پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۰۰
۲۰
۰
نسخه چاپی

رنگ لاک 2022 چیست؟

رنگ لاک 2022 چیست؟
همان طوری که می دانید هر فصل رنگ خاص خودش را دارد، برای رنگ لاک نیز به همین صورت است.

تیتربرتر؛ زیبایی ظاهر در روابط اجتماعی می تواند بسیار مؤثر باشد و شخص با زیبایی ظاهری خود در محیط کار و دیگر جلسات حضوری از آن استفاده کند لاک ناخن نیز نقش مهمی در زیبایی و ست کردن دارد. 

لاک ناخن چیست؟

titrebartar.com

 

لاک ناخن نوعی مادهٔ شیمیایی است که برای زیبایی به ناخن‌های دست یا ناخن‌های پا زده می‌شود. البته گاهی اوقات از لاک برای محافظت از ناخن‌ها استفاده می‌شود. به دلیل ایجاد شائبهٔ نقص هنجارهای سنتی جنسیتی، استفاده از لاک ناخن برای مردان کمتر معمول است.بیشترین موارد استفاده نیز شامل لاک‌های شفاف برای محافظت از ناخن‌ها در برابر شکستگی یا انتقال یک رنگ براق و آراسته از طریق انگشتان بوده‌است. به ترکیبات لاک ناخن ماده غلظت‌دهنده مثل استیرال‌کونیوم هکتورایت اضافه می‌کنند تا با تکان دادن بطری لاک، از حالت سکون روان‌وردی به واسطه عدم حرکت، به گران‌روی مناسب برسد.

انسان از سه هزار سال پیش از میلاد در جاهایی مانند مصر، و چین ناخن‌های خود را رنگ می‌کرد و برای این کار از مواد طبیعی مانند گیاه حنا، ترکیب صمغ عربی، سفیده تخم‌مرغ، ژلاتین و موم زنبورعسل استفاده می‌کرد.

بهترین رنگ لاک برای ناخن 

بهترین رنگ لاک برای ناخن
بهترین رنگ لاک برای ناخن

 

 رنگ پوست روشن یا سفید

رنگ پوست روشن، یکی از بهترین رنگ‌های پوست می‌باشد و با اطمینان می‌توان گفت که رنگ لاک‌های مختلف با آن همخوانی دارد همچنین در مدل‌های جدید آرایش ناخن نیز بسیار زیبا بچشم می آیند. اگر رنگ پوستتان سفید است، به هیچ عنوان از لاک‌های با رنگ تیره استفاده نکنید، برای این رنگ پوست، صورتی و ارغوانی بسیار مناسب است. رنگ لاک ناخن توت فرنگی نیز یکی از رنگ‌هایی است که برای افراد با پوست روشن مناسب است. این رنگ، زرق و برق و زیبایی خاصی به این نوع پوست می‌دهد. در ادامه به معرفی رنگ لاک‌هایی که برای پوست روشن مناسب است می‌پردازیم.

لاک صورتی روشن

رنگ صورتی روشن برای پوست روشن انتخاب بسیار مناسبی است. کسانی که پوست روشنی دارند، هر نوع رنگ صورتی، از صورتی ملایم گرفته تا صورتی تیره و روشن به رنگ پوستشان می‌آید. همچنین می‌توانید برای تنوع، از این رنگ برای طراحی روی ناخن استفاده کنید تا تاثیر فوق العاده آن را ببینید.

لاک بنفش روشن 

رنگ لاک یاسی یا لاک بنفش روشن انتخاب مناسبی برای پوست‌های روشن است چرا که در روحیه شما تاثیر فوق العاده‌ای می‌گذارد. اما هرگز به دنبال رنگ بنفش ملایم و سبک نروید زیرا این رنگ، پوست شما را بی‌رنگ و بی‌حال نشان می‌دهد.

این رنگ یکی از بهترین رنگ‌های لاک برای پوست‌های روشن است. این رنگ مطابق با رنگ لاک کالباسی تیره یکی از پر طرفدارترین رنگ لاک 2020 بوده و افراد بسیار زیادی این رنگ را برای ناخن‌های خود انتخاب کرده‌اند. این رنگ جذابیت ملیح و دخترانه‌ای داشته و در عین اینکه زیبایی خود را به رخ نمی‌کشد آن را نمایان می‌کند. رنگ لاک یاسی هم می‌تواند به عنوان رنگ لاک پاییزی و هم رنگ لاک تابستانی شناخته شود. ولی اغلب طرفداران ترجیح می‌دهند از انواع رنگ لاک مات یاسی برای پاییز و براق برای تابستان استفاده کنند. 

لاک قرمز روشن 

بهترین رنگ لاک برای ناخن
بهترین رنگ لاک برای ناخن

 

رنگ‌های کلاسیک مانند رنگ قرمز یکی از رنگ‌های عالی و فوق العاده برای پوست روشن است که بسیاری از خانم‌ها هم این رنگ را می‌پسندند. با رنگ کردن ناخن‌ها با این رنگ، زیبایی آن‌ها چند برابر می‌شود، البته این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ قرمز با تناژ آبی برای پوست‌های روشن بهتر است. 

رنگ پوست روشن متوسط

این رنگ پوست نه سفید است، نه گندمی و در واقع رنگی بین این دو رنگ است. این پوست‌ها در واقع زیبا‌ترین رنگ پوست شمرده می‌شوند و اکثر لاک‌ها روی این رنگ پوست جلوه زیبایی دارند.

لاک بژ براق 

رنگ بژ، یکی از رنگ هایی است که ناخن‌ها را فوق العاده زیبا نشان می‌دهد. با اینکه این رنگ با هر رنگ پوستی سازگار نیست ولی می‌توانید از آن در قرارهای دوستانه و دورهمی‌ها استفاده کنید. اگر هم از آن دسته افرادی هستید که این رنگ مورد پسند شما نیست پیشنهاد می‌شود برای طرح دادن روی ناخن از این رنگ استفاده کنید تا شاهد جادوی آن باشید. 

مطالب مرتبط:

لاک نارنجی روشن

بهترین رنگ لاک برای ناخن
بهترین رنگ لاک برای ناخن

 

این رنگ شاد برای پوست‌های روشن و متوسط عالی است. به طوری ‌که روحیه شما را شاداب می‌‌کند و سر ذوق می‌آورد. رنگ نارنجی را می‌‌توانید با یک نوشیدنی آب پرتغال خنک در دست‌های خود ست کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که لاک نارنجی تیره برای رنگ پوست روشن و متوسط خیلی خوب به نظر نمی‌رسد و به عبارتی دیگر لاک نارنجی جیغ بیشتر مناسب می باشد.

رنگ پوست گندمی و زرد

رنگ پوست گندمی به دلیل تجمع ملانین در زیر آن است که باعث می‌شود رنگ پوست متمایل به رنگ زرد شود. در واقع به این دسته از افراد رنگ پوست کم‌رنگ ‌هم گفته می‌شود. انواع لاک‌ها برای این رنگ پوست مناسب است، اما بهترین انتخاب برای پوست‌های گندمی لاک سرمه‌ای و بنفش تیره است که جلوه خاصی به این رنگ پوست می‌دهد. البته انواع رنگ لاک مات نیز با این پوست ها همخوانی دارند.

لاک قهوه‌ای شکلاتی

رنگ قهوه‌ای شکلاتی برای کسانی که پوست گندمی دارند و به طور مداوم رنگ لاک ناخن خود را عوض نمی کنند، مناسب است. رنگ شکلاتی شما را هرگز دلزده و افسرده نمی‌کند، و در واقع می‌توانید این رنگ را بعنوان لاک ناخن مداوم و ثابت انتخاب کنید. این رنگ لاک برای موقعیت‌های رسمی و جلسه‌های کاری مهم نیز مناسب و قابل استفاده است. رنگ لاک شکلاتی سنگین معمولا همه پسند است و می‌توانید این رنگ را برای فصل‌های خنک و سرد سال استفاده کنید. 

لاک سبز خیلی تیره 

شاید از رنگ سبز خیلی تیره زیاد و مدام استفاده نشود و رنگی خسته کننده به نظر برسد، ولی اینطور نیست و این رنگ جلوه ناخن شما را چند برابر می‌کند. لاک سبز خیلی تیره شما را شخصی جسور و تنوع طلب نشان می‌دهد و می‌توانید از این رنگ لاک در مصاحبه‌های مهم کاری و برای ست کردن با لباس‌های تیره استفاده کنید.

لاک مشکی

کسانی که پوست گندمی دارند می‌توانند رنگ مشکی را بعنوان لاک ناخن رومزه خود استفاده کنند. همچنین این رنگ را می‌توانید با اکلیل طراحی کنید تا زیبایی ناخن‌های دست شما را چند برابر کنند. حتی این رنگ لاک ناخن‌های کوتاه و کوچک را کشیده و جذاب نشان می‌دهد. 

رنگ پوست تیره

بهترین رنگ لاک برای ناخن
بهترین رنگ لاک برای ناخن

 

پوست‌های تیره که درجه تیرگی آن‌ها بالا است، تجمع ملانین یا همان رنگدانه در زیر پوستشان زیاد است. به عنوان مثال دست‌های زنان آفریقایی جزء این دسته هستد. اما علت تیره شدن ناخن بحثی متفوت از رنگ پوست می باشد.

لاک قرمز شرابی 

رنگ لاک قرمز شرابی برای پوست‌های تیره بسیار مناسب است. به طوری‌که این رنگ را می‌توانید درشب مهمانی و جشن تولد استفاده کنید. با استفاده از این رنگ لاک، ناخن‌هایتان را زیبا و کشیده تر نمایش می‌دهید. رنگ قرمز شرابی چشم‌ها را به ناخن‌های دست شما خیره می‌کند. حتی اگر آرایش چندانی هم نداشته باشید با استفاده از رنگ قرمز شرابی آرایش کم شما بیشتر به چشم می‌آید.  

لاک بنفش تیره  

لاک بنفش تیره برای پوست های با رنگ تیره انتخاب مناسبی است و از رنگ بنفش تیره گرفته تا بنفش روشن را می‌توانید استفاده کنید. ولی رنگ بنفش بادمجانی بهتر به نظر می‌رسد و می‌توانید در تمام فصول سال از آن استفاده کنید بدون اینکه تکراری شود.

لاک نعنایی

اگر دوست دارید رنگ پوست دست‌هایتان از تیرگی در بیایید و شاداب و جوان‌تر به نظر برسد، لاک نعنایی انتخاب مناسبی است. این رنگ زیبا و جذاب برای پوست‌های تیره رنگ بسیار مناسب است. در استفاده از لاک این نکته را در نظر داشته باشید که از رنگ سبز تیره استفاده نکنید چرا که ناخن‌هایتان را زیبا جلوه نمی‌دهد. 

لاک آبی کاربنی

اگر به دنبال رنگی هستید که روحیه شما را تازه کند و سر حال بیاورد رنگ آبی کاربنی گزینه مناسبی است. رنگ آبی کاربنی رنگی سنگین و باوقار است که می‌توانید در قرارهای دوستانه و جلسه‌های کاری رسمی از آن استفاده کنید. لاک آبی کاربنی با لباس‌های به رنگ طوسی به خوبی ست می‌شود و ظاهر شما را زیباتر می‌کند. این رنگ لاک را می‌توانید در فصل پاییز و زمستان استفاده کنید.

لاک صورتی نئونی

صورتی یکی از انتخاب‌های مناسب برای پوست‌های تیره رنگ است. این رنگ لاک، ناخن شما را کشیده‌تر، زیباتر و خوش فرم نشان می­دهد. صورتی یکی از انتخاب‌های مناسب برای پوست‌های تیره رنگ است. این رنگ لاک، ناخن شما را کشیده‌تر، زیباتر و خوش فرم نشان می‌­دهد. این رنگ علاوه بر استفاده برای کل ناخن، برای طراحی روی ناخن هم مناسب است.

نکاتی مهم برای نگهداری از لاک ناخن

رنگ لاک 2022 چیست؟
رنگ لاک 2022 چیست؟

 

  • اگرچه استون خالص و محلول رقیق کننده ناخن بسیار راه گشا هستند و می‌توانند لاک ناخن کهنه شما را به خوبی رقیق و قابل استفاده کنند اما استفاده از این مواد ممکن است مشکلاتی هم به دنبال داشته باشد چون استون ماده‌ای آسیب زا است و استفاده زیاد از آن می‌تواند باعث شکننده شدن ناخن‌ها و ریش ریش شدن آن‌ها شود. پس اگر جزو افرادی هستید که به سلامت پوست و ناخن خود اهمیت زیادی می‌دهند و سعی می‌کنند تا حد ممکن از مواد سمی و مصنوعی دوری کنند بهتر است از لاک ناخن خود درست نگهداری کنید تا به مدت طولانی‌تری تازه و روان باقی بمانند و نیازی به روش‌های گفته شده و استفاده از مواد سمی و خطرناک نباشد:
  • همیشه لاک ناخن را در محلی خنک و تاریک نگهداری کنید. مساله مهم در این مورد ثبات دما است، محلی که لاک را در آن قرار می‌دهید باید دمای ثابتی داشته باشد، حتی یک قفسه در یخچال خانه هم می‌تواند فضای مناسبی برای نگهداری لاک‌های شما باشد.
  • هرگز لاک ناخن را در جایی نزدیک به منبع حرارت مثل بخاری و شوفاژ قرار ندهید چون واضح است که حرارت باعث سفت شدن لاک می‌شود و آن را خراب می‌کند.
  • حتما لاک را در محلی قرار دهید که نور مستقیم خورشید به آن نتابد. چون نور خورشید باعث تغییر دما و گرم شدن لاک می‌شود و ترکیبات موجود در آن را از بین می‌برد.
  • از قرار دادن لاک ناخن در حمام و دستشویی هم اجتناب کنید چون رطوبت زیاد و دمای بالا و در حال تغییر این فضاها ماندگاری لاک ناخن را کاهش می‌دهد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم معتمدی



+ 20
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری