پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۲۹
۷
۰
نسخه چاپی

آشنایی با خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022

آشنایی با خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022
فراری ۸۱۲ Competizione با نهایت قدرت در نسخه ای خاص معرفی شد.

به گزارش تیتربرتر؛ سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی و حواشی بسیار، کمپانی ایتالیایی به صورت رسمی از فراری ۸۱۲ Competizione و فراری ۸۱۲ Competizione  تارگا پرده برداشته است. نسخه ای که با پسوند تارگا معرفی شده نمونه ای با سقف بازشونده است.

مشخصات خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022

مشخصات خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022
مشخصات خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022

 

در ماه های اخیر دو خبر بود که همیشه پیرامون کمپانی سوپراسپرت ساز ایتالیایی شنیده می شد. اولین خبر تست های فنی شاسی بلند فراری بود که تصاویری جاسوسی از آن در رسانه ها منتشر شد و خبر دیگر معرفی نسخه ای خاص از مدل ۸۱۲ فراری بود که چندی پیش تصاویر آن هم رسانه ای شد، اما حالا کمپانی رسماً فراری ۸۱۲ Competizione را معرفی کرده است و ما می توانیم این سوپراسپرت جذاب را بررسی کنیم.

امکانات خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022

امکانات خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022
امکانات خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022

 

آن چه ۸۱۲ Competizione را خاص می کند قدرت آن است. در این خودرو از پیشرانه به روزشده تنفس طبیعی V12 با حجم ۶٫۵ لیتر استفاده شده است که این موتور حجیم نهایت قدرت را به ۸۱۸ اسب بخار می رساند که در مقایسه با نسخه سوپر فست (با ۷۸۹ اسب بخار) قدرت بیش تری دارد. لازم به ذکر است که میزان قدرت ذکرشده در دور فوق العاده بالای ۹۵۰۰rpm وارد مدار می شود. گشتاور اما در این موتور ۶۹۵ نیوتن متر است که نسبت به سوپر فست (با ۷۱۷ نیوتن متر) کاهش داشته است.

انتقال قدرت از این پیشرانه قدرتمند به وسیله جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته به چرخ ها انجام می شود و فراری می گوید سرعت انتقال دنده در این خودرو ۵ درصد از دیگر نمونه های سریع تر است. با قدرت و گشتاور بالایی که موتور ۶٫۵ لیتری تولید می کند، فراری ۸۱۲ Competizione در ۲٫۸۵ ثانیه شتاب گیری می کند و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

مطالب مرتبط:

سرعت خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022

سرعت خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022
سرعت خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022

 

برای رسیدن به این قدرت فوق العاده مهندسان فراری برای بازطراحی موتور بسیاری از قطعات پیشرانه را نسبت به سوپر فست تغییر داده اند. برای مثال، در این پیشرانه از میله های اتصال استفاده شده که ۴۰ درصد سبک تر از نمونه های قبلی هستند و یک پوشش کربنی روی میل لنگ و داخل پیستون ها باعث می شود اصطکاک کاهش یابد و همچنین دوام بیش تری در این قطعات داشته باشیم. در کنار تغییرات ذکرشده، میل لنگ هم سبک تر و متعادل تر طراحی شده است و همچنین سیستم جدید را در اگزوزهای زیبای این خودرو داریم که باعث می شود این خودرو علاوه بر قدرت صدای جذابی هم داشته باشد.

طراحی خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022

طراحی خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022
طراحی خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022

 

طراحی خروجی های اگزوز به صورت مستطیلی در دو گوشه سپر انجام شده و همین باعث می شود یک دیفیوزر عریض را در قسمت پایین سپر عقب داشته باشیم که این نوع طراحی دیفیوزر باعث می شود فشار رو به پایین در این خودرو به میزان ۲۵ درصد افزایش داشته باشد. در واقع، طراحی جدید دیفیوزر و بال عقب در راستای بهبود آیرودینامیک انجام شده است و این باعث می شود بیش ترین نیروی رو به زمین را در محور عق داشته باشیم.

در قسمت جلو و روی کاپوت هم بال دیگری را می بینیم که در سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت باز می شود و کمک می کند خودرو به نهایت سرعت خودش برسد. با وجود گرفتن راندمان بالای قدرت از پیشرانه فراری حجم رادیاتورهای خنک کننده را در این خودرو افزایش نداده است و خنک کاری سیستم موتور از طریق طراحی خوب ورودی و خروجی های هوا در جلو و عقب سپر انجام می شود.

کابین خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022

کابین خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022
کابین خودرو فراری 812 Competizione مدل 2022

 

یکی از زیباترین و مهندسی ترین نکات طراحی در ۸۱۲ Competizione طراحی عقب خودروست، در قسمتی که معمولاً شیشه عقب را می بینیم یک صفحه بسته با طراحی خاص و در راستای بهبود آیرودینامیک دیده می شود. فراری در مورد اهمیت این صفحه می گوید که میزان ۱۰ درصد نیروی رو به پایین در محور عقب به دلیل وجود این صفحه بسته تأمین می شود.

سیستم فرمان پذیری برقی و حساسیت بالا را در فرمان به همراه سیستم مدرن کنترل لغزش باعث می شوند کنترل این غول ایتالیایی ساده تر انجام شود و لاستیک های مخصوص میشلن چسبندگی این سوپراسپرت را به زمین تضمین می کند.

فراری ۸۱۲ Competizione و فراری ۸۱۲ Competizione تارگا محصولاتی از فراری هستند که به طور خاص برای مجموعه دارها و مشتریان وفادار این برند تولید می شوند. هنوز مشخص نیست چه تعداد از این دو نسخه به تولید می رسد، اما اگر عملکرد فراری در نسخه های قدیمی را در نظر بگیریم باید بگوییم که احتمالاً نسخه تارگا با سقف فیبرکربنی بازشونده محدودتر تولید می شود و در نتیجه، قیمت بیش تری هم خواهد داشت.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 7
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری