پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۱:۵۱
۹
۰
نسخه چاپی

ماجرای انتقاد میرسلیم از کاندیداتوری قالیباف و رئیسی در انتخابات 1400

ماجرای انتقاد میرسلیم از کاندیداتوری قالیباف و رئیسی در انتخابات 1400
مصطفی میرسلیم درباره انتخابات و کاندیداتوری قالیباف و رئیسی گفتگو کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰سیزدهم به لحاظ موضوعات متنوع و البته حیاتی پیشاانتخاباتی، از خاص‌ترین دوره‌های انتخاباتی در چهاردهه گذشته محسوب می‌شود. این انتخابات روز ۲۸ خردادماه در حالی برگزار می‌شود که مردم ایران همچنان با ویروس کرونا و تحریم در حال نبردی نابرابر هستند اما امیدها به شکست این دو ویروس مهلک هم بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است. واکسیناسیون پرشتاب عموم مردم و رفع سریع تحریم های آمریکا می تواند این امید را تداوم بخشیده و تا پای صندوق های رای گسترش دهد.

واکنش میرسلیم به کاندیداتوری قالیباف و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری؟

واکنش میرسلیم به کاندیداتوری قالیباف و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری؟
واکنش میرسلیم به کاندیداتوری قالیباف و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری؟

 

مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر من در شان رئیس قوه نیست که در صحنه حاضر شود و خواهان ریاست دیگری باشد. من نمی گویم که قابلیت ندارند اما هنوز کار خود را تمام نکردند. آقای رئیسی با قابلیت های بسیار خوبی که دارد حیف است تجربیات خوب شان در قوه قضاییه ادامه پیدا نکند.

آقای قالیباف نیز در زمینه های اجرایی اقدامات خوبی انجام داده است که البته همه آن ها قابل دفاع نبوده و برخی از خلاف ها در فعالیت های اجرایی ایشان صورت گرفته است. آقای قالیباف قول هایی در مجلس به ما داده است و با توجه به این که مجلس در راس امور قرار دارد اگر کار قانونگذاری را صحیح انجام دهد و نظارت درست انجام شود شاهد این همه نابه سامانی نخواهیم بود. حل شدن مسائل کشور از طریق قوه مقننه است و با نظارت صحیح می تواند سرنوشت کشور را در مسیر درست قرار داد. کشور ایران قحط الرجال ندارد که بگوییم فقط دو نفر را در صحنه داریم.

 ای کاش سال ۹۵ موضوع تحقیق و تفحصی که از شهرداری تهران مطرح شد انجام می شد و جلوی خلاف هایی که در شهرداری صورت میگرد می گرفتیم. در حال حاضر هنوزهم این تخلفات انجام می شود. ریشه این خلاف ها در شهرداری تهران به ۲۵ سال پیش برمی گردد که نقطه اوج آن ۱۲ سال گذشته رخ داد. این تخلفات منحصر به تهران نبود و به شهرهای کوچک هم کشانده شد.

تاثیر مذاکرات وین بر انتخابات 1400

برگزاری همایش‌هایی در مذمت مذاکرات وین، به بهانه نان و معیشت مردم، از سوی نمایندگان مجلس در حالی صورت می‌گیرد که یکی از مهم ترین انتقادات به قوه مقننه در یک سال کاری خود، عدم تصویب قوانینی درباره معیشت و به اصطلاح نان مردم است. گروهی در حالی نگران دل بستن مجدد دولت به وعده‌های آمریکا هستند که در مدت مسوولیت خود جز مجموعه ای از طرح‌های انتخاباتی و قوانین سیاسی، برای رفع نگرانی‌های مردم اقدام دیگری انجام نداده اند و این از عجایب شرایط کنونی است که گروهی که خود با کمترین رای ممکن در انتخابات چهار دهه گذشته به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند، از محبوبیت ۱۰ درصدی رییس جمهوری با رای ۲۴ میلیونی سخن می‌گویند.

اینکه کشور در شرایط کنونی نیازی به مذاکره دارد یا نه؟ روز ۲۵ فروردین و در جلسه مجازی انس با قرآن کریم از سوی رهبر معظم انقلاب این گونه تببین شد: «تشخیص مسوولان این است که مذاکره کنیم تا این سیاست را اعمال کنیم. ما بحثی در این زمینه نداریم ولی باید مراقبت شود که مذاکره فرسایشی نباشد و طوری نباشد که طرف ها مذاکره را کش دهند چون این برای کشور ضرر دارد.» رهبر معظم انقلاب به عنوان عالی‌ترین مقام سیاسی در کشور، بحثی درباره مذاکره نداشته و به مسوولان این امر اعتماد کرده اند و این می‌تواند الگویی برای برخی که در ایام مذاکرات و رسیدن به نتیجه مطلوب، دلواپس دلیل این اقدام هستند، باشد.

مطالب مرتبط:

از سوی دیگر و این بار هم بر اساس تازه ترین بیانات رهبر انقلاب، وزارت خارجه و دیپلمات های جمهوری اسلامی، به عنوان کارگزار یا مجری، برنامه ها و تصمیمات نظام هستند و همانطور که عراقچی هم تاکید کرده است؛ صرفاً در راستای خطوط تعیین شده ای که از مواضع قطعی نظام است، حرکت می کند. این حرکت قطعا با تایید تصمیم گیران عالی نظام بوده و خواهد بود؛ این اصل را منتقدان و مخالفان وزارت خارجه بهتر از هر شخص و گروهی می دانند اما جز انتقاد و هجمه به این وزارتخانه، راه دیگری برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود نمی یابند، در چنین مسیری حرکت می کنند. اینکه آیا می دانند با ادامه چنین روندی، رفع تحریم ها علیه مردم ایران به تاخیر خواهد افتاد، یا نه؟ پرسشی است که همچنان در افکار عمومی بی پاسخ است.

تاثیر مذاکرات وین بر انتخابات 1400
تاثیر مذاکرات وین بر انتخابات 1400

 

علیرغم تمام هشدارها از سوی دلسوزان و عقلای کشور، گره زدن مذاکرات هسته ای به انتخابات، همچنان در دستور کار، برخی داوطلبان رسمی و غیررسمی انتخابات قرار دارد. تضعیف تیم مذاکره کننده ای که در وین است یا مسئول آن ها که در تهران است، تلاش برای القای بی نتیجه بودن مذاکرات به استناد گزارش های منابع آگاه ناشناس، تقلای ناتمام برای شکستن حرمت وزیر امورخارجه، همه از مواردی است که به عنوان تاکتیک انتخاباتی به صورت گسترده از تریبون های مختلف و اشخاص متنوع اعمال می شود.

تفاوتی هم نمی کند؛ تریبون دار مداح اهل بیت باشد یا نماینده مجلس. اظهارات تاسف باری که به ویژه در شب های دعا و عزای قدر، از تریبون های حرمت دار کشور اعلام شد؛ نشان می دهد که شماری از منتقدان؛ حتی بر بنیان های اعتقادی و اعلامی خود نیز، در مسیر رسیدن به هدفی خاص پایبند نیستند. شاید به همین دلیل است که حجت الاسلام «محمدتقی فاضل میبدی» تصریح کرده است: «اینکه نشر مصاحبه ظریف به مذاق برخی خوش نیاید را حق می دهم اما حمله به ظریف با اشعار مذهبی و در لیالی قدر گناه کبیره است. تعجب می کنم از مسئولین که هیچ برخوردی با این افراد نمی کنند.»

شدت هجمه ها به مذاکرات و تیم مذاکره کننده آن اندازه افزایش یافت که «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امورخارجه و رییس هیات ایرانی حاضر در مذاکرات، روز جمعه و پس از برگزاری دور تازه نشست های کمیسیون برجام بار دیگر تاکید کرد: «انتخابات امر مهمی در کشور است ولی به موضوع مذاکرات و رفع تحریم ها هیچ ارتباطی ندارد. مذاکرات ما فارغ از مسایل حاشیه‌ای و جانبی برگزار می شود، اهداف ملی داشته و امنیت منافع ملی را در نظر دارد. ما صرفاً در راستای خطوط تعیین شده ای که از مواضع قطعی نظام است برای تامین منافع کشور و برداشته شدن تحریم‌ها حرکت می کنیم.»

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی



+ 9
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری