پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۱۹
۹
۰
نسخه چاپی

گزارش بازار بورس در 27 اردیبهشت 1400+پیش بینی روز بعد

گزارش بازار بورس در 27 اردیبهشت 1400+پیش بینی روز بعد
شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 14 هزار و 139 واحد کاهش همراه شد.

به گزارش تیتربرتر؛ در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۱۴ هزار و ۱۳۸ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۱۷۴ هزار واحد کاهش یافت.

در بورس امروز چه گذشت؟

شاخص کل بورس امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ با ۳ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۱۸۵ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۶۸۵ واحد منفی به محدوده ۴۱۰ هزار واحد رسید. ارزش معاملات امروز در دقایق ابتدایی به ۶۱۳ میلیارد تومان رسید. در مجموع شاخص کل ۰٫۳۲ درصد منفی را ثبت کرد.

امروز نمادهای «فملی»، «شپنا» و «فولاد» از نمادهای مثبت و نمادهای «فارس» و «خودرو» از نمادهای منفی موثر بر شاخص هستند همچنین «خساپا» و «خودرو» بیشترین تراکنش را در بازار امروز ثبت کردند.

تحلیل بورس در 27 اردیبهشت 1400

تحلیل بورس در 27 اردیبهشت 1400
تحلیل بورس در 27 اردیبهشت 1400

 

بر اساس آمار‌های معاملاتی، در نیمه دوم بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با کاهش مواجه بودند. شاخص کل با ۱۴۱۳۹ واحد کاهش معادل منفی ۱.۱۹ درصد به یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۷۱ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۳۶۷۳ واحد کاهش معادل منفی ۱.۱۹ درصد به ۳۰۵ هزار و ۱۶۲ واحد، شاخص کل هم وزن با ۴۱۳۵ واحد کاهش معادل منفی ۱.۰۱ درصد به ۴۰۶ هزار و ۵۷۴ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۲۶۸۰ واحد کاهش معادل منفی ۱.۰۱ درصد به ۲۶۳ هزار و ۵۶۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۰۱۲۶ واحد کاهش معادل منفی ۱.۱۷ درصد به یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۳۷۹ واحد، شاخص بازار اول با ۱۴۴۴۵ واحد کاهش معادل منفی ۱.۶۵ درصد به ۸۶۰ هزار و ۳۰۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۴۴۴۰ واحد کاهش معادل منفی ۰.۶۰ درصد به ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۲۸۲ واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در ۳۴۳ هزار و ۲۴۸ نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۳۷۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶۷ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه دوم بازار در روز جاری عبارت بودند از: فارس، فولاد، فملی، کچاد، خودرو، خساپا و اپال.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه دوم بازار امروز از ۵۷۴ نماد حاضر، ۱۵ نماد (۳ درصد) در صف خرید و ۳۵۲ نماد (۶۱ درصد) در صف فروش بودند.  

برترین عرضه و تقاضا

۷ نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه دوم بازار امروز: سیتا، پارند، سپاس، یاقوت، کارین، تاصیکوح و تملت.

۷ نماد با برترین عرضه در بورس در پایان بازار امروز:  کویر، خزر، های وب، ثنوسا، غدام، سصفها و قثابت.

بیشترین و کمترین قیمت

۷ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: فنورد، ونیکی، سشمال، بوعلی، وپست، سخوز و ساراب.

۷ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: سدور، وسهرمز، وصنا، آپ، وسلرستا، ولپارس و پتایر.

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۱۴.۱۳۸ واحدی به سطح ۱.۱۷۴.۶۷۲ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۴.۱۳۵ واحدی در سطح ۴۰۶.۵۷۵ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۱.۱۹ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۱.۰۱ درصدی را تجربه کردند.

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۶۷.۲۶۷ میلیارد ریال بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۸۹ واحدی به سطح ۱۷.۷۵۷ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۲۱۱.۹۷۹ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۹۲۰ میلیون برگه سهم بود.

ارزش معاملات در روز جاری نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان است و میزان پولی که به صندوق توسعه وارد شده است یک هزار میلیارد تومان است، این مقدار اندک پول هیچ تأثیری در بازار نمی‌تواندبگذارد، میزان پولی که از بازار توسط دولت خارج شده نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان در فروش سهام و نزدیک به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان همراه با اوراق است و اکنون با یک هزار میلیارد تومان چه کاری می‌توان انجام داد؟ چگونه بازار از این منجلاب خارج شود؟ صندوق تثبیت کدام صف فروش را جمع کند؟

مطالب مرتبط:

تغییرات جدید در بورس در خرداد 1400

مدیرعامل صندوق ثبیت بازار سرمایه ضمن تشریح جزییات تزریق منابع جدید به این بازار تاکید کرد که حمایت از بازار سرمایه ادامه خواهد داشت.

محمد ابراهیم آقابابایی از تزریق ۱۰۳۴ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه خبر داد و گفت: این نقدینگی به صندوق تثبیت تزریق شد و با بخشی از این پول امروز خریدهایی در بازار سرمایه انجام شد.

وی ادامه داد: نمی‌توان همه منابع را در یک روز خرید کرد و صندوق تثبیت بازار امروز در چارچوب سازمان بورس بخشی از پول مذکور را سهم خرید. این فرآیند در روزهای اینده هم ادامه خواهد داشت و حمایت از بازار سرمایه تداوم دارد.

براساس این گزارش، طبق بسته حمایتی ۷+۳ دولت و سازمان بورس از بازار سرمایه قرار بود به تدریج ۲۰۰ میلیون دلار ازمنابع ارزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود و اقدام مذکور در راستای اجرای این بند از مصوبات دولت بوده است.

پیش بینی بورس در 28 اردیبهشت 1400

پیش بینی بورس در 28 اردیبهشت 1400
پیش بینی بورس در 28 اردیبهشت 1400

 

ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: این مدت بازار رمز ارزها رقیب جدی برای بازار سرمایه ایران شده است و فضاهای زیادی برای ورود به این بازار فراهم شده است، سایت‌های مختلف با پیشنهادهای مختلف در این حوزه، روز جاری خبر بازداشت شدن یکی از مدیران یکی از سایت‌های اینترنتی که از بزرگترین آنها نیز هست منتشر شد و هشدار جدی است به سرمایه گذاران ایرانی که در این بازار فعالیت می‌کنند.

طبق برخی از آمارها میزان تبادلات در این بازار حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۲ برابر بازار سرمایه کشور است، البته مدیران کشور به قطع و یقین در بروز این اتفاق مقصر هستند، زمانی که بازار سرمایه را به چنین روزی می‌اندازند مشخص است سرمایه راه خود را به مسیر دیگری می‌برد. جای سرمایه گذاری در بازار بورس ایران است و وظیفه مسئولان حفظ و صیانت از این بازار سرمایه مردم می‌باشد.

بازار دیگر مشکل ارزندگی و یا نقد شوندگی ندارد، این مردم هستند که هنوز که هنوز است در صف فروش می‌نشینند واقعاً از برخی از افراد باید پرسید که علت این کار شما چیست؟ این پولی که از بازار خارج می‌کنید به کدام بازار می‌خواهید ببرید؟ اگر ضرر ۵۰ درصدی کرده‌اید اگر دلار بخرید به ۴۰ هزار تومان می‌رسد؟ خیر نمی‌رسد.

بازار همچنان از جو روانی منفی رنج می‌برد، پیش بینی می‌شود که بازار فردا نیز منفی باشد و شاخص بین ۵ تا ۱۵ هزار واحد افت کند.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی



+ 9
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری