پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۵۲
۱۰
۰
نسخه چاپی
زمان بازگشایی صنوف در نیمه دوم اردیبهشت 1400

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرها در 14 اردیبهشت 1400

زمان بازگشایی صنوف در نیمه دوم اردیبهشت 1400
تازه ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور منتشر شد.

به گزارش تیتربرتر؛ بعد از گذشت قریب 15 ماه از پاندمی کرونا در جهان؛ کشورما با خیز چهارم کرونا بدلیل ورود ویروس انگلیسی درگیر است و باری دیگر آمار مبتلایان به شدت افزایش یافته است و حدود یک ماه است صنوف غیرضروری در تعطیلات کرونایی قرار دارند و در برخی از استانها بیمارستان صحرایی برای بستری بیماران کرونایی راه اندازی شده است.

در مقابل شیوع کرونا شاهد انجام واکسیناسیون گروه های هدف براساس اولویت بندی هستیم و در حال حاضر واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال سن در حال اتمام است.

آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرها

آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرها
آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرها

 

بر اساس اعلام اپلیکیشن ماسک با کاهشی‌شدن روند بستری در بسیاری از نقاط کشور، از امروز تعداد شهرستان‌های قرمز به ۱۰۲ شهرستان کاهش یافت. علاوه‌ بر آن ۲۳۵ شهرستان نارنجی و ۱۱۱ شهرستان زرد هستند.

با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان، تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید. یعنی ۱۲۴ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شده اند و شاهد واردشدن ۲۹ شهرستان به وضعیت قرمز کرونایی هستیم.

شهرستان‌های دهاقان (اصفهان)، بوشهر، تنگستان و جم (بوشهر)، نهبندان (خراسان جنوبی)، ایذه و باغ‌ملک (خوزستان)، طارم و ماه‌نشان (زنجان)، خاش، زابل، زاهدان و نیک‌شهر (سیستان و بلوچستان)، خرامه، خرم‌بید، سپیدان، قیر و کارزین و مرودشت (فارس)، دهگلان و سقز (کردستان)، رودبار جنوب و عنبرآباد (کرمان)، روانسر (کرمانشاه)، باشت (کهگیلویه و بویراحمد)، کردکوی و کلاله (گلستان)، بستک، جاسک و میناب (هرمزگان) از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

آخرین آمار کرونا در ایران

آخرین آمار کرونا در ایران
آخرین آمار کرونا در ایران

 

براساس اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور، ۳۹۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون یک میلیون و ۲۶ هزار و ۳۶۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۲۵ هزار و ۵۳۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۸۹۹ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۷۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۵۵۵ هزار و ۵۸۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۲ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون و ۴ هزار و ۹۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

پنج هزار و ۴۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۶ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۳۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۸۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

مطالب مرتبط:

جزییات آغاز واکسیناسیون عمومی از مهر 1400

جزییات آغاز واکسیناسیون عمومی از مهر 1400
جزییات آغاز واکسیناسیون عمومی از مهر 1400

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تشریح اهداف و برنامه‌های گام پنجم بسیج ملی مقابله با کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، در عین حال از آغاز فاز چهارم و عمومی واکسیناسیون علیه کرونا در کشور با جمعیتی حدود ۴۰ میلیون نفر از مهرماه خبر داد.

دکتر علیرضا رییسی در اجلاس مشترک روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و فرماندهان سپاه استان‌ها که با حضور وزیر بهداشت و رییس سازمان بسیج به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در بیش از ۱۴ ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی با همکاری بسیج و وزارت بهداشت انجام شد و هنوز هم در حال انجام است. هم اکنون هم طرح شهید سلیمانی در حال اجرا است و هیچ وقت این طرح، متوقف نشده است و باید به استان‌ها رفت و دید که چه جلوه‌هایی از مدیریت شکل می‌گیرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد: تاکنون ۵ گام در قالب بسیج ملی مقابله با کرونا اجرا کرده ایم. این گام‌ها یک ابتدا و یک انتها دارد، همانگونه که ابتدای هر گام را اعلام می‌کنیم، انتهای هر گام را نیز اعلام می‌کنیم. انتهای گام پنجم، پایان شهریورماه امسال است و اول مهرماه نیز گام ششم آغاز می‌شود.

جزییات گام پنجم بسیج ملی مقابله با کرونا

وی اضافه کرد: گام پنجم با اهداف کلی از جمله مدیریت و کنترل کووید۱۹ از طریق بیماریابی فعال، رهگیری حداکثری و واکسیناسیون در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰، در حال اجرا است و علاوه بر بیماریابی فعال و رهگیری و قرنطینه، هدف بزرگی که به گام پنجم اضافه کرده ایم، واکسیناسیون عمومی است. همچنین، اهداف اختصاصی ما در این گام، واکسیناسیون فاز اول تا ۹۰ درصد در سه ماهه اول است که به آن رسیده ایم. واکسیناسیون فاز دوم تا ۹۰ درصد در سه ماهه اول و دوم یکی دیگر از اهداف جزیی ما است که شروع شده و به کمک بسیج به پایان خواهیم برد.

رییسی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف جزیی ما در گام پنجم بسیج مقابله با کرونا، انجام واکسیناسیون فاز سوم تا ۹۰ درصد در سه ماهه دوم سال است و هدف گذاری ما این است که تا پایان گام پنجم، فاز اول، دوم و سوم واکسیناسیون را با کمک بسیج به پایان برسانیم که جمعیت تحت پوشش در این فازها، حدود ۱۲ تا ۱۴ میلیون نفر هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: از دیگر اهداف ما در گام پنجم، تست و بیماریابی ۱۰ نفر از افراد در تماس با مبتلایان و موارد شناسایی شده است و میانگین کشور بر اساس ۸۰ درصد رهگیری و بیماریابی فعال، باید به ازای هر بیمار، حداقل ۸ نفر از اطرافیان وی، مورد تست واقع شوند. یکی از نقاط ضعف ما، عدم رعایت قرنطینه توسط بیماران شناسایی شده است. کم هزینه‌ترین و موثرترین اقدام این است که موارد شناسایی شده، اطمینان از رعایت قرنطینه آنهاست.

وی تاکید کرد: در دو ماه گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر از مبتلایان مثبت که قرنطینه بوده اند، نقض قرنطینه کرده اند و این افراد همانند یک بمب ویروسی در جامعه می‌چرخند. یکی از بزرگترین اهداف ما در گام پنجم، اطمینان حاصل کردن از رعایت قرنطینه موارد شناسایی شده با شیوه محله محور است.

زمان آغاز واکسیناسیون عمومی فاز ۴ کرونا در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از مهرماه سال جاری واکسیناسیون فاز ۴ کووید۱۹ در کشور که واکسیناسیون عمومی است، آغاز می‌شود و تا آن زمان، حجم قابل توجهی از واکسن‌های داخلی، در اختیار ما قرار دارد و گروه هدف ما در فاز ۴ حدود ۴۰ میلیون نفر هستند و در این فاز، تمام توان بسیج، هلال احمر و وزارت بهداشت باید به کار گرفته شود. شاید کمی دیر نسبت به کشور‌های پیشرفته دنیا واکسیناسیون را به خاطر بدعهدی‌های شرکت‌های سازنده آغاز کردیم، اما مطمئن باشید یکی از اولین کشور‌هایی هستیم که واکسیناسیون را به پایان می‌رسانیم.

زمان بازگشایی صنوف در نیمه دوم اردیبهشت 1400

زمان بازگشایی صنوف در نیمه دوم اردیبهشت 1400
زمان بازگشایی صنوف در نیمه دوم اردیبهشت 1400

 

استاندار تهران گفت: پیشنهاد داشتیم تا برخی صنوف با کاهش ساعت کاری و رعایت پروتکل‌ها، نسبت به بازگشایی اقدام کنند که این پیشنهاد به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه می‌شود.

 انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان داشت: با توجه به اینکه نیروهای جدید به بدنه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیامده‌اند، ما پیشنهاد تمدید برای بازنشستگان کادر بهداشت و درمان را برای همه کشور داشته‌ایم.

وی ادامه داد: به اصناف پیشنهاد داده‌ایم تا با کاهش ساعت کاری و رعایت پروتکل‌ها، نسبت به بازگشایی برخی صنوف اقدام کنند که این پیشنهادات به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه می‌شود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 10
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری