ از شباب الاهلی دریافت کرد مثبت ۲ شد تا این بار اتفاقات فوتبال به نفع ما باشد و صعود تراکتور با ۱۰ امتیاز ‌و تفاضل گل مثبت ۳ به مرحله حذفی قطعی شود.

آخرین وضعیت پرسپولیس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021

آخرین وضعیت پرسپولیس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021
آخرین وضعیت پرسپولیس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021

 

در شرایطی که آمار و ارقام در بازی برابر الوحده امارات به سود سرخ پوشان تهرانی بود اما در پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم، پرسپولیس اولین شکست خود را در این بازی ها تجربه کرد و با یک گل مغلوب حریف خود شد.  ۷۴ درصد مالکیت توپ و ۱۰ موقعیت گلزنی از سوی شاگردان گل محمدی نشان داد آنها تیم برتر میدان بودند اما نتیجه و ۳ امتیاز به نام الوحده به ثبت رسید.

در آخرین بازی مرحله گروهی، پرسپولیس بازهم به الریان رسید. تیم متمول قطری که با «لورن بلان» آمده بود تا قدرت نمایی کند ناکام بزرگ لقب گرفت و در کمال تعجب با ۲ امتیاز و حتی پایین تر از گوا هند در انتهای جدول قرار گرفت.الریان هر چند در این بازی ۲ گل زد اما ۴ بار توسط حسین کنعانی زادگان، شهریار مغانلو، عیسی آل کثیر و احسان پهلوان دروازه خود را باز شده دید تا وداعی تلخ با لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

در این گروه پرسپولیس ۱۵ امتیاز شد و بیشترین امتیاز را در میان ۲۰ تیم غرب آسیا به دست آورد و به عنوان اولین نماینده فوتبال ایران راهی مرحله بعدی شد. الوحده امارات نیز با ۱۳ امتیاز جواز صعود گرفت و در انتظار بازی های بعدی خود است.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی



+ 9
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری