پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۷:۲۸
۱۰
۰
نسخه چاپی
جزییات مراسم تشییع و خاکسپاری قاسم آهنین‌جان

فیلم| ماجرای بیرون کردن قاسم آهنین‌جان شاعر خوزستانی از بیمارستان قبل از مرگش

جزییات مراسم تشییع و خاکسپاری قاسم آهنین‌جان
انتشار ویدیویی از قاسم آهنین‌جان، شاعر خوزستانی بعد از درگذشتش در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای یافت.

به گزارش تیتربرتر؛ پس از انتشار خبر درگذشت قاسم آهنین جان شاعر معروف خوزستانی بر اثر سرطان حالا جزییات تکان دهنده ای در این باره منتشر شده است که شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشت.

قاسم آهنین‌جان، شاعر خوزستانی، شامگاه سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه، در سن ۶۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

ماجرای بیرون انداختن قاسم آهنین‌جان از بیمارستان بخاطر فقر

ماجرای بیرون انداختن قاسم آهنین‌جان از بیمارستان بخاطر فقر
ماجرای بیرون انداختن قاسم آهنین‌جان از بیمارستان بخاطر فقر

 

به گفته برخی فعالان رسانه ای آهنین‌جان که مدت‌ها بود با سرطان دست و پنجه نرم می کرد حدود بیست روز پیش به دلیل فقر و نداشتن هزینه‌های درمان از بیمارستان بیرونش می‌کنند.

براساس این گزارش  این شاعر در خیابان رها می‌شود.

تصویر و ویدئویی تکان‌دهنده نیز از آهنین‌جان منتشر شده که گفته می شود مربوط به همین ماجرا و پس از رها کردن او در خیابان است.

این روایت بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشته و با واکنش تند فعالان فرهنگی و رسانه‌ای همراه بوده است. اما تاکنون هیچ توضیح رسمی در این باره منتشر نشده است.

آهنین جان در سال‌های اخیر با وضعیت مالی نامناسبی دست و پنجه نرم می کرد و  پس از سیل خوزستان این وضعیت بدتر هم شده بود.

مطالب مرتبط:

واکنش مسئولان اهواز به بیرون انداختن آهنین جان از بیمارستان

شب گذشته پس از انتشار خبر درگذشت قاسم آهنین جان شاعر خوزستانی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد قاسم آهنین جان را که به سرطان مبتلا بود به دلیل فقر از بیمارستان بیرون کردند.

پیرو این موضوع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اطلاعیه‌ای صادر نمود که در آن آمده است: این استاد عزیز از مدت‌ها قبل مبتلا به یکی از انواع سرطان بوده و کلیپ مذکور مربوط به حدود یک ماه قبل است که ایشان پس بهبودی نسبی درخواست ترخیص از بیمارستان میکنند و کادر بیمارستان نیز پس از انجام تمام مراقبت‌های لازم، ایشان را به آدرس اعلامی منتقل میکنند، اما، چون استاد در اواخر عمر خود علاوه بر سرطان به آلزایمر نیز مبتلا بوده‌اند، آدرس منزل سابقشان را به کارکنان اورژانس اعلام میکند و پرسنل اورژانس نیز بعد از اطلاع از این موضوع، سریعا ایشان را به بیمارستان باز میگردانند.

در ادامه این اطلاعیه‌ای افزوده‌اند: این شخصیت برجسته کشوری از حدود ۴۰ روز قبل به دستور دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور و همچنین استاندار محترم خوزستان تا شب گذشته که متاسفانه به دلیل ابتلا به سرطان درگذشتند، تحت مراقبت ویژه قرار داشته و روند درمانی ایشان بصورت مرتب به مقامات کشوری و استانی گزارش داده شده. همچنین هزینه‌های درمانی ایشان در مدت حضور در بیمارستان بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال بوده که تماما رایگان شده و موضوع بیرون انداختن ایشان از بیمارستان به دلیل فقر، به هیچ عنوان صحت ندارد.

در پایان نیز عنوان شده: از اصحاب محترم رسانه و فعالین فضای مجازی انتظار میرود در این گونه موارد پیش از انتشار هرگونه خبر، صحت و سقم آن را از مسوولین مربوطه جویا شوند و با پیش داوری‌های عجولانه، موجبات سوء استفاده رسانه‌های معاند نظام نشوند.

توضیحات مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان درباره مرحوم قاسم آهنین‌جان

مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان در توضیح این فیلم گفت: مرحوم قاسم آهنین جان، شاعر خوزستان به خاطر بیماری فراموشی که داشت به منزل سابق خود رفته بود.

قاسم آهنین‌جان کیست؟

قاسم آهنین‌جان کیست؟
قاسم آهنین‌جان کیست؟

 

قاسم آهنین‌جان، شاعر خوزستانی، شامگاه سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه، در سن ۶۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

او که متولد سال ۱۳۳۷ در اردبیل بود، از نوجوانی در شهر اهواز زندگی می‌کرد. او فعالیت‌های هنری خود را از دهه ۶۰ با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد.

آهنین‌جان علاوه بر شعر، در حوزه ترجمه، نقد ادبی و فیلم‌سازی نیز فعال بود. «ذکر خواب‌های بلوط» اولین اثر ادبی این شاعر است که در سال ۷۲ منتشر شد. از دیگر آثار او می‌توان به «شاعر مرگ خویش می‌داند»، «خون و اشراق بر ارغوان جوشن‌ها»، «بخت تاریک در آفاق بنفشه و پروانه»، «گلی برای غریبان تا همیشه»، «برق رگ‌ها بر پولاد دریا»، «سوسن خاموش به‌وقت فراق»، «عطر غریب غزال مشرق‌ها»، «شاخه یاس به شام خرابات»، «لمعات خون» و «کودکی‌ها در شب سقاخانه» اشاره کرد.

حضور در فیلم «جدال بزرگ» نیز از جمله فعالیت‌های هنری آهنین‌جان است.

واکنش ها به خبر درگذشت قاسم آهنین‌جان

برخی از شاعران و اهالی فرهنگ نیز به خبر درگذشت این شاعر و هنرمند واکنش نشان دادند.

محمدکاظم کاظمی زنده‌یاد آهنین‌جان را «شاعر رنج‌های عمیق» خواند.

سعید بیابانکی نیز با انتشار تصویری از این شاعر، خبر درگذشت او را تأیید کرد.

امین صدیقی با ذکر خاطره‌ای از زنده‌یاد آهنین‌جان نوشت: "او هماره و همه جا بر سر عشقش به مولا علی و اهل بیت (ع) ایستاد، همانسان که بر سر شعر دیگر و دیگر گونه‌اش."

جزییات مراسم تشییع و خاکسپاری قاسم آهنین‌جان

مراسم تشییع و خاکسپاری قاسم آهنین‌جان فردا (پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه) در اهواز برگزار می‌شود.

فردین کوراوند، شاعر و دبیر انجمن شعر «سه‌شنبه‌های مهربان» درباره مراسم تشییع و خاکسپاری قاسم آهنین‌جان که ۱۴ اردیبهشت‌ماه و در پی بیماری سرطان از دنیا رفت به ایسنا گفته است: فعلا درگیر کارهای اداری هستیم اما جواز دفن ایشان صادر شده است.

مراسم خاکسپاری امروز  (پنجشنبه، ۱۶ اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان آرامستان اهواز  برگزار می‌شود. اما به دلیل وضعیت کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به احتمال زیاد این مراسم با حضور تعداد کمی از افراد برگزار خواهد شد.

آنچه دیگران می خوانند:

ویدویی از بیرون کردن شاعر خوزستانی از بیمارستان به خاطر فقر

ویدئویی که در فضای مجازی با واکنش کاربران روبرو شده است، قاسم آهنین جان شاعر خوزستانی که روز گذشته در اثر سرطان فوت کرد را به دلیل فقر از بیمارستان بیرون کردند.

عکاس: بابک جاودانه




+ 10
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری